Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Börja spela fotboll eller något, på så sätt träffar man många kompisar, om man inte är helt osocial och väldigt otrevlig. Finns flertalet sätt att träffa folk på, börja häng på krogen, innan discon eller pubkvällar dra igång. Ta med en bok, sätt dig och läs så kan jag nästan garantera att du träffar folk att prata med inom någon timme.
Kolla vad som händer i stan, nu menar jag inte discon, fester o.s.v, utan mer vardagliga saker och ta dig dit. Det finns tusentals sätt att träffa nya vänner på
Idrott eller liknade aktiviteter är inget som intresserar mig alls tyvärr. Jag söker bara någon vän att umgås med på andra sätt, typ gå på bio, dra till krogen och sitta där och snacka lite och så vidare. Det behöver inte vara varje helg, men någon gång då och då hade det varit skönt att komma iväg någonstans.
Att dra till krogen själv är inget som lockar alls. Hatar att känna mig uttittad. Jag tror inte heller att någon hade kommit fram till mig om jag hade suttit där själv i ett hörn och läst en bok. Folk har liksom sina vänner och är inte alltid i behov av fler. Så känns det iallafall.