2012-06-16, 12:52
Medlem
ryggbyggs avatar
Vad bör jag ta med mig ? aldrig varit ute mer än bara 2 dagar i sträck.

Det jag packat än så länge är en Sebago jacka som tål vatten bra som är hyffsat varm.
- 2 par shorts
- 2 Varma tjocktröjor
- 1 Jeans
Underkläder så klart.

Bör man ta med sig regnbyxor också ? Väderprognosen säger mig att det lär bli en del skurar.

Kan verka som en idiot fråga men better safe than sorry
Citera
2012-06-16, 12:59
Medlem
Kaffeskums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ryggbygg
Vad bör jag ta med mig ? aldrig varit ute mer än bara 2 dagar i sträck.

Det jag packat än så länge är en Sebago jacka som tål vatten bra som är hyffsat varm.
- 2 par shorts
- 2 Varma tjocktröjor
- 1 Jeans
Underkläder så klart.

Bör man ta med sig regnbyxor också ? Väderprognosen säger mig att det lär bli en del skurar.

Kan verka som en idiot fråga men better safe than sorry
Skippa inte regnbyxorna! Man ska alltid vara förberedd för det värsta ute på sjön, inte kul att sitta och grina i ruffen bara för att det börjar regna.
Citera
2012-06-16, 13:19
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffeskum
Skippa inte regnbyxorna! Man ska alltid vara förberedd för det värsta ute på sjön, inte kul att sitta och grina i ruffen bara för att det börjar regna.

Instämmer. Många är de gånger man suttit och huttrat där nere. Fy fan.
Citera
2012-06-16, 13:36
Medlem
Roxanas avatar
Keps, solkräm och bra skor. Blir det varmt kommer kortärmat och badkläder vara en välsignelse.
Citera
2012-06-16, 13:42
Medlem
Kaffeskums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxana
Keps, solkräm och bra skor. Blir det varmt kommer kortärmat och badkläder vara en välsignelse.
Solkräm, finns inget viktigare! Glöm inte öronen, smeta in med så hög solskyddsfaktor du kan hitta.

Ett par solglajjor med polariserade linser är rätt skönt att ha om det är soligt ute, glöm inte senilsnöret!

Packa dock inte allt för mycket prylar, utrymmet på en båt är begränsat. Bättre att prioritera lite extra spejs än kläder du egentligen inte behöver.
Citera
2012-06-16, 13:48
Medlem
ansiktsbokarens avatar
Vattenavvisande byxor ska du ha, ja. Ett par jeans låter lite fattigt, ta med fler byxor. Om det blir dåligt väder så vill du nog inte gå runt i samma byxor i en hel vecka. Ta med två böcker också så att du har något när du är uttråkad. Släng med några skjortor så är du redo.
Citera
2012-06-16, 13:48
Medlem
ryggbyggs avatar
Citat:
Packat!
Citat:
Ursprungligen postat av HimmelsBlau
Instämmer. Många är de gånger man suttit och huttrat där nere. Fy fan.

Citat:
Ursprungligen postat av Roxana
Solkräm packat! Skor.. Har inga som är speciellt sköna så blir ett par converse och addidas skorna..
Citat:
Solkräm, finns inget viktigare! Glöm inte öronen, smeta in med så hög solskyddsfaktor du kan hitta.
Packat!
Ett par solglajjor med polariserade linser är rätt skönt att ha om det är soligt ute, glöm inte senilsnöret!
Senilsnöret på!
Packa dock inte allt för mycket prylar, utrymmet på en båt är begränsat. Bättre att prioritera lite extra spejs än kläder du egentligen inte behöver.
Citera
2012-06-16, 17:14
Medlem
csts avatar
Packa så lite som möjligt, nu vet jag inte vilken typ av segling ni ska göra, men det kan vara trevligt att ha ett schysstare ombyte för middag på någon hamnkrog.

Annars är du väl rätt ute, regnställ och flytväst får du inte glömma
Citera
2012-06-17, 11:04
Medlem
Aquaracers avatar
Vattenavvisande ytterplagg. 2 par skor, solglasögon gärna med snöre. Tjocktröja och kläder för väder/ombyte för landgång.
Citera
2012-06-22, 14:36
Medlem
dotboys avatar
Handskar ! Helst då av seglartyp men några att värma sig med är också bra.
Citera
2012-06-23, 14:51
Medlem
zecezs avatar
Glöm inte seglarskorna!
Citera
2012-06-23, 17:34
Medlem
csts avatar
Någon form av huvudbonad kan vara bra också. Både som skydd mot sol, regn och kyla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in