2012-06-19, 12:38
Medlem
http://i.imgur.com/ofCNp.jpg

Nageln håller alltså på att lossna, det lilla hålet ni ser är ett hål rakt ner till huden. Någon som varit i samma situation? Vad gör man om den lossnar? Gör det ont? osv
Citera
2012-06-19, 12:41
Medlem
KallePaHedens avatar
Ja, den där lär ju trilla av inom de närmsta dagarna. Ont gör det inte, den värsta smärtan är när man klämmer sig. Det brukar vara utväxten av en ny nagel under som puttar bort den "döda" nageln. Du har inget att oroa dig för!
Citera
2012-06-19, 12:45
Medlem
Har hört att utväxten av nagel kan ta jävligt lång tid. Vad gör man under tiden? Spelar fotboll, klarar nog inte att vara utan fotbollen så länge
Citera
2012-06-19, 12:50
Medlem
Tlagnojs avatar
Det gör inte ont och den växer ut igen. Detta är skitvanligt bland fotbollsspelare. Har vänner som tappat stortånageln ett antal gånger.
Citera
2012-06-19, 12:58
Medlem
Som sagt den kommer trilla bort av sig själv och det gör inte ett dugg ont, som en sårskorpa ungefär. Men likt en sårskorpa så kan det ju göra lite ont om du pillar och försöker dra av den innan den har släppt helt.
Citera
2012-06-19, 13:04
Medlem
xposures avatar
Jupp, låt den lossna av sig själv!
Kan även förslagsvis plåstras om nätterna eftersom man kan råka stöta till lakanet/täcket med nageln och fastnar den då så kan det fort göra VÄLDIGT ont.

Den där nageln är borta inom de närmsta dagarna och en helt repfri nagel uppenbarar sig!
Citera
2012-08-31, 18:44
Bannlyst
Klämde för en timma sedan tre naglar rätt duktigt, långeman mår inte bra och är blå, det gör faktiskt rätt så ont

Kan jag få ha nageln kvar om jag borrar hål i den med min dremmel?

Jag är inte så svår på smärta men just nagelsmärta är något jag ogillar och fruktar att borra den.

Hade det varit en svullnad vart som helst annars så hade jag skurit upp den och gjort innan så man får ur trycket...

Kan inte ta bild -----> https://www.flashback.org/t1951269
Senast redigerad av Smultrontuttar 2012-08-31 kl. 18:46.
Citera
2012-08-31, 19:16
Bannlyst
Borrade den nu, höll nageln under kallt rinnande vatten och borrade hål .... goddamn hela min tisha sprejades med blod när jag kom igenom ... lättnad

Alltså inte splatter splatter utan sjukt många små prickar av blod ... Bra tryck
Citera
2012-09-01, 08:59
Bannlyst
Fortfarande ömmande och hettande finger, klämmer jag så kommer det blod genom hålet jag borrade något mer man kan göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in