2012-06-18, 21:45
Medlem
WaldemarKas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jag tror du misstagit dig på skyddsjakt och den licensjakt som genomfördes för något år sedan?

Det tror jag också, my bad.
Citera
2012-06-18, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storm.
Va fan sitter hon kvar för? En varg sliter tag i hennes arm och hon tycker det är en smart idé att sitta kvar för att se vad som kan hända härnäst?

Synd att hon inte strök med.

Vargarna lekte, precis som hundar gör.

Nu får vi se om Mod raderar även detta, det är tydligen okej att skriva "Synd att hon inte strök med", men inte att kalla den som skrev det för "neurotisk tönt".
Citera
2012-06-18, 21:47
Medlem
Formsvackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WaldemarKa
Nej de sliter inte av halsen. Visa gärna på ett kadaver efter en vargattack där huvudet är skillt från kroppen.

Man kan väl slita loss en stor del av halsen utan för den sakens skull skilja huvudet från kroppen?!
Citera
2012-06-18, 21:48
Medlem
Flärps avatar
Citat:
Nej de sliter inte av halsen. Visa gärna på ett kadaver efter en vargattack där huvudet är skillt från kroppen.

Att hugga mot strupen betyder ju inte att man sliter av huvudet på offret, snarare att man kapar halspulsådern och på så vis avilder bytet.
Citera
2012-06-18, 21:49
Medlem
TonysKusins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioGaGa
Har det kommit fram hur djurskötaren dog?

Fick hon halsen avsliten?

Citat:
Nej, vargar jobbar inte så.

Det har inte framkommit ännu och jo vargar angriper halsen, de jobbar så. Vargar funkar som övriga rovdjur i naturen, de går på strupen om de finner det nödvändigt för att lägga ner bytet. Random jakthund kan de därmed ta utan att angripa strupen. Nu tror jag dock inte att vargarna i detta fall angrepp offrets hals. Problemet var att hon var ensam bland åtta "socialicerade" vargar som råkad i gräl med varandra på en begränsad yta.
Senast redigerad av TonysKusin 2012-06-18 kl. 21:52.
Citera
2012-06-18, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jag har hört rätt många "experter" i tråden lipa över skötarens osäkerhet. Jag har även sett vargexperten Shaun Ellis, som levt i en vargflock göra så. Sätter ledarvargen den sidan till tar man det lite lugnt, så är det bara. Han blottade sin strupe som en underlägsen varg gör och det fungerade. Vet i tusan om jag skulle ha den sinnesnärvaron mitt i en upprörd vargflock, men att böla över att vargskötarna på Kolmården är för försiktiga och underdåniga känns inte som några expertkommentarer direkt. De kan nog mer om vargar än ni verkar tro, men även då kan det gå illa som det alltid kan göra när man är tillsammans med vilda djur.

Sunt inlägg!! Riktigt tragiskt detta! Personen ifråga älskade sitt jobb och att umgås med vargarna! Jag har själv varit i ett varghägn och det är en riktigt maffig upplevelse! Vad som uppstår i vissa fall är att vargarna kan bli smått stissiga om det är mkt starka dofter, exempelvis parfym. Att gå in och lukta hund är inte heller en super ide! Detta är en hemsk olycka, där det brister absolut mest är ju parkens rutiner! Hade de varit 2 personer hade detta förmidligen inte inträffat!
Citera
2012-06-18, 21:50
Medlem
Storm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nascor
Vargarna lekte, precis som hundar gör.

Nu får vi se om Mod raderar även detta, det är tydligen okej att skriva "Synd att hon inte strök med", men inte att kalla den som skrev det för "neurotisk tönt".

Vargar leker bra mycket tuffare och hårdare än vad hundar gör, hur kan du ens göra jämförelsen med ett tamdjur sen tiotusen år tillbaka mot ett rovdjur?

Men för all del, gå in och "lek" lite med en varg du precis som du leker med dina hundar.

Det är människor med din okunskap som gör rovdjurs olyckor möjliga.
Citera
2012-06-18, 21:53
Medlem
WaldemarKas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formsvacka
Man kan väl slita loss en stor del av halsen utan för den sakens skull skilja huvudet från kroppen?!

Citat:
Ursprungligen postat av Flärp
Att hugga mot strupen betyder ju inte att man sliter av huvudet på offret, snarare att man kapar halspulsådern och på så vis avilder bytet.

Men nu frågade han om hon fick halsen avsliten. Jag kunde bara tolka det på ett sätt.
Kapa halspulsådern eller slita loss en stor del av halsen är inte att få halsen avsliten i min mening.
Så här ser det ut när en hals är avsliten (svan): http://www.nyheterna.net/var/ostran/storage/images/nyheterna/nyheter/oskarshamn/djur_eller_vandaler/layout1_1_pc6hydodsvan0mm_jpg/3532264-1-swe-SE/layout1_1_pc6hydodsvan0mm_jpg_article_large.jpg
Senast redigerad av WaldemarKa 2012-06-18 kl. 21:59.
Citera
2012-06-18, 22:01
Medlem
Har själv aldrig sett ett byte som vargen slitit huvudet av. Det brukar vara björnens signum.
Citera
2012-06-18, 22:07
Medlem
Jo, hon den dära fick absolut halsen skuren i bitar. Rätt åt henne kan man tycka om man är så djävla naiv att man tror att man är the lider of the pack. Världen är full av naiva pajazzos....
Citera
2012-06-18, 22:10
Medlem
Redan då, markerade kunniga att vargarna blir farliga jo närmare människan de kommer.

http://www.jaktojagare.se/vargexpert-varnar-for-fler-attacker-mot-manniskor

Galet!
Citera
2012-06-18, 22:10
Medlem
RadioGaGas avatar
Här slickar vargarna på kolmården på en svt-reporters mun. Antar att det är samma vargar?

http://www.svt.se/nyhetsklipp/nyheter/article141374.svt?&_suid=1340031433810010656538407 982457
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in