Citat:
Ursprungligen postat av saraklara
Hur pass illa är det att ha ett hoppigt CV? Dvs att man har flera korta anställningar istället för ett/några långa? Jag föreställer mig att det inte ser bra ut och att arbetsgivaren ser det som något negativt att man inte klarat av att hålla sig kvar på ett och samma företag.
Jag blev klar med min utbildning förra sommaren. Fick senare jobb men blev uppsagd efter tre månader för att dom skulle dra ner på folk. Detta var mitt första "riktiga" jobb. Innan dess har jag bara haft sommar/extrajobb.
Sedan dess har jag varit timanställd som städare och frilansat åt ett annat företag vid sidan av.
Men jag trivs inte med städjobbet och eftersom det inte är heltid så ger det dåligt betalt. Så jag har börjat bli sugen på att försöka hitta något annat. Men om man leker med tanken på att jag faktiskt skulle hitta ett annat jobb nu under sommaren så skulle det innebära att jag jobbat hos fyra olika företag inom loppet av ett år.
Men jag är orolig att det kommer bli svårare för mig att hitta jobb i framtiden. Det är kanske klokare att fortsätta städa för att det ser bättre ut i CVt?
Beror väll på lite var du har jobbat? Om det är någon månad på något som anses som "fint" så kanske det inte är så bra. Men är det jobb ganska långt ner tex tm-jobb, så gör det nog inget.