2012-06-19, 17:49
Medlem
Hallå!
Midsommar börjar närma sig, och spriten kommer flöda lite mer än vanligt!
De senaste åren blir jag något enormt bakis, spyr aldrig (håller det inne pga min spyfobi),
men mår hemskt!
Därför har jag lite svårt för tvådagars! Ibland funkar återställaren, och det hoppas jag att den gör denna helg!

Jag ska alltså på två brakfester dagarna efter varann. Visst kan man försöka ta det lugnt första dagen, men det vet vi ju alla att man minsann inte kan hejda sig när man väl börjat.
Så till frågan, vilka alkoholer ger mildast bakfylla??
Sprit eller cider? Och är det verkligen en jättetabbe att blanda både cider och sprit? (det sägs ju att man inte ska blanda)

2012-06-19, 17:53
Medlem
SeMeNoMores avatar
Färgad sprit=värst
Vin=näst värst
Öl=inte så farligt.
2012-06-19, 17:55
Medlem
För den som läser vetenskapliga artiklar framgår att det är mängden, inte sorten, som är avgörande. Mängden gör giftet.
2012-06-19, 17:58
Medlem
Vodka - vatten - vodka ---- vatten-----etc du fattar va?
2012-06-19, 17:58
Medlem
nicodeas avatar
Brännvin i måttliga mänger ger på mig minst baksmälla iallafall.Drick vatten innan du lägger dig eller resorb.Kanon det.
2012-06-19, 18:00
Medlem
Eftersom att vi ändå slänger upp våra bästa supartips så är det en mirakelgrej att spy innan man lägger sig. Mindre för kroppen att jobba med, perfekt.
2012-06-19, 18:00
Medlem
cissi-s avatar
Drick vad som helst förutom vin! Av personliga erfarenheter ger vin de vidrigaste bakfyllorna.

Ta ett par Resorb innan du går i säng + ett par Resorb och Alvedon det första du gör när du vaknar på morgonen så lär det inte vara några problem.
2012-06-19, 18:12
Medlem
raajtans avatar
Färgad sprit ger mig värst, fick mig en otrolig fylla på det i fredags. Ohoj
Öl och cider är lugnt för mig dock. Men drick måttligt
2012-06-19, 18:22
Medlem
Drick mörka öl

Jag blir inte bakis om jag har drukit ett par mörka öl, Men om jag bara drukit ljust så blir jag bakis.
Så nu måste jag dricka minst en mörk öl när jag festar men det gör inte mig nått för mörk öl är så gott

Eller så får du satsa på en tvådagars fylla
2012-06-19, 18:32
Medlem
BlackMetals avatar
Jag märker inte så stor skillnad då jag inte lider så vansinnigt av bakfyllor om jag inte druckit hutlöst mycket men man brukar väl säga att mörk sprit ger värst bakfyllor. Om det är myt eller inte vet jag inte. Troligtvis.

I vilket fall som helst är det ingen synd att dricka ett glas vatten då och då och se till att man fått ett ordentligt mål mat innan man somnar.
Medlem
20120606s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeMeNoMore
Färgad sprit=värst
Vin=näst värst
Öl=inte så farligt.

Jag skulle säga precis tvärt om. Sprit ger minst bakfylla medan vin och öl är värst.
Medlem
Flux-s avatar
Whisky ska också vara förjävligt dagen efter. Läste/kollade på något om just detta men har glömt av varför färgad sprit är så brutal dagen efter. Det är något med processen i levern minns jag bara.

Skulle nog också av erfarenhet säga att öl är mildast.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in