Citat:
Ursprungligen postat av KjelleBenchpress
Precis min tanke, han bryter på svenska helt enkelt. Å vafan har han bott i Sverige i 20 år så borde intervjun ha gott att utföra på svenska, förutsatt att han inte bott i Rosengård då.....
I Call Fake!
Edit: Så som han svamlar så låter det som att han hittar på allting medans han berättar också..
Ok, han kanske inte bryter på svenska, men deffinitivt på något europeiskt språk och vem fan lämnar sin fru, barn och familj bara så där...
Här är en bild på honom som ung och en bild på hur han eventuellt skulle kunna se ut idag
http://www.osi.andrews.af.mil/library/fugitives/hemler.asp
Fan han är rätt lik bilden på "sig själv" som ung om man jämför i intervjun...
I efterlysningen står det att hans ögonfärg är "brown/hazel". Nu är det lite svårt att se, eftersom baron Münchhausen har glasögon på sig under intervjun, men jag tycker att han ser ut att ha gröna ögon.
Jag har försökt kontakta DN för att fråga varför de publicerar uppenbart påhitteri, men fastnade bara i telefonkö.
[EDIT:] FInns det ingen hobby-forensiker i tråden? Både i efterlysningen och i DN-intervjun syns örat tydligt. Som amatör tycker jag inte att det kan röra sig om samma person, men jag är ju som sagt amatör.
Intressant fall...
Antingen:
- Låtsas han att han är David A Hemler.
- Är verkligen David A Hemler, men ljuger oss fulla
- Är David A Hemler, och allt är bokstavligen sant
Om jag skulle betta, så skulle min hundralapp gå till: 90kr till alternativ 1, 9kr till alternativ 2, och den sista kronan på alt 3.