Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Nej, innebandy är ingen sport för män, har aldrig varit och kommer aldrig att bli. Innebandy är något man sysslade med på gympatimmarna i lågstadiet eftersom det var svårt att spela riktig bandy eller idrott i en gympasal. Innebandy är ett stor våt filt som kastats över idrottssverige och lockar till sig lovande unga idrottsmän som hade kunnat uträtta något stort i riktiga idrotter men istället väljer töntsysselsättningen innebandy eftersom just denna sysselsättning har varit mycket god på att marknadsföra sig och vars företrädare t ex finns på sportredaktionerna både på radion och SVT. Innebandyn har helt enkelt fått oförtjänt mycket medieutrymme och kidsen tror därför att det är en riktig sport, hjärntvätt kan man kalla det. Nej, fortsätt ni gärna med ert benklubbande men min respekt får ni aldrig. Fjollor.
En bitter hockeyspelare som insett att han aldrig blir något?
Ditt inlägg är faktiskt lite intressant. Du skriver: "
eftersom just denna sysselsättning har varit mycket god på att marknadsföra sig och vars företrädare t ex finns på sportredaktionerna både på radion och SVT. Innebandyn har helt enkelt fått oförtjänt mycket medieutrymme" och det låter både svulstigt och bra om man inte funderar lite...
Fotboll är Sveriges största sport och ska givetvis ha mycket medieutrymme. Inte för att landslaget är speciellt bra utan för att många följer och uppskattar sporten. Angående sportredaktioner (och tidningar) har väl knappt någon där spelat fotboll...
Hockey är sett till antalet utövare en liten sport men ska givetvis ha en hel del utrymme i media eftersom svenska folket är intresserade av hockey och landslaget är ganska bra.
Innebandy är Sveriges näst största lagsport och landslaget är topp två i världen och borde få större utrymme i media än man har idag. Nu förstår jag att utrymmet inte är större eftersom "folkets intresse" inte är nog stort än, men det kommer.
Grejen är att det finns massor av sporter jag inte förstår mig på, men varför försöka håna dem?