2012-10-16, 00:25
  #37
Medlem
le-douches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jecke
Roade mig med att sitta och räkna lite, så här är lite siffror på vilka som står för FNs budget.

TEXT!!!!!!!!!!!

Och så ser det ut i FN.
Stackars Sydamerika har räknats bort helt.

Kort sagt, Väst borde sluta finansiera FN, som används som ett vapen av dessa små skitstater mot dem, så kommer hela skiten falla som ett korthus.

Intressant! man tackar! nu fick jag lite koll på FN.
__________________
Senast redigerad av le-douche 2012-10-16 kl. 00:26. Anledning: minska ner qoute fönstret
Citera
2013-01-11, 07:32
  #38
Medlem
Jag tycker att Amnesty överhuvudet taget har olika måttstockar beroende på om det gäller Väst, eller länder utanför den sionistiska maktsfären.

När folk i Europa blir slängda upp till 12 (!!!!) år i fängelse för tankebrott, så säger Amnesty ingenting, men när omogna feministhoror i Ryssland (Pussy riot eller vad dom nu igen heter) stormar in och avbryter en kristen gudstjänst och stör och vandaliserar och hoppar upp på altararet och skändar deras tro, och åker i fängelse några månader (för övrigt har vi samma lagar och straff i t ex Sverige mot sådant), då jävlar minsann.

Dom säger ingenting rörande att vi samarbetar med USA, där staten bränner böcker.

Dom säger ingenting om att vi i Sverige/Väst nu snart inte längre kan vara anonyma på internet, eller när vi ska kommentera på internet, medan de klagar över att det är så i Kina.

De säger ingenting om att EU nu genom Lissabonfördraget har smugit in I EN FOTNOT TILL EN FOTNOT i fördraget, att vid uppror/oroligheter i ett EU-land, så kan dödsstraff (arkebusering) få utövas.

Jag publicerade idag ett öppet brev till Amnesty (och min blogg är den 30:e mest lästa politiska bloggen i Sverige nu, samt den 18:e mest lästa bloggen under kategorin Humaniora/Livsåskådning, så lite uppmärksammat lär det ju bli, dvs frågan är om Amnesty ska våga sig på att inte besvara det öppna brevet?) på min blogg Den Helige Dåren.

Artikeln är betitlad "Öppet brev till Amnesty rörande yttrandefrihet, dödsstraff, tortyr, och av-anonymisering i Väst" - (http://johanbjornsson.blogspot.se/2013/01/oppet-brev-till-amnesty-rorande.html).

Undrar om dom kommer att svara?

Dom är bara ett gäng System-prostituerade ryggradslösa och sorgliga människor (där många dessutom är klart ideologiskt och starkt vänstersinnade).

Jag uppmanar så många som möjligt att maila dom och ringa dom och säga att ni har läst det öppna brevet och att ni vill ha ett svar, dvs att dom svarar på det öppna brevet.
__________________
Senast redigerad av johanbjornsson 2013-01-11 kl. 07:35.
Citera
2013-01-11, 12:52
  #39
Medlem
ChristerNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanbjornsson
Jag tycker att Amnesty överhuvudet taget har olika måttstockar beroende på om det gäller Väst, eller länder utanför den sionistiska maktsfären.

När folk i Europa blir slängda upp till 12 (!!!!) år i fängelse för tankebrott, så säger Amnesty ingenting, men när omogna feministhoror i Ryssland (Pussy riot eller vad dom nu igen heter) stormar in och avbryter en kristen gudstjänst och stör och vandaliserar och hoppar upp på altararet och skändar deras tro, och åker i fängelse några månader (för övrigt har vi samma lagar och straff i t ex Sverige mot sådant), då jävlar minsann.

Dom säger ingenting rörande att vi samarbetar med USA, där staten bränner böcker.

Dom säger ingenting om att vi i Sverige/Väst nu snart inte längre kan vara anonyma på internet, eller när vi ska kommentera på internet, medan de klagar över att det är så i Kina.

De säger ingenting om att EU nu genom Lissabonfördraget har smugit in I EN FOTNOT TILL EN FOTNOT i fördraget, att vid uppror/oroligheter i ett EU-land, så kan dödsstraff (arkebusering) få utövas.

Jag publicerade idag ett öppet brev till Amnesty (och min blogg är den 30:e mest lästa politiska bloggen i Sverige nu, samt den 18:e mest lästa bloggen under kategorin Humaniora/Livsåskådning, så lite uppmärksammat lär det ju bli, dvs frågan är om Amnesty ska våga sig på att inte besvara det öppna brevet?) på min blogg Den Helige Dåren.

Artikeln är betitlad "Öppet brev till Amnesty rörande yttrandefrihet, dödsstraff, tortyr, och av-anonymisering i Väst" - (http://johanbjornsson.blogspot.se/2013/01/oppet-brev-till-amnesty-rorande.html).

Undrar om dom kommer att svara?

Dom är bara ett gäng System-prostituerade ryggradslösa och sorgliga människor (där många dessutom är klart ideologiskt och starkt vänstersinnade).

