2012-06-18, 08:46
Medlem
scarybuus avatar
Har länge funderat..

Många har svårt att uppfatta medias nyhetsvärde som trovärdigt och vänder sig ofta till diverse sociala medier.

Däremot är medier såsom Flashback och dess information ofta baserat på det som publiceras i olika tidningar.

Har de varit intressant att ha en Flashback korrespondent som genom exempelvis donationer åkte och bevakade diverse rättegångar osv och därigenom tillförde information helt enligt Flashback anda? Dvs, inte censurerad information om vad som sägs osv.

Tänk Er att kunna ställa frågor till mig direkt i en tråd under exempelvis Breivik rättegången, eller om diadem kuppen osv.. Hur intressant och möjligt tror ni detta hade varit? En korrespondent för varje forums del?
Citera
2012-06-18, 10:45
Medlem
teflonpannan69s avatar
I och med denna korrespondent så skulle flashback förlora sin möjlighet att vara objektiva, så nej.
Citera
2012-06-18, 10:48
Medlem
scarybuus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
I och med denna korrespondent så skulle flashback förlora sin möjlighet att vara objektiva, så nej.

Jag hävdar inte att jag själv skulle vara korrespondent och det skulle enbart vara en person som sitter med på rättegångar, bevakar demonstrationer val och så vidare.. varför hugger du på mig?
Citera
2012-06-18, 11:07
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scarybuu
Har länge funderat..

Många har svårt att uppfatta medias nyhetsvärde som trovärdigt och vänder sig ofta till diverse sociala medier.

Däremot är medier såsom Flashback och dess information ofta baserat på det som publiceras i olika tidningar.

Har de varit intressant att ha en Flashback korrespondent som genom exempelvis donationer åkte och bevakade diverse rättegångar osv och därigenom tillförde information helt enligt Flashback anda? Dvs, inte censurerad information om vad som sägs osv.

Tänk Er att kunna ställa frågor till mig direkt i en tråd under exempelvis Breivik rättegången, eller om diadem kuppen osv.. Hur intressant och möjligt tror ni detta hade varit? En korrespondent för varje forums del?

Ditt förslag är totalt ointressant. FB´s uppgift som forum är inte att vara någon officiell eller inofficiell uttydare eller rikslikare för vad som händer i samhället. Det finns inte heller någon FB-guru som sitter inne på den enda sanna versionen.

Det finns, såvitt jag vet, ingen typisk FB-anda.
Citera
2012-06-18, 11:16
Medlem
scarybuus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Ditt förslag är totalt ointressant. FB´s uppgift som forum är inte att vara någon officiell eller inofficiell uttydare eller rikslikare för vad som händer i samhället. Det finns inte heller någon FB-guru som sitter inne på den enda sanna versionen.

Det finns, såvitt jag vet, ingen typisk FB-anda.

Okej då du uttryckt att det inte finns något som helst intresse så antar jag att vi kan be en mod att slänga tråden i papperskorgen..
Citera
2012-06-18, 18:26
Medlem
I mina ögon är FB inget nyhetsmedium, det är ett diskutionsforum och producerar inget eget material utan det gör användarna.

Om någon vill bevaka en rättegång och sedan dela med sig av det på FB är ju detta hela okej, men jag kan inte se något värde i att fb skulle sponsra det.
Citera
2012-06-18, 18:37
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Detta är ingen nyhetsredaktion. Hela verksamheten bygger på frivillighet (lite lumpen, alla kan något och jobbar oavlönat) varför förslaget, av mig, förkastas i sin helhet.
Citera
2012-06-18, 20:35
Medlem
fizzles avatar
Är det inte så att diskussionsforum hostade på Svensk mark kräver en ansvarig utgivare, något Flashback inte har och är därför hostade utomlands?

Mitt inlägg kan vara så fel att det är helt irrelevant, så snälla rätta mig Se det mera som en fråga än ett svar.
Citera
2012-06-18, 21:46
Medlem
Combots avatar
Dåligt förslag på alla plan.

"Tänk Er att kunna ställa frågor till mig direkt i en tråd under exempelvis Breivik rättegången, eller om diadem kuppen osv"

Även om du tror att du är objektiv i din rapportering så är du inte det. Vi är alla
färgade i någon riktning, vid något tillfälle.

Det enda intressanta hade varit om flashback fått lov att uppföra en webcam
i rättsalen, så att alla här på flashback kunde få ta del av en fullständigt
ocensurerad händelse.
Citera
2012-06-19, 00:16
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Jag tycker det är en mycket dålig idé, på ungefär samma grunder som resten av de som svarat.

Däremot måste jag säga att det var både trevligt och praktiskt när folk rapporterade från plats på rättegången i ärendet om kidnappningen av "uppsalastudenten" i tråden om detta.
Citera
2012-06-20, 13:10
Medlem
scarybuus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combot
Dåligt förslag på alla plan.

"Tänk Er att kunna ställa frågor till mig direkt i en tråd under exempelvis Breivik rättegången, eller om diadem kuppen osv"

Även om du tror att du är objektiv i din rapportering så är du inte det. Vi är alla
färgade i någon riktning, vid något tillfälle.

Det enda intressanta hade varit om flashback fått lov att uppföra en webcam
i rättsalen, så att alla här på flashback kunde få ta del av en fullständigt
ocensurerad händelse.

+1 bättre formulerat förslag anpassat till fb.
Citera
2012-06-20, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fizzle
Är det inte så att diskussionsforum hostade på Svensk mark kräver en ansvarig utgivare, något Flashback inte har och är därför hostade utomlands?

Mitt inlägg kan vara så fel att det är helt irrelevant, så snälla rätta mig Se det mera som en fråga än ett svar.

Ja, ditt inlägg är fel. Att ha utgivningsbevis och ansvarig utgivare är helt frivilligt för nätsidor, och vore minst sagt opraktiskt för Flashback i dess nuvarande form.

Däremot är Flashback precis som andra aktörer tvungna att följa (bl.a.) den s.k. BBS-lagen, och alltså hålla en viss miniminivå på modereringen. Var servern står saknar i det sammanhanget betydelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in