2012-06-19, 12:07
Medlem
Min älskade cowon iaudio7 dog igår (R.I.P) så nu behöver jag en ny! Ser att det inte verkar gå att få tag på iaudio7 längre vilket är synd då det är den bästa mp3-spelare jag haft, älskar verkligen ljudet, kraftfullt och tungt men ändå rent och korrekt!
Frågan är vad jag ska köpa för spelare? Det jag prioriterar absolut högst är alltså ljudkvalité, samt att de skall ha tillräcklig uteffekt för att kunna användas med mina Sennheiser 595. Vill inte ha något ipod skräp, det ska vara bra ljud och tillräcklig volym. Cowon J3 verkar fått bra recensioner, är det ett alternativ för mig?
Citera
2012-06-19, 12:41
Medlem
phunques avatar
Jag tipsar om sandisk sansa clip+ eller clip zip. Direkt ur kartong stödjer den en imponerande mängd format och har bra ljud för sin storlek. Den har dessutom stöd för microSDkort. Nackdelen är byggkvalitéten, den känns väldigt plastig. Defaultfirmware bör sättas till USA och svenska istf EU och svenska, ljudet är ordentligt strypt pga franska regler om ljudvolym.

Med rockbox firmware på blir den ännu bättre. Man flashar om den väldigt enkelt. Per krona en oöverträffad spelare.
Citera
2012-06-19, 19:57
Medlem
Eufomodes avatar
Reglerna om strypt ljudvolum är boven i dramat. Därför kommer det inget ljud. Att köpa lättdrivna hörlurar som ger mycket ljud med låg effekt är lösningen t.e.x. Koss Porta Pro med low voltage operating system och begränsad livstidsgarant. Med vänliga hälsningar: Eufomode.i
Citera
2012-06-19, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av phunque
Jag tipsar om sandisk sansa clip+ eller clip zip. Direkt ur kartong stödjer den en imponerande mängd format och har bra ljud för sin storlek. Den har dessutom stöd för microSDkort. Nackdelen är byggkvalitéten, den känns väldigt plastig. Defaultfirmware bör sättas till USA och svenska istf EU och svenska, ljudet är ordentligt strypt pga franska regler om ljudvolym.

Med rockbox firmware på blir den ännu bättre. Man flashar om den väldigt enkelt. Per krona en oöverträffad spelare.

Sansa clip+ har en tendens att dö knall och fall. Annars en helt okej spelare speciellt med rockbox som du nämde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in