Jag uppmanar så många som möjligt att maila dom och ringa dom och säga att ni har läst det öppna brevet och att ni vill ha ett svar, dvs att dom svarar på det öppna brevet.

Frågorna är nog fel ställda.

Jag stödjer Amnesty passivt med 20 kr/mån, därför att de försöker värna om FNs "Mänskliga rättigheterna".
Detta är inget svar från Amnesty, detta är mitt personliga tyckande:
Det är viktigt att förstå:
FN blir det länderna gör det till.
Amnesty blir det de aktiva medlemmarna gör det till.

Amnesty-grupper i hela världen kan ta upp individuella fall varsomhelst i hela världen.
Amnesty är generellt emot dödsstraff och tortyr, även om offret är en skurk, så är de emot det.
Amnesty tar oftast upp individuella fall, där det finns något mer konkret att kritisera eller kräva. T.ex. där rättsväsendet agerat felaktigt, och som kan kopplas till "mänskliga rättigheter".
Medlems-grupper väljer vilka fall de vill jobba med och kan jobba med.
Amnesty i sig har ingen inriktning åt vänster-höger eller nått religiöst. Alla som bryter mot de mänskliga rättigheterna riskerar få kritik från Amnesty-grupper.
Men det finns en ledning, som kan ha inflytande.

Det finns säkert en mångfald bland medlemmarna både till vänster och lite till höger, åtminstone socialliberaler, och troligen en del religiösa från diverse religioner. Jag skulle gissa att det inte finns många extrema fascister och extrema rasister i Amnesty.
Men Amnesty är absolut ingen organisation som driver nått vänster-höger eller religiöst.
Det handlar om "Mänskliga rättigheter".

Amnesty har ingen jätte-makt och det är nog inte många som aktivt arbetar i Amnesty.
Det är nog inte många som vill jobba för nån nynazist som åkt i finkan.

Amnesty har säkert svårt att jobba med själva lagar mm, då de inte strider mot "Mänskliga rättigheterna".

Amnesty är bara det som de aktiva medlemmarna gör det till.

Den mesta kritiken missar målet. Amnesty är ingen organisation för fascism eller rasism. Amnesty är ingen antikommunistisk organisation, men Amnesty har tagit upp massor av fall även i kommunistiska länder. Många fall även i muslimska länder.

Själva ordet "Amnesty" får mig att tänka att gruppen tar upp en viss individ och fokuserar på individens problem.

Christer
__________________
Senast redigerad av ChristerN 2013-01-11 kl. 13:00. Anledning: rättelse
Citera
2013-01-11, 14:55
  #40
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanbjornsson
När folk i Europa blir slängda upp till 12 (!!!!) år i fängelse för tankebrott, så säger Amnesty ingenting, men när omogna feministhoror i Ryssland (Pussy riot eller vad dom nu igen heter) stormar in och avbryter en kristen gudstjänst och stör och vandaliserar och hoppar upp på altararet och skändar deras tro, och åker i fängelse några månader (för övrigt har vi samma lagar och straff i t ex Sverige mot sådant), då jävlar minsann.


När Madonna och resten utav det vanliga gänget visar sitt stöd för dem så kanske man skall ta sig en funderare på om det verkligen inte är politik som ligger bakom det hela.

Det är ju helt tyst om exempelvis de som sitter i fängelser runt om i Europa för att ha kritiserat den vanliga bilden utav Förintelsen. Det är fullkomligt absurt när man i nästa andetag snackar om yttrande och åsiktsfrihet.

"Snett som fan" som min morfar brukade säga.
Citera
2013-01-11, 15:31
  #41
Medlem
Amnesty inte bara ignorerar politiskt obekväma tankebrottslingar, utan stöder att de bestraffas!

Citat:
The Criminal Code offence needs an amendment to make clear that the offence encompasses Holocaust denial. The majority in the Zundel case at the Supreme Court of Canada, in the course of striking down the provision under which Ernst Zundel was convicted -- wilfully and knowingly spreading false news causing public injury -- referred to the German offence of Holocaust denial and said that it was "a much more finely tailored provision (than the Canadian Criminal Code's false news provision) to which different considerations might well apply."25
Amnesty International urges the Canadian government:
to amend the Criminal Code and clearly establish Holocaust denial as a form of hate crime.
http://archive.is/xAe8

Se även:

http://www.fpp.co.uk/Letters/trial/Gilchrist_130607.html

http://wymaninstitute.org/articles/2003-denialreport.php

Den som stöder Amnesty stöder därför fängslandet av tankebrottslingar.
Citera
2013-01-11, 16:07
  #42
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristerN
Frågorna är nog fel ställda.

Jag stödjer Amnesty passivt med 20 kr/mån, därför att de försöker värna om FNs "Mänskliga rättigheterna".
Detta är inget svar från Amnesty, detta är mitt personliga tyckande:
Det är viktigt att förstå:
FN blir det länderna gör det till.
Amnesty blir det de aktiva medlemmarna gör det till.

