2012-06-19, 09:45
Medlem
Redors avatar
När Hillary Clinton var i Stockholm var polisbevakningen ENORM. Det var poliser i varenda gatuhörn, parkeringshus var avspärrade och många gator likaså. Tänk om vi hade haft lika många poliser synliga på våra gator och arbetandes med brottsfall varje dag. Då skulle vi i princip inte ha någon brottslighet.
Det finns pengar till att använda varenda polis när hon..eller andra kommer hit, men att lösa brott det finns det inte tid eller pengar till.

Om hon nu är ett "hot target" så kanske man skulle sluta flagga så förbannat att hon är här. Kör henne i en Ford Focus med tonade rutor, kör in i Sheratons garage och låt henne checka in som vanligt folk. Tror inte en jävel skulle förstå något. Klart det blir mer uppspelt när det står 20 polisbilar och 10 poliser vid entrén till hotellet. "hmm ja det kanske är här hon bor"
Citera
2012-06-19, 09:56
Medlem
tzjs avatar
Skulle tippa på att 70% av resurserna är befogade, de övriga 30% bara "for show". Man vill visa att man har resurser helt enkelt. Precis som att duka med finaste linneduken när man får gäster. Typ.
Citera
2012-06-19, 12:30
Medlem
Venditas avatar
Vad man än må tycka om USA så är det inte något vidare geni drag att hamna på kant med dem.

Vad tror du dom skulle tycka om oss ifall vi körde Clinton i en pissig Ford? Lägg sedan på vad reaktionerna skulle bli OM det hände något...
Citera
2012-06-21, 20:59
Medlem
Redors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vendita
Vad man än må tycka om USA så är det inte något vidare geni drag att hamna på kant med dem.

Vad tror du dom skulle tycka om oss ifall vi körde Clinton i en pissig Ford? Lägg sedan på vad reaktionerna skulle bli OM det hände något...

Hon är ju inte säkrare i en Chevrolet Suburban än i en Ford Focus.
Säger inte att det inte ska vara någon bevakning, såklart ska det vara det. Men kanske inte i den mängden. Menar hade jag velat ta död på henne så inte fan hade jag gjort det där, bland 50-talet poliser, då hade jag väl lagt mig på ett tak någonstans och skjutit henne därifrån. Då hade poliserna gjort föga nytta. Vem kan skyddas från sånt?!
Citera
2012-06-22, 11:25
Medlem
Shivayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redor
Hon är ju inte säkrare i en Chevrolet Suburban än i en Ford Focus.
Säger inte att det inte ska vara någon bevakning, såklart ska det vara det. Men kanske inte i den mängden. Menar hade jag velat ta död på henne så inte fan hade jag gjort det där, bland 50-talet poliser, då hade jag väl lagt mig på ett tak någonstans och skjutit henne därifrån. Då hade poliserna gjort föga nytta. Vem kan skyddas från sånt?!

Dylik polisbevakning är bara till för att förhindra den uppretade pöbeln att gå till attack, mordförsök av seriösa lönnmördare förhindrar man genom förebyggande underrättelseverksamhet. Självklart bidrar en hög polisbevakning till en falsk känsla av trygghet dom flesta är beroende av och det kan i sin tur medverka till att rättfärdiga mer bevakning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in