2014-07-03, 22:57
Medlem
Verdess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Ganska ny på det här med replica klockor men eftersom jag vill ha en snygg klocka och känner att jag köper hellre den snyggaste klockan jag vet för 2000kr än någon halvdan för samma pris.

http://www.p-cls.com/bl10012-navitimer-blue-dial-stick-markers-working-chronograph-p-1705.html

Åsikter på den? Som sagt ny så vet inte exakt vad jag ska leta efter men den har AR coating vilket jag värdesätter som viktigt.

Vet inte mer vad som är skillnad på 300 dollar varianterna av denna klocka jämfört med 130 dollar typerna.

"Perfectwatches.cn" Något att hålla sig borta från?

Ja, håll dig borta från dem.

Köper du en klocka för ~$300 så kommer den ha AR (förutsatt att originalet har AR). Problemet ligger snarare i vilken färg denna har eller om den är dubbel/singel. Är absolut inget större fan av navitimers så kan inte uttala mig om huruvida den är lik den genuina varan eller ej. Det du dock bör vara försiktig med är den A7750 som sitter i den. Det är ett känsligt urverk som man måste vara lite försiktig med. Läs på om det innan du börjar ställa om datum och använda chronon. Det genuina 7750-urverket lider av samma problem tyvärr.
Citera
2014-07-13, 18:38
Medlem
Njaguars avatar
Hallå. Har kollat runt på lite Rolex GMT Master klockor och vad jag har läst så är TTW888 bra men jag vill veta vad ni har för åsikter om denna. Då den trots allt kostar mig runt 5000kr!
http://www.ttw888.com/index.php?main_page=product_info&cPath=1_5&product s_id=10455
Citera
2014-07-20, 14:12
Medlem
Hej,

Köpte för cirkus 2 mån sen en IWC Portuguese chrono med asiatiskt 7750 urverk av en känd dealer.
Nu har klockan stannat helt och jag är i valet och kvalet om jag ska skicka tillbaka den till dealern eller lämna in den på service i stockholm. Har dock läst om att service/reparation på ett a7750 ska gå på rätt mkt.
Vad har ni för förslag? Några tips på urmakare i stockholm som gör reparationer av utverket i fråga till en rimlig sunma? Eller hur jag ska gå tillväga när jag ska skicka tillbaka dem? Någon med erfarenhet av nått liknande?
Citera
2014-07-20, 16:33
Medlem
Verdess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kahLL
Hej,

Köpte för cirkus 2 mån sen en IWC Portuguese chrono med asiatiskt 7750 urverk av en känd dealer.
Nu har klockan stannat helt och jag är i valet och kvalet om jag ska skicka tillbaka den till dealern eller lämna in den på service i stockholm. Har dock läst om att service/reparation på ett a7750 ska gå på rätt mkt.
Vad har ni för förslag? Några tips på urmakare i stockholm som gör reparationer av utverket i fråga till en rimlig sunma? Eller hur jag ska gå tillväga när jag ska skicka tillbaka dem? Någon med erfarenhet av nått liknande?

Beror på vad som gått sönder. Om det inte går att dra upp uret längre så är det med största sannolikhet detta kugghjul som skadats och blivit av med några tänder: http://farm4.static.flickr.com/3117/3660927278_4f6f1c2eb9.jpg

Det är en vanlig skada på alla 7750-urverk och det är därför man rekommenderar att dra upp det väldigt försiktigt. Det fixas enkelt genom att helt enkelt byta ut hjulet i fråga
Citera
2014-07-21, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verdes
Beror på vad som gått sönder. Om det inte går att dra upp uret längre så är det med största sannolikhet detta kugghjul som skadats och blivit av med några tänder: http://farm4.static.flickr.com/3117/3660927278_4f6f1c2eb9.jpg

Det är en vanlig skada på alla 7750-urverk och det är därför man rekommenderar att dra upp det väldigt försiktigt. Det fixas enkelt genom att helt enkelt byta ut hjulet i fråga

Okej. Det verkar gå att vrida upp och det låter som det ska när jag skakar klockan. Men sekundvisaren vägrar röra på sig. Chronografen står också den helt stilla och går inte igång när jag klickar. När du säger "går inte att vrida upp" menar du då ordagrant att kronan inte går att vrida på eller just det jag beskriver, att allt står still?
Om det är det problem du beskrivit, hur mycket tror du en sådan reparation går på?
Citera
2014-07-21, 19:12
Medlem
Verdess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kahLL
Okej. Det verkar gå att vrida upp och det låter som det ska när jag skakar klockan. Men sekundvisaren vägrar röra på sig. Chronografen står också den helt stilla och går inte igång när jag klickar. När du säger "går inte att vrida upp" menar du då ordagrant att kronan inte går att vrida på eller just det jag beskriver, att allt står still?
Om det är det problem du beskrivit, hur mycket tror du en sådan reparation går på?