Amnesty-grupper i hela världen kan ta upp individuella fall varsomhelst i hela världen.
Amnesty är generellt emot dödsstraff och tortyr, även om offret är en skurk, så är de emot det.
Amnesty tar oftast upp individuella fall, där det finns något mer konkret att kritisera eller kräva. T.ex. där rättsväsendet agerat felaktigt, och som kan kopplas till "mänskliga rättigheter".
Medlems-grupper väljer vilka fall de vill jobba med och kan jobba med.
Amnesty i sig har ingen inriktning åt vänster-höger eller nått religiöst. Alla som bryter mot de mänskliga rättigheterna riskerar få kritik från Amnesty-grupper.
Men det finns en ledning, som kan ha inflytande.

Det finns säkert en mångfald bland medlemmarna både till vänster och lite till höger, åtminstone socialliberaler, och troligen en del religiösa från diverse religioner. Jag skulle gissa att det inte finns många extrema fascister och extrema rasister i Amnesty.
Men Amnesty är absolut ingen organisation som driver nått vänster-höger eller religiöst.
Det handlar om "Mänskliga rättigheter".

Amnesty har ingen jätte-makt och det är nog inte många som aktivt arbetar i Amnesty.
Det är nog inte många som vill jobba för nån nynazist som åkt i finkan.

Amnesty har säkert svårt att jobba med själva lagar mm, då de inte strider mot "Mänskliga rättigheterna".

Amnesty är bara det som de aktiva medlemmarna gör det till.

Den mesta kritiken missar målet. Amnesty är ingen organisation för fascism eller rasism. Amnesty är ingen antikommunistisk organisation, men Amnesty har tagit upp massor av fall även i kommunistiska länder. Många fall även i muslimska länder.

Själva ordet "Amnesty" får mig att tänka att gruppen tar upp en viss individ och fokuserar på individens problem.

Christer

Svenska Amnesty gjorde ju bort sig ordentligt för några månader sedan vad gäller Assange. Först stödde de internationella Amnestys skrivelse men efter påtryckningar från Researchgruppen/Piscatus/EXPO så tog de tillbaka allt och tog sin hand ifrån Assange.

Att stötta den svenska feminismen är viktigare än att förhindra tortyr för svenska Amnesty, kort sagt.

https://www.flashback.org/sp39597490

Dvs Svenska Amnesty har inget emot att Assange lämnas ut till ett land som torterar (USA). Och politikerna i Sverige har sista ordet vid utlämning. Dvs de kan trumfa HDs beslut.

Personen som fick Svenska Amnesty att göra en helomvändning är Martin Fredriksson Piscatus/Feministiskt perspektiv/Expo/Researchgruppen. Japp, samma person som häromveckan utfäste en belöning på 50.000 kr till den som läckte eller hackade flashbacks medlemsregister.
__________________
Senast redigerad av MoLoK 2013-01-11 kl. 16:14.
Citera
2013-01-13, 09:50
  #43
Medlem
ChristerNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Svenska Amnesty gjorde ju bort sig ordentligt för några månader sedan vad gäller Assange. Först stödde de internationella Amnestys skrivelse men efter påtryckningar från Researchgruppen/Piscatus/EXPO så tog de tillbaka allt och tog sin hand ifrån Assange.

......

Det om Assange, bör nån Amnesty-grupp ta upp.
Det senaste jag nu hittat från Amnesty är:
Citat:
"Svenska sektionen av Amnesty International ställer sig inte bakom det sätt på vilket organisationen har formulerat sig kring frågan om garantier. Svenska sektionen anser inte att det vare sig är lämpligt eller möjligt att kräva av den svenska regeringen att ge garantier för att Assange inte utlämnas till USA. Amnesty Internationals primära fokus är den svenska förundersökningen och att Julian Assange, genom att vara på plats i Sverige, kan medverka till att anklagelserna om brott kan utredas vidare. För det fall USA i ett sådant senare läge skulle komma att begära Julian Assange utlämnad för brott kopplad till Wikileaks, kommer Amnesty International att vända sig emot en utlämning på grund av den risk för att han i USA skulle komma att utsättas för allvarliga kränkningar av sina mänskliga rättigheter. "

http://www.amnesty.se/nyheter/nyheter/uttalande-assange/

Det handlar om mycket juridik och vad som är möjligt att koppla till "mänskliga rättighet".
Om ny information kommer fram kan Amnesty ändra sig.
Upprepning:
"....För det fall USA i ett sådant senare läge skulle komma att begära Julian Assange utlämnad för brott kopplad till Wikileaks, kommer Amnesty International att vända sig emot en utlämning på grund av den risk för...."
Om något kan kopplas till "mänskliga rättigheter", så kan nån Amnesty-grupp i världen ta upp det, om de vill.

Här vill många anklaga Amnesty, men vilka är det som arbetar för de "mänskliga rättigheterna" här.
Man bör studera vad Amnesty själva säger.

Christer
__________________
Senast redigerad av ChristerN 2013-01-13 kl. 09:53. Anledning: rättelse
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in