2012-06-19, 15:44
Medlem
Jag har länge undrat varför det svårt för nationella organisationer uttala sig om framtiden för blandade individer i Sverige. Och jag menar nu inte "Henke-Larsson" blandade utan personer med ett mera avlägset icke-vitt påbrå som Joel Kinnaman eller Cissi Elwin.

Tittar vi exempelvis på SMRs policy så kan man se att de uppenbarligen kan tänka sig individer med ett visst rasfrämmande element i bakgrund.

Citat:
Vad gäller personer med en andel zigenskt eller judiskt blod, så har vi vissa icke-offentliga kriterier. Om någon har något sådant blod i släkten, men har en ärlig vilja att hjälpa till så är det bara att ansöka, vi gör som alltid en bedömning i varje enskilt fall där vi både tar hänsyn till sådant som talar för en person och sådant som talar mot en person. Utöver detta står det alla människor fritt, oavsett ursprung, att stödja oss på de sätt de kan.

Källa: http://www.nordfront.se/klas-lund-svarar.smr

Det intressant i denna text är begreppet "icke-offentliga kriterier" Om nu ras är ett sådant klart begrepp som många vill få till det till kan man väl vara rak och öppen och säga vilka kriterier man har?

Nästa fråga som jag ställer mig när jag läser detta är hur den nationella rörelsen tänker göra vi dett ev. makttillträde. Att utreda varje enskild person går ju knappast då det skulle ta X antal år, eller?

Så till frågan:

1. Varför är den nationella rörelsen alltid så luddig när man kommer ned till konkreta definitioner av rasfrämlingsbegreppet?
Citera
2012-06-19, 16:01
Medlem
vittblods avatar
För att man tycker blandade barn är mer okej.Men skulle blandade barn bli en minoritet med helsvenskar skulle man bli påhoppad och förnedrad.

Darför talas det så tyst om det här.
Citera
2012-06-19, 17:05
Medlem
Stormtroopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leg.Cyniker
Jag har länge undrat varför det svårt för nationella organisationer uttala sig om framtiden för blandade individer i Sverige. Och jag menar nu inte "Henke-Larsson" blandade utan personer med ett mera avlägset icke-vitt påbrå som Joel Kinnaman eller Cissi Elwin.

Tittar vi exempelvis på SMRs policy så kan man se att de uppenbarligen kan tänka sig individer med ett visst rasfrämmande element i bakgrund.

Källa: http://www.nordfront.se/klas-lund-svarar.smr

Det intressant i denna text är begreppet "icke-offentliga kriterier" Om nu ras är ett sådant klart begrepp som många vill få till det till kan man väl vara rak och öppen och säga vilka kriterier man har?
Jag ska vidarebefordra frågan dit den hör hemma om den vill bli besvarad. Får se om man vill utveckla det du citerade eller inte. Men slutsatsen du formulerar innan citatet känns ju rätt så intetsägande och det kanske bara är du som har svårt att förstå detta.
Citat:
Nästa fråga som jag ställer mig när jag läser detta är hur den nationella rörelsen tänker göra vi dett ev. makttillträde. Att utreda varje enskild person går ju knappast då det skulle ta X antal år, eller?
Min personliga uppfattning i denna fråga är att du försöker framställa detta som något som är svårare än det egentligen är. Det är en enkel sak att kolla upp vilka familjer som invandrat till Sverige och varifrån dem kommit. Betänk att massinvandringen av rasfrämlingar är ett relativt modernt fenomen och att man på detta sätt skulle kunna ta fram mycket av den information som behövs. Annars är det väl, som SvP:arna brukar säga, logiskt att börja med att skicka ut kriminella rasfrämlingar och sedan ta sig an uppgiften enligt principen "sist in först ut". Gränsfall kan få gå igenom mer avancerade undersökningar och en liten minoritet främlingar i landet är inte något större problem - det viktiga är att utvecklingen går åt rätt håll.
Citera
2012-06-19, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormtrooper
Min personliga uppfattning i denna fråga är att du försöker framställa detta som något som är svårare än det egentligen är. Det är en enkel sak att kolla upp vilka familjer som invandrat till Sverige och varifrån dem kommit. Betänk att massinvandringen av rasfrämlingar är ett relativt modernt fenomen och att man på detta sätt skulle kunna ta fram mycket av den information som behövs. Annars är det väl, som SvP:arna brukar säga, logiskt att börja med att skicka ut kriminella rasfrämlingar och sedan ta sig an uppgiften enligt principen "sist in först ut". Gränsfall kan få gå igenom mer avancerade undersökningar och en liten minoritet främlingar i landet är inte något större problem - det viktiga är att utvecklingen går åt rätt håll.

Saken är att jag inte kan bedöma hur vsårt det är just på grund avsaknaden av klara definitioner och det faktum att det verkar vara svårt att få klara besked vad gäller avgränsningar och konkreta siffror från nationella.
Du använder ovan begreppen "gränsfall" och "liten minoritet". Ge mig gärna ett exempel på vad du själv skulle definiera som ett "gränsfall" och hur många du ser som en "liten minoritet främlingar".
Citera
2012-06-19, 19:02
Medlem
Stormtroopers avatar
Citat:
Saken är att jag inte kan bedöma hur vsårt det är just på grund avsaknaden av klara definitioner och det faktum att det verkar vara svårt att få klara besked vad gäller avgränsningar och konkreta siffror från nationella.
Du använder ovan begreppen "gränsfall" och "liten minoritet". Ge mig gärna ett exempel på vad du själv skulle definiera som ett "gränsfall" och hur många du ser som en "liten minoritet främlingar".
Till exempel Reinfeldt har ju negerpåbrå (1/32 eller 1/64 typ), men han ska ju inte utvisas för det - han ska hängas som en förrädare. Liknande undantagsfall med icke-vitt påbrå från tiden innan massinvandringen, skulle nog kunna få stanna i Sverige.

Vad som är en liten minoritet är svårt att definiera (det är mer ett relativt än ett absolut tal), men det viktiga här är att det är en krympande minoritet och inte en växande sådan. En växande minoritet i Sverige utgör ett hot mot den svenska majoriteten, en krympande minoritet antyder att hotet är i avtagande.

Frågorna är lite kniviga eftersom det är svårt att veta i vilket demografiskt läge som vår raspolitik skulle börja bli rådande. Beroende på om det sker imorgon eller om 100 år av fortsatt massinvandring, skulle det krävas olika metoder och lagar för att uppnå våra mål.
Citera
2012-06-20, 18:21
Medlem
Heladageniskogens avatar
Det viktiga är att rasfrämmande genetik inte får någon demografisk utbredd och bestående plats i genpoolen. Om sedan en och annan har typ 1% rasfrämmande genetik är det inte viktigt eftersom det kommer blandas bort med tiden och inte spela någon som helst roll i framtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in