2012-06-16, 20:43
Medlem
Hej

Funderar på att börja jobba på Koneo och vet att förr eller senare kommer frågan
"Vad hade ni tänkt i lön?"
Och då vill man ju såklart ha så mycket som möjligt :P
Men man vill också gärna inte dra till med mer än vad man kan få i det jobbet.
Har tittat lite på lönestatistik sidan och som jag fattar det runt 20-25k i stockholm skulle vara normalt
någon som har några andra ideer eller tankar kring detta?
Citera
2012-06-16, 21:28
Medlem
Tolkar jag dig rätt när jag uppfattar det som ett kundtjänst jobb du funderar på?

http://www.lonestatistik.se/loner.asp/yrke/Kundtjanstmedarbetare-1484/lan/Stockholm-21
Citera
2012-06-16, 21:40
Medlem
jo kundtjänst/support Har klickat runt lite på lönestatistik sidan och har väll ett hum om ca vad som skulle gå som lön. Men sedan kommer ju frågan. Ska man dra till med sin "önskan" om lön när det frågas efter den och överdriva lite eller försöka hålla sig runt ca medel-lönen.
Anledningen till mina frågor är att ja jobbat på samma jobb hela tiden hitintills.
Och har lixom aldrig haft någon anledning att undersöka löner förut.
Men ska man byta jobb kan man ju lika gärna satsa på en ok lön samtidigt.
Citera
2012-06-16, 21:48
Medlem
Problemet som jag ser det är att mycket av lönestatistiken som jag kunde hitta var för kundtjänst som helhet. Med andra ord så dras lönen upp rejält av kundtjänster som kräver specialkompetens typ It-support och liknande. Antagligen så ligger den här kundtjänsten mer i löneläge med den länken jag skickade men vad vet jag....

Sen angående att begära lön så beror det ju på det också. Är det många sökande och inget krav på specialkompetens så är ju risken stor att du sorteras bort ifall du har för höga anspråk. Men lägger man bara fram det på ett snyggt sätt så är det ju inte omöjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in