2012-06-16, 21:41
Medlem
Strand.s avatar
Är det bara jag som tycker att Källström förtjänar mer plats än han får? Jag tycker dom borde sätta honom på en mer offensiv position där han kan gå upp i banan och ta fler skott. Han har ju en riktigt jävla bra bössa att trycka av. Ibland får han iväg helt sjuka skott.

Jag tycker också att han har tekniken men även det viktiga fotbollstänket. En central men ändå offensiv mittfältsposition vore guld för honom i min mening. Han skulle alltså få ha mer boll samtidigt som han kan slå crossbollar eller gå in i banan och ta skott. Han är 29 år gammal, bara jag som tycker det är dags att ge han mer plats i laget?

Vad tycker ni om honom?
Citera
2012-06-16, 22:21
Medlem
20120606s avatar
Kim Källström i mitt tycke är en av få spelare i det svenska landslaget som har goda kvalitéer, detta har han också visat i sitt klubblag Lyon. Sen vet jag inte om jag håller med om att det är dags att byta position på en sådan kille. Han börjar komma upp i åren nu och omställningen kanske skulle bli för stor, särskilt om Lyon vill fortsätta ha honom i den position han befinner sig i, för jag antar att han har defensiv mittfältsposition i både klubblag som i landslag?
Citera
2012-06-16, 22:27
Medlem
Strand.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 20120606
Kim Källström i mitt tycke är en av få spelare i det svenska landslaget som har goda kvalitéer, detta har han också visat i sitt klubblag Lyon. Sen vet jag inte om jag håller med om att det är dags att byta position på en sådan kille. Han börjar komma upp i åren nu och omställningen kanske skulle bli för stor, särskilt om Lyon vill fortsätta ha honom i den position han befinner sig i, för jag antar att han har defensiv mittfältsposition i både klubblag som i landslag?

Har inte riktigt koll på vad han spelar exakt, någon typ av central mittfältare. Det jag främst vill är att han ska få mer plats i laget, få kliva fram och visa vad han går för. För jag är övertygad om att han kan göra mer för laget än vad han tillåts. Sen om han behöver byta position är väl kanske att ta i. Men låta han ta mer frisparkar osv.

Som mot England. Varför i all friden ska Zlatan alltid vara den som tar frisparkarna? Både Larsson och Svensson men i synnerhet Källström har bättre frisparksskott, right?
Citera
2012-06-16, 22:43
Medlem
20120606s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strand.
Har inte riktigt koll på vad han spelar exakt, någon typ av central mittfältare. Det jag främst vill är att han ska få mer plats i laget, få kliva fram och visa vad han går för. För jag är övertygad om att han kan göra mer för laget än vad han tillåts. Sen om han behöver byta position är väl kanske att ta i. Men låta han ta mer frisparkar osv.

Som mot England. Varför i all friden ska Zlatan alltid vara den som tar frisparkarna? Både Larsson och Svensson men i synnerhet Källström har bättre frisparksskott, right?

Om Fk hade utnyttjat resurserna rätt vad gällande alla spelare i det svenska landslaget så tror jag nog att Kim hade fått en mer betydande roll vad gäller det offensiva spelet. Nu är han väl lite av en playmaker redan men allt kan förbättras.

Angående frisparkarna är jag helt överens med dig. Kim är en oerhört bra frisparksskytt men så vitt jag vet tar han redan en hel del frisparkar?
Citera
2012-06-16, 23:37
Medlem
emmarrs avatar
Han är en 50/50 spelare.. han gör lika mycket dåligt som han gör bra!
han har en riktig blyfot och hans skott är benhårda, men han tänker inte ofta innan han skjuter.. han skjuter ofta direkt på mål av ren impuls och vilket ofta resulterar med att det är 30m från målet..
Citera
2013-10-18, 17:01
Medlem
Mellbergans avatar
Pappa Emils brev till Källström:
Citat:
Hej Kim.

Mitt namn är Emil och jag är pappa till Max som gick tillsammans med dig i tisdags på inmarschen mot Tyskland. Jag skriver till dig för att jag inte är helt säker på att du förstår hur stor skillnad du har gjort. I tisdags så upplevde min son Max något väldigt speciellt, för andra barn så rör det sig antagligen om 15 minuters koncentration och nervositet samt en otrolig glädje av att få ha varit med och träffat er i landslaget.

