Jag behöver verkligen råd just nu, vet inte hur jag ska göra

jag har haft sertralin nu i 6 år och haft olika doser, jag tolererade inte att höja det till 125 mg, jag fick bara konstiga biverkningar.. hade 125 mg i två månader, så jag sänkte sen till 100 mg och är nu på andra månaden med det, men det känns inte så bra ändå... känner mig uppjagad ofta och får ta lugnande till och från, det ska väl inte va så..?
träffade en läkare på psyk och berättade om detta men han var inte så pigg på att byta till nåt annat, fast jag haft det i tankarna, och sa att jag skulle vilja prova cipralex istället, eller nåt annat som kanske är bättre för mig?
Han sa att om 6 månader så kunde vi ta upp bytesfrågan igen, han menade alltså att jag ska vänta sex månader och se om det blir bättre, men jag kan inte tro på det, det låter konstigt, om han sagt 3 månader hade det väl vart rimligt!
det här e så frustrerande, jag vet inte vad som hänt egentligen, jag har tolererat sertralin tidigare
vad tycker ni? Ska jag härda ut några månader till eller ska jag kräva att få byta till nåt annat?
det e ju inte meningen att jag ska knapra lugnande när det e antideppet som ska fungera, och det har det tidigare gjort....