2012-06-21, 13:58
Medlem
Offsures avatar
Som moderator har man möjlighet att enkelt sammanfoga inlägg. Om en användare har postat fyra eller fler inlägg i rad, brukar jag sammanfoga dem om någon uppmärksammar det via rapportering.
Citera
2012-06-21, 15:19
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offsure
Som moderator har man möjlighet att enkelt sammanfoga inlägg. Om en användare har postat fyra eller fler inlägg i rad, brukar jag sammanfoga dem om någon uppmärksammar det via rapportering.

Så tipset är RPa och så löser det sig? FÖredömlig hantering.
Citera
2012-06-21, 15:25
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knutte_Ninja
Så tipset är RPa och så löser det sig? FÖredömlig hantering.
Nja, det kan nog vara diverse foliehattar som har synpunkter på det.
Om en moderator sammanfogar inlägg på det sättet så står det en liten text senast redigerat av *moderatorns nick*.

Kan nog tycka att moderatorer i möjligaste mån ska undvika redigera användares inlägg.
Citera
2012-06-21, 15:31
Medlem
Zoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Om en moderator sammanfogar inlägg på det sättet så står det en liten text senast redigerat av *moderatorns nick*.

Kan nog tycka att moderatorer i möjligaste mån ska undvika redigera användares inlägg.
Instämmer.

Sen förstår jag inte riktigt hysterin över användare som eventuellt horar postcount. Det är inte direkt så att den spelar någon större roll för något, och om det bara är meningslösa