• 1
  • 2
2012-06-17, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cal00
Inget att behöva skämmas för. Det är inget fel i att ta hand om sitt yttre. Men att vara fixerad av det är kanske inte det bästa. Jag är väldigt mån om min yttre och inre(är religiös) men jag är inte typ besatt.
Det är speciellt min hy jag är mån om
Citera
2012-06-17, 19:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kokademakaroner
Det är speciellt min hy jag är mån om

Det är bra, så länge du inte är så besatt av det att du negligerar allt annat.
Citera
2012-06-17, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cal00
Det är bra, så länge du inte är så besatt av det att du negligerar allt annat.
Du verkar verkligen kunnit i detta ämne skulle du kunna länka nån riktigt bra hudkräm/ansiktsvatten m.m till mig?
Citera
2012-06-17, 19:40
Medlem
Jag gör inget speciellt alls, jag tvättar mig med tvål varje dag men inget mer. Jag tror att det är bättre att kroppen själv får ta hand om sig. Jag har mycket bättre hy än andra i min omgivning som använder allehanda medel. Trots att jag är stor-rökare och med ena foten i graven.
Citera
2012-06-30, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pascal
Jag gör inget speciellt alls, jag tvättar mig med tvål varje dag men inget mer. Jag tror att det är bättre att kroppen själv får ta hand om sig. Jag har mycket bättre hy än andra i min omgivning som använder allehanda medel. Trots att jag är stor-rökare och med ena foten i graven.
Du måste tänka lite till där.
Att du har bättre hud kan bero på flera olika saker.

Hudkrämer är inte bra. För mycket skit i dom som förstör huden till slut, och så blir man lurad för att dom luktar gott.
Men olja är väldigt bra.
Man ska smörja in sig med olja på morgon och kväll även i duschen och efter duschen/ bad.
Citera
2012-07-01, 01:51
Medlem
Psyko Dads avatar
Nu är det ganska olika hur man ska sköta sin hud så det som fungerar för mig är inte säkert att det fungerar för andra.
Men jag tvättar ansikte två g dagligen & duschar 1-2 g per dag & använder ögoncreme/ansiktscreme & bodylotion efter varje dusch.

Jag har ju rätt torr hud så jag behöver cremerna & har använt creme sen inga år & ser ingen anledning att sluta med dem.
Citera
2012-07-02, 14:35
Oj, vad många krämer vissa använder! Är tjej.. när jag duschar använder jag ingen duschkräm elr så till kroppen (orkar inte, hehe) fast ibland brukar jag jag smörja in med olivolja..

Till ansiktet brukar jag bara tvätta med vanligt ljummet vatten, blir ansiktet torrt så lägger jag lite olivolja Orkar inte slösa på massa krämer, försöker spara lite Btw, så klipper jag naglarna ganska kort, har hört att det är bättre för ansiktet
Citera
2012-07-02, 16:59
Medlem
Parkours avatar
Rengör ansiktet morgon/kväll
Återfuktar direkt efter tvätt
Använder ett serum på kvällarna (mot mycket torr hud)
Rakar mig varannan dag
Claymask 1 gång i veckan
Ansiktsbehandling (Portömning, djuprengörande mask etc)

Samtliga produkter är Dermalogica förutom rakgel.
Citera
2012-07-16, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kokademakaroner
Olja är kanon (om man inte har fet hy dvs)

Jag har fet hy men olja funkar bra ändå. Lika löser lika, fett löser fett
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in