Det är egentligen inte bara synd att hela genren förstörts för att fel folk lyssnar på en sjukt bra musikgenre. Jag satt alltid o lyssnade på progressive house, minimal house och tech house. Sen så fick ju Avicii och Swedish House Mafia genombrott.
Jag har ju bra låtar av Avicii som ingen nästan lyssnar på, och som Avicii själv inte ens spelar eftersom det får inte dagens idioter att gunga till den.
Sebastien Benett - Dancin' (Avicii Remix).
Som tur finns det ändå DJ's som är väldigt stora i deras genre, men som inte nått ut till mainstream-ungarna. I somras såg jag Benga spela den sjukaste dubstepen jag hört. Det var ungefär 1/5 av de som lyssnade på Knife Party där till exempel.
Sen så spelade Sander van Doorn (känd i sin genre, men man hör inte ofta hans namn bland 14-18 åringar). Han var heeeelt sjuk och samma gäller Gareth Emery.
Så självklart kommer det alltid att finnas en mainstream, och den kommer vara hur usel som helst. Men för att de ska nå denna mainstream måste de har gjort bra musik till att börja med. Sen när de har pengar så gör de lite hur de vill (tyvärr).
Måste säga att de sämsta jag sett live har varit Avicii (sett 2 ggr) och David Guetta. Jag gick därifrån när han började spela "Drink all day, play all night, let's get it poppin'. I'm David Guetta bitch!"...