• 1
  • 2
2012-06-17, 11:01
Medlem
stom72s avatar
Bryt knäckebröd och strö pumpakärnor över FILEN, ingen sockrad youghurt.
Citera
2012-06-17, 11:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av shitmagnet
20% socker i müslipaketen? Varför är du så jävla blåst, blev du tappad 15 ggr om dagen i asfalten som liten?

Nej, jag fick lära mig matematik i grundskolan.
Citera
2012-06-17, 19:20
Medlem
ManMannens avatar
Citat:
20% socker i müslipaketen? Varför är du så jävla blåst, blev du tappad 15 ggr om dagen i asfalten som liten?

Det låter inte helt orimligt i mina öron. Kanske inte dom flesta sorter, men många, sure.
Citera
2012-06-17, 20:06
Medlem
Citat:

Köp ekologisk så får du inget socker alls
Citera
2012-06-19, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rash200
ha inte med salt bara

jag hoppas du är ironisk, annars kör jag en

Salt är endast "farligt" om man varierar det i stora mängder, det är saltförändringar i kroppen som är farligt. Håller man det på en jämn nivå är det lungt om man saltar.

Om frukostflingor, folk borde inte vara rädda för socker. Ett gram kolhydrater är samma sak oavsett om det kommer från socker eller från stärkelse. Läs på innehållsförteckningen och kolla själv, musli innehåller vanligtvis ungefär lika mycket kolhydrater per 100g som "sockriga" flingor. Äter man frukt och grönsaker behöver man inte bry sig om man äter socker, man får i sig tillräckligt med fibrer och vitaminer och sånt endå.

Nästa gång jag deffar ska jag ha med glass i min dagliga kost för att bevisa att det inte är den maten man äter som spelar roll när man går ner i vikt, utan mängden.
Citera
2012-06-19, 11:23
Medlem
hockeybackens avatar
http://www.pauluns.se/produkter/superflingor/aasdf/

Pauluns har massa flingor som är relativt bra i det avseendet och inte allt för dyrt.
Citera
2013-07-11, 18:27
Medlem
Läste någon undersökning nån hade gjort i en hälsotidning, Havrefras och Pauluns flingor var helt klart i topp! dessutom mycket goda
Citera
2013-07-11, 19:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hallonballong
Läste någon undersökning nån hade gjort i en hälsotidning, Havrefras och Pauluns flingor var helt klart i topp! dessutom mycket goda

Mmmmm havrefras. <3
Citera
2013-07-14, 10:03
Medlem
Framtidsatlets avatar
Pauluns granola. Högt fiberinnehåll, väldigt lite tillsatt socker. Otroligt goda, ffa dom med dadlar och hasselnötter. Dyra dock.

Recepttips på kanonsmidig, god frukost;

1dl fiberhavregryn blandat med vatten micras med en halv banan. Krydda med kanel, efter behag. Rör ner en halv dl pauluns granola, dadlar&hasselnötter. Toppa med äppelmos och lättmjölk.

Ca 350-400kcal, beroende på äppelmos och mjölkmängd.
Citera
2013-07-14, 14:44
Medlem
Gullegubbens avatar
Vill man ha något bra (i betydelsen så lite behandlat som möjligt och med låg sockerhalt) måste man göra det själv. Jag valsar råggryn till flingor och har i en banan i min lättkvarg.
Citera
2013-07-14, 14:48
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorfiusBaltzar
Nästan alla musli sorter ligger på över 20% socker nivå.

Euroshopper har en rätt ok müsli. ~12kr/kg med 8% socker. Ligger lite torkad banan och russin i också.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in