För Max så var tisdagen resultatet av veckor med träning, peppning, tittat på Youtube-klipp om inmarscher, uppspelandet av hejaklacker på hög volym hemma, samtal osv osv.
På grund av ditt agerande Kim så kunde min son få uppleva precis samma känslor som alla andra som gjort dessa inmarscher, stolthet, en känsla av att vara speciell, "jag klarade det" samt en ofantlig glädje.Från mitt perspektiv på läktaren så noterade jag direkt på ditt kroppsspråk att du hade gjort ditt val! Vad menar jag då med det?

Jo, du valde att vara engagerad, du valde att stötta Max, du snappade upp hans rädslor och agerade.Ditt beslut att välja att stötta Max när han blir rädd, du böjer dig ner och lugnar honom (om än det bara hjälper en kort stund) sänder så många bra budskap och för oss gör den hela skillnaden mellan succe för Max eller ett misslyckande.Det du gör under dessa 7-8 minuter skänker för oss månader av glädje, minnen för livet och en känsla för Max som säger "jag fixade det".Jag vill därför säga T A C K från hela mitt hjärta!Nu har jag en mallig 8-åring hemma i landslagsdress som tycker han är tv-kändis :-) och du har stor del i detta. Må så vara att han gick iväg men han höll din hand, han klev ut på gräset och han var där! DET är det som betyder något, du stöttade honom på precis det sättet han behövde och tog även beslutet att låta honom gå innan det blev en negativ upplevelse.

Det är ledarskap, förebild, vägledning och agerade på toppnivå i min värld!
Du läser troligen inte alla fotbollsbloggar osv men mina känslor som förälder finns bra sammanfattat här.
Tack igen!
Mvh
Emil

+
Ny fotbollsglädje i Gothia Cup - Kim Källström Trophy
Citat:
Den nya klassen för spelare med intellektuell funktionsnedsättning har lockat lag från sju nationer. Målet är en finalplats på torsdag.

23 lag möts i klassen, det viktigaste nya inslaget på Gothia cup i år. Initiativtagaren är fotbollsspelaren Kim Källström som också sponsrar tävlingen. Uppskattningen från de deltagande lagen är stor.

- Att det öppnas upp för våra spelare är ju fantastiskt, det är lika stort för dem som för alla andra barn och ungdomar som får åka till världens största fotbollsturnering, kanske till och med större, säger Tor Guttormsen som arbetar på Grunden Bois, en idrottsförening för personer med intellektuell funktionsnedsättning.
Kim Källström verkar onekligen som en väldigt varm person på det personliga planet.

På det sportsliga planet är han dessutom den enda spelaren i Sverige förutom Zlatan som besitter en högstanivå som ligger i världsklass. Jag vet inte om jag någonsin sett en spelare i världen som slår så fruktansvärt bra och farliga långbollar(sett till passningar) som Kim Källström gör. Utmärkt lagmoral i övrigt och även en mycket bra spelare i det övriga med.

Att Rasmus Elm fortfarande går före Kim i startelvan är bara ett stort tecken på Hamréns stora vansinne. Helt oförlåtligt.
Senast redigerad av Mellbergan 2013-10-18 kl. 17:11.
Citera
2014-01-31, 16:35
Medlem
BarryHeros avatar
Nu får han äntligen visa vad han går för i Premier League!
Citera
2014-01-31, 20:42
Medlem
junazs avatar
Ja jävlar, det här har jag helt missat! Riktigt kul för Kim att få komma till en så stor klubb och bra liga, ska bli mycket intressant att följa honom
Citera
2014-01-31, 21:12
Medlem
Kim Källström i Arsenal kommer bli riktigt kul att följa! Hoppas han får lite speltid bara
Citera
2014-01-31, 21:19
Medlem
Knotknets avatar
Kim kommer vara briljant i Arsenal. Han förtjänar att spela i en storklubb.
Citera
2014-01-31, 22:27
Medlem
johnny-knatchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Kim kommer vara briljant i Arsenal. Han förtjänar att spela i en storklubb.

Nej han är för dålig. Det är som att hänga en doftgran i en Bentley
Citera
2014-01-31, 22:44
Medlem
anteri17s avatar
Grym intervju med Källström på Arsenal TV. Moget och laddat. Det här går galant.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in