Om klockan går men utan att sekundvisaren + chronon rör sig så är det förmodligen något annat. Fungerar minutvisaren och timvisaren? Eftersom det är en A7750 antar jag att sekundvisaren sitter vid kl 9 eller kl 6? Antar att chronon också sitter för sig självt?

Det är svårt att säga vad det är så här på rak arm, men jag skulle gissa på ett den behöver en basic service, lite ny olja. Kvaliten och mängden de använder i kinesiska kloner kan vara lite olika beroende på vad de råkar ha för dagen.

Ingen aning om priset, har en kompis som kan fixa det jag inte kan fixa själv
Citera
2014-07-21, 21:34
Medlem
Hur är kvalitén och likheterna på TTs newbie rollar?
http://www.ttw888.com/index.php?main_page=product_info&cPath=221&product s_id=1699
eller är den här bättre?
http://www.ttw888.com/index.php?main_page=product_info&cPath=221&product s_id=2614

Tror ni det är en bra idé att plocka hem ett par och kasta vidare? Finns de att köpa i bulk någonstans? Skulle man kunna sälja de för tusenlappen styck och ha ett lägre inköpspris än det skulle man kunna flippa en hel del skulle jag tro..
Citera
2014-07-21, 21:58
Medlem
Verdess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knarkhuligan
Hur är kvalitén och likheterna på TTs newbie rollar?
http://www.ttw888.com/index.php?main_page=product_info&cPath=221&product s_id=1699
eller är den här bättre?
http://www.ttw888.com/index.php?main_page=product_info&cPath=221&product s_id=2614

Tror ni det är en bra idé att plocka hem ett par och kasta vidare? Finns de att köpa i bulk någonstans? Skulle man kunna sälja de för tusenlappen styck och ha ett lägre inköpspris än det skulle man kunna flippa en hel del skulle jag tro..

Först och främst ska du inte köpa Noob från trusty eller pc. De tar alltid $20-50 mer för dem än övriga handlare på grund av att de inte får särskilt bra priser av fabriken i fråga (dålig relation). Ska du köpa Noob så använd någon annan handlare. Givetvis kan du köpa hur många du vill, men du kommer inte få några rabatter för att du köper bulk, kanske får du det fraktfritt. Frågar du mig ärligt om det är värt att handla med replikor för att tjäna pengar skulle jag säga "nej". Många är de som försökt, få är de som lyckats. Finns ingen direkt marknad med tanke på det utbud som finns på internet, i synnerhet om du tänker sälja dem för mer än vad de tar online. Detta förutsatt att du inte tänker utge dem för att vara något annat än vad de är, vilket jag hoppas att du inte gör.

Budgetmodellerna är dåliga och ett A21j-urverk håller låg kvalitet. Undvik dessa om du vill ha något som håller. $100 är dock ganska rimligt
Citera
2014-07-22, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verdes
Först och främst ska du inte köpa Noob från trusty eller pc. De tar alltid $20-50 mer för dem än övriga handlare på grund av att de inte får särskilt bra priser av fabriken i fråga (dålig relation). Ska du köpa Noob så använd någon annan handlare. Givetvis kan du köpa hur många du vill, men du kommer inte få några rabatter för att du köper bulk, kanske får du det fraktfritt. Frågar du mig ärligt om det är värt att handla med replikor för att tjäna pengar skulle jag säga "nej". Många är de som försökt, få är de som lyckats. Finns ingen direkt marknad med tanke på det utbud som finns på internet, i synnerhet om du tänker sälja dem för mer än vad de tar online. Detta förutsatt att du inte tänker utge dem för att vara något annat än vad de är, vilket jag hoppas att du inte gör.

Budgetmodellerna är dåliga och ett A21j-urverk håller låg kvalitet. Undvik dessa om du vill ha något som håller. $100 är dock ganska rimligt
Tack för tipsen, verkligen.

Nej verkligen inte försöka lura någon. Snarare kasta de vidare till små fifflare som inte förstår hur man får tag på de själva via nätet, finns en stor marknad där. Men håller de låg kvalité struntar jag nog i det, vinsten kontra risken väger helt enkelt inte upp.. Att både ha små keffa förortskriminella efter sig som man "blåst" och dessutom ev. tull- & polisproblem gör det inte lönt då.
Citera
2014-07-30, 22:56
Medlem
Teh_Masterers avatar
Jag skulle uppskatta om någon som är duktigare på klockor än vad jag är (läs: alla) kan hjälpa mig i valet och kvalet.

Jag vill ha en stilig klocka och jag gillar looken på de dyrare märkesklockorna. De är snygga och faller mig i smaken, men givetvis sitter jag inte ens på en tiondel eller hundradel av kapitalet som krävs för många av dem. Jag har hittat en drös som jag tycker är snygga, men vilken skulle ni rekommendera utifrån de tekniska specifikationer som anges och vad bör jag söka/akta mig för i denna nya härliga värld av fejkade märkesklockor?

Dessa är de klockor som intresserar mig och vill gärna få lite tips och synpunkter gällande den tekniska aspekten. Huruvida ni tycker att de är snygga eller fula intresserar mig mindre

TransOcean Chrono SS/LE White Jap OS20 Qtz

Vintage Minute Repeater RG Black Asian 6497 HW

Vintage Classic SS/LE White Asian Unitas 6498

Patek Power Reserve White

Vintage Portifino MoonPhase RG/LE Black Asian 17J HW

Portuguese Chrono SS/LE Black Jap OS20
Senast redigerad av Teh_Masterer 2014-07-30 kl. 23:13.
Citera
2014-07-31, 00:15
Medlem
edge22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teh_Masterer
Jag skulle uppskatta om någon som är duktigare på klockor än vad jag är (läs: alla) kan hjälpa mig i valet och kvalet.

Jag vill ha en stilig klocka och jag gillar looken på de dyrare märkesklockorna. De är snygga och faller mig i smaken, men givetvis sitter jag inte ens på en tiondel eller hundradel av kapitalet som krävs för många av dem. Jag har hittat en drös som jag tycker är snygga, men vilken skulle ni rekommendera utifrån de tekniska specifikationer som anges och vad bör jag söka/akta mig för i denna nya härliga värld av fejkade märkesklockor?

Dessa är de klockor som intresserar mig och vill gärna få lite tips och synpunkter gällande den tekniska aspekten. Huruvida ni tycker att de är snygga eller fula intresserar mig mindre

TransOcean Chrono SS/LE White Jap OS20 Qtz

Vintage Minute Repeater RG Black Asian 6497 HW

Vintage Classic SS/LE White Asian Unitas 6498

Patek Power Reserve White

Vintage Portifino MoonPhase RG/LE Black Asian 17J HW

Portuguese Chrono SS/LE Black Jap OS20

Du har lyckats rada upp en jävla blandning av quartz, automatiska och klockor som måste dras upp. Vad föredrar du?

Sedan är det inte alls säkert att klockorna finns, har du ens kollat det med TrustyTime?
Vet du överhuvudtaget hur det går till och vet du om att t.ex. Andrew (som är TrustyTime) inte har något lager men att han köper in klockorna först när du betalat?
Citera
2014-07-31, 06:17
Medlem
Teh_Masterers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edge22
Du har lyckats rada upp en jävla blandning av quartz, automatiska och klockor som måste dras upp. Vad föredrar du?

Inte den blekaste - jag föredrar väl det som gör det lättast för mig, då jag - som sagt - inte kan det minsta utan mest är sugen på en snygg klocka. Så förmodligen är de som måste dras upp de bökigare, och kanske bör gå bort därför? Quartz är det jag föredrar, men inte en dealbreaker.

Citat:
Ursprungligen postat av edge22
Sedan är det inte alls säkert att klockorna finns, har du ens kollat det med TrustyTime? Vet du överhuvudtaget hur det går till och vet du om att t.ex. Andrew (som är TrustyTime) inte har något lager men att han köper in klockorna först när du betalat?

Nope - men samtidigt så är det därför jag frågar här, så att jag skall ha någon aning. Eftersom att jag gillar alla klockor jag länkade så tänkte jag se vad de mer kunniga på området tyckte och sedan jobba utifrån det. Med hur det går till, tänkte du då beställningen i övrigt? Typ det där om att man vill beställa så att det skickas till England och därifrån vidare inom EU? Visste inte heller om att klockorna köptes in först när jag betalat, men det är väl inte allt för ovanligt att vissa asiatiska webshops gör på så vis?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in