• 1
  • 2
2012-06-20, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeineMeinung
För att det kan vara förnuftigt att basera sin verklighetsuppfattning på saker som kan bevisas. Om man kan komma fram till nya upptäckter med hjälp av "illegala substanser" så är jag ”all for it!” Att drömma bort sig och bli deprimerad för att man halvsnear är bara larvigt. En hårfin gräns kanske?

Edit: Ser nu att jag kan verka motsägande. For the record: Jag är inte emot psykedeliska substanser.

Vilka substanser är du emot då?

Ur vetenskaplig synvinkel borde man empiriskt via diverse substanser kunna inse hur lätt vi kan vilseleda oss själva och att man måste förstå sig själv innan man kan förstå någonting annat. Går vi direkt på den yttre världen skulle det ge väldigt lite tillfredsställelse åt någon som ifrågasätter det egna jaget och vad det är för något.

Hur kan du bara vifta bort kraften i att drömma sig bort när du spenderar så många timmar av ditt liv i sömn och dagdrömmande? Är du inte nyfiken på vad drömmar och tankar egentligen är och vad de säger om oss? Utan fantasi hade det inte funnits någon vetenskap - allt som blivit uppfunnet kommer från någons idé, någons dröm eller fantasi, och sedan har detta placerats ut i den fysiska verkligheten. Men är dina tankar mindre verkliga för att de inte har någon fysisk form? Ligger det inte bara på en annan nivå i medvetandet?
Citera
2012-06-20, 02:06
Medlem
MeineMeinungs avatar
Jo, men att gå runt och bli deprimerad på grund av att man röker hasch och dagdrömmer är rätt dumt. Drömmar är drömmar, verklighet är verklighet. Drömmar (nattsömn, DMT tripp, whatever.) är roliga i underhållningssyfte men bör inte ses som något över det då de (Baserat på vad vi vet nu) ej är verklighet. Att då gå runt och oja sig över en massa ”what if?” frågor är som sagt bara... dumt.

Jag är förövrigt inte emot någon drog jag är bara trött på stoners och deras ”hey man what if [insert crazy stoner shit here]” frågor.
Citera
2012-06-21, 17:31
Medlem
Awokad0s avatar
Du tänker helt rätt det lustiga är hur de tankarna kan göra dig deprimerad och inte lycklig? Det du beskriver tyder på att du besitter mer makt än vad du från början hade trott. Om du lever i din verklighet så kan du styra och ställa mycket mer. Antar att det kan slå bakåt om du känner att världen är så stor, men du borde dra nytta av det. Det bevisar bara att du är kapabel till att göra världen stor och att du är uppmärksam. Hur stor är världen för en gris?

Du kan skåda världen på vilket sätt som helst, det kommer inte drabba dig förens du blir rädd för den
Citera
2012-06-21, 17:57
Bannlyst
Svaret är för enkelt att förstå!
Citera
2012-06-21, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henrik_zap
Svaret är för enkelt att förstå!
Vad menade du där?
Jag försöker på alla vis att tänka på annat hela tiden men det känns som om världen, något / någon vill åt mig. Alla tankar går automatiskt dit.. :/
Citera
2012-06-21, 22:41
Medlem
DarkBoyIsWhites avatar
Är du oskuld?

Har du jobb?
Citera
2012-06-21, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qualitys
Vad menade du där?
Jag försöker på alla vis att tänka på annat hela tiden men det känns som om världen, något / någon vill åt mig. Alla tankar går automatiskt dit.. :/
Du måste programmera om dina tankemönster, försök öka kommunikationen mellan hjärnhalvorna, ägna dig t.ex. åt att skapa musik, ställ upp höga krav och sjunk djupt in i arbetet, bli inte nöjd för en det är perfekt. Utöka aktiviteten i frontalloben. Det tar tid och är smärtsamt, men kan helt klart ge goda resultat. Lev i nuet och njut av lugnet efter stressen. Analysera inte så mycket.
Citera
2012-06-21, 23:12
Medlem
Sjograss avatar
Du behöver ett hjälpmedel för att tackla dina existentiella svårigheter, med andra ord, en psykedelisk drog. Ta en titt i flashback.org/f61 och bekanta dig med de olika alternativ som finns. Läs på tills du har en bra uppfattning av vad som väntar. Införskaffa din substans, vänta på en solig dag då allt känns klockrent och kör! Svaren kanske inte kommer direkt, men det kommer ge dig ett annat perspektiv på de svåra frågorna.

Lycka till och sköt mig dig
Citera
2012-06-22, 19:13
Bannlyst
Alltså alla svar är för svåra att förstå. det simplaste svaret är ja vi finns. och vart du ska till
är att vara med gud.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in