2012-06-17, 00:57
Medlem
Jag läser ofta om människor som klagar över att de är ensamma en helg, tex. midsommar, men jag är ensam ALLA helger.

Jag har inga kompisar att umgås med. Jag har jättefina vänner via internet, men de är just bara "internetvänner" och bor för långt bort för att man ska kunna träffas särskilt ofta. Min bästa kompis flyttade från staden för cirka fem år sedan och sedan dess är jag alltid ensam. Det är aldrig någon som frågar om jag vill hänga med och hitta på något. Jag är jämt den övergivna som bara blir över.

Jag vill ha en förändring. Jag vill bli mer social och skaffa vänner, men nu när jag precis gått ut gymnasiet känns det svårt. Hur ska jag göra? Orkar snart inte med denna ensamhet mer. Jag bor i närheten av Göteborg och är en 19-årig tjej.
Citera
2012-06-17, 00:59
Bannlyst
jag är också ensam varje dag. Vad ska vi göra?
Om du skaffar jobb så kan du bli vän med dina kollegor

Har du fina grannar som du skulle kunna bli vän med?
Citera
2012-06-17, 01:02
Bannlyst
jag med... :/, sitter i samma sits, lät nästan som mig i din text, har kompis på distans, och är nästan lika olidligt som om det skulle vara en flickvän.
Citera
2012-06-17, 01:06
Medlem
archeons avatar
Samma situation för mig
Citera
2012-06-17, 01:07
Medlem
pussyjuices avatar
skaffa er en varsin tamagotchi?
Citera
2012-06-17, 01:17
Medlem
archeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pussyjuice
skaffa er en varsin tamagotchi?

Vad är det?
Citera
2012-06-17, 01:18
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av archeon
Vad är det?

Ett litet pocketspel där man sköter om en figur.
Citera
2012-06-17, 01:23
Medlem
st0ckiss avatar
Börja spela fotboll eller något, på så sätt träffar man många kompisar, om man inte är helt osocial och väldigt otrevlig. Finns flertalet sätt att träffa folk på, börja häng på krogen, innan discon eller pubkvällar dra igång. Ta med en bok, sätt dig och läs så kan jag nästan garantera att du träffar folk att prata med inom någon timme.

Kolla vad som händer i stan, nu menar jag inte discon, fester o.s.v, utan mer vardagliga saker och ta dig dit. Det finns tusentals sätt att träffa nya vänner på
Citera
2012-06-17, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmandasLekstuga
jag är också ensam varje dag. Vad ska vi göra?
Om du skaffar jobb så kan du bli vän med dina kollegor

Har du fina grannar som du skulle kunna bli vän med?
Jag har sökt massor av jobb och hoppas verkligen att jag får något snart! Det kanske inte löser situationen i sig, men det skulle vara väldigt skönt att få något att sysselsätta sig med nu när skolan är över.

Har tyvärr inga grannar i min ålder. Bara pensionärer och det känns inte helt optimalt att börja umgås med dem.
Citera
2012-06-17, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonks
jag med... :/, sitter i samma sits, lät nästan som mig i din text, har kompis på distans, och är nästan lika olidligt som om det skulle vara en flickvän.
Varför har ni andra blivit ensamma? Trodde knappt att det fanns någon som mig. Överallt när man är ute och går, så är det aldrig någon som går ensam.
Citera
2012-06-17, 01:33
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Creps
Jag har sökt massor av jobb och hoppas verkligen att jag får något snart! Det kanske inte löser situationen i sig, men det skulle vara väldigt skönt att få något att sysselsätta sig med nu när skolan är över.

Har tyvärr inga grannar i min ålder. Bara pensionärer och det känns inte helt optimalt att börja umgås med dem.

Det håller vi tummarna för. Jobb är en bra början till att träffa nya vänner och som du säger, bara få något att sysselsätta sig med, det hjälper en hel del mot det mesta.

Nej, det må så vara, men du bor väl fortfarande nära en stad eller by med lite fler människor i än bara tråkiga pensionärer?
Citera
2012-06-17, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Börja spela fotboll eller något, på så sätt träffar man många kompisar, om man inte är helt osocial och väldigt otrevlig. Finns flertalet sätt att träffa folk på, börja häng på krogen, innan discon eller pubkvällar dra igång. Ta med en bok, sätt dig och läs så kan jag nästan garantera att du träffar folk att prata med inom någon timme.

Kolla vad som händer i stan, nu menar jag inte discon, fester o.s.v, utan mer vardagliga saker och ta dig dit. Det finns tusentals sätt att träffa nya vänner på
Idrott eller liknade aktiviteter är inget som intresserar mig alls tyvärr. Jag söker bara någon vän att umgås med på andra sätt, typ gå på bio, dra till krogen och sitta där och snacka lite och så vidare. Det behöver inte vara varje helg, men någon gång då och då hade det varit skönt att komma iväg någonstans.

Att dra till krogen själv är inget som lockar alls. Hatar att känna mig uttittad. Jag tror inte heller att någon hade kommit fram till mig om jag hade suttit där själv i ett hörn och läst en bok. Folk har liksom sina vänner och är inte alltid i behov av fler. Så känns det iallafall.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in