2012-06-21, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sickDAPiMP
Det var inget fylleslagsmål som vissa verkar tro. Han var städad, han skulle dit och hämta sin flickvän och blev attackerad av GM. BO var nykter. Flickvännen är mor åt en Hells Angels kille, ganska känd här i stan.

Nikkinens mamma med andra ord...
Citera
2012-06-21, 19:56
Medlem
sickDAPiMPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Nikkinens mamma med andra ord...

Nej
Citera
2012-06-21, 20:18
Medlem
Otto Flicks avatar
Citat:
"När han närmade sig huset sprang i stället Seppo Lindeman ut beväpnad med en kniv och högg ner Stefan Forsberg.
...
Åklagaren valde att rubricera händelsen som dråp i stället för mord eftersom det inte går att bevisa uppsåt att döda."

Jaja, det är säkert juridiskt korrekt med den rubriceringen.
Undrar om Svarta Änkan blir rik på dessa dubbla mord... err.. dråp.
Citera
2012-06-21, 20:38
Medlem
K.Stroganoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
Jaja, det är säkert juridiskt korrekt med den rubriceringen.
Undrar om Svarta Änkan blir rik på dessa dubbla mord... err.. dråp.

Finns det någon Facebook på de som nämnts i tråden?
Citera
2012-06-21, 21:03
Medlem
Arasalls avatar
Min bekant har hört av sig och bannat mig för att jag fått lite saker om baktassen

"Svarta änkans" son och HA-medlemmen ska tydligen vara Miika Silvennoinen. Det var också BO och denna kvinna som trakasserade våldtäktsoffret som jag talade om tidigare.

BOs kopplingar till HA kan mao utgöras av flickvännens son.

Det spekuleras om att GM möjligen är släkt med kvinnan, men detta är då vådligt osäkert. Nu ska det väl vara rätt, hoppas jag.
Citera
2012-06-21, 22:42
Medlem
2:a mordet för i år i Haparanda kommun, eller ?
Citera
2012-06-22, 00:28
Medlem
Kan denna länk ge lite hjälp , angående folk i MC-klubbar ? Vissa namn kan kanske vara intressanta..

http://m.nsd.se/default.aspx?id=6104849&p=Lule%C3%A5

Edit. Har BO en son ?
Senast redigerad av findit 2012-06-22 kl. 00:29. Anledning: tillägg
Citera
2012-06-22, 17:03
Medlem
MGMTfeelings avatar
Man, inte gubbe, så länge ingen kände honom personligen och att han var gubbe till sättet.
Citera
2012-06-23, 00:19
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MGMTfeeling
Man, inte gubbe, så länge ingen kände honom personligen och att han var gubbe till sättet.

Riktigt, gubbe är man säkert själv (i andras ögon) men vill kanske inte bli omskriven så, felaktigt rubrik men svårt att ordna.
Har du något att berätta om mannen som blev överfallen och fegt nedstucken så gör det.?
Citera
2012-06-23, 20:35
Medlem
K.Stroganoffs avatar
Rubriken på tråden är riktigt kass. Kanske kan någon välvillig moderator ändra på den.
Nu verkar ju själva dråpet vara erkänt och klart, men det intressanta vore att veta bakgrunden och varför just kvinnan ifråga dras till män med en förmåga att att få knivar i sig.
Citera
2012-06-24, 20:35
Medlem
Mycket spekulationer och inte så mycket substans i olika inlägg här
T ex har BO aldrig suttit för våldtäkt, inte suttit på kåken alls för övrigt. Kopplingarna till HA torde inskränka sig till att flickvännens son finns i de kretsarna.
Citera
2012-06-25, 22:04
Medlem
Lite märkligt dock att flickvännen är densamma som var med Roger Björnfot då han blev knivad t döds???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in