Jag har länge undrat varför det svårt för nationella organisationer uttala sig om framtiden för blandade individer i Sverige. Och jag menar nu inte "Henke-Larsson" blandade utan personer med ett mera avlägset icke-vitt påbrå som Joel Kinnaman eller Cissi Elwin.
Tittar vi exempelvis på SMRs policy så kan man se att de uppenbarligen kan tänka sig individer med ett visst rasfrämmande element i bakgrund.
Källa: http://www.nordfront.se/klas-lund-svarar.smr
Det intressant i denna text är begreppet "icke-offentliga kriterier" Om nu ras är ett sådant klart begrepp som många vill få till det till kan man väl vara rak och öppen och säga vilka kriterier man har?
Nästa fråga som jag ställer mig när jag läser detta är hur den nationella rörelsen tänker göra vi dett ev. makttillträde. Att utreda varje enskild person går ju knappast då det skulle ta X antal år, eller?
Så till frågan:
1. Varför är den nationella rörelsen alltid så luddig när man kommer ned till konkreta definitioner av rasfrämlingsbegreppet?
Tittar vi exempelvis på SMRs policy så kan man se att de uppenbarligen kan tänka sig individer med ett visst rasfrämmande element i bakgrund.
Citat:
Vad gäller personer med en andel zigenskt eller judiskt blod, så har vi vissa icke-offentliga kriterier. Om någon har något sådant blod i släkten, men har en ärlig vilja att hjälpa till så är det bara att ansöka, vi gör som alltid en bedömning i varje enskilt fall där vi både tar hänsyn till sådant som talar för en person och sådant som talar mot en person. Utöver detta står det alla människor fritt, oavsett ursprung, att stödja oss på de sätt de kan.
Källa: http://www.nordfront.se/klas-lund-svarar.smr
Det intressant i denna text är begreppet "icke-offentliga kriterier" Om nu ras är ett sådant klart begrepp som många vill få till det till kan man väl vara rak och öppen och säga vilka kriterier man har?
Nästa fråga som jag ställer mig när jag läser detta är hur den nationella rörelsen tänker göra vi dett ev. makttillträde. Att utreda varje enskild person går ju knappast då det skulle ta X antal år, eller?
Så till frågan:
1. Varför är den nationella rörelsen alltid så luddig när man kommer ned till konkreta definitioner av rasfrämlingsbegreppet?