2026-09-01, 20:09
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Thar
Nej, socialstyrelsen sitter inte och går igenom alla patienters journaler, det har de inte rätt till och det är inte deras uppgift.

Dom kan be om att få insyn i journaler och ha kontakt med sjukvården/psykiatrin. Men är bara att neka soc om man får den frågan.

Dom ville ha kontakt med min LARO mottagning jag går på men tvärnekade dom till det. Sen var inget mer om den saken.
Citera
2026-09-02, 07:47
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YeahBuddy3000
Dom kan be om att få insyn i journaler och ha kontakt med sjukvården/psykiatrin. Men är bara att neka soc om man får den frågan.

Dom ville ha kontakt med min LARO mottagning jag går på men tvärnekade dom till det. Sen var inget mer om den saken.

Socialstyrelsen och socialtjänsten är två väldigt olika saker.
Citera
2026-09-02, 13:29
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frans-Jaeger
Socialstyrelsen och socialtjänsten är två väldigt olika saker.

Då missuppfattade jag men detta fick jag upp

"Socialstyrelsen är Sveriges statliga kunskapsmyndighet för hälso- och sjukvård samt socialtjänst. Myndigheten sorterar under Socialdepartementet och har till uppgift att se till att allmänheten får en god och jämlik vård och omsorg."

"Statistik och hälsodataregister: Socialstyrelsen samlar in anonymiserade eller kodade uppgifter till nationella register (exempelvis Patientregistret eller Cancerregistret) för statistik och forskning. Detta sker per automatik via lagkrav från vårdgivarna"

Kanske är ute och cyklar fortfarande men lägger in den infon jag fick fram ang Socialstyrelsen och vård jounaler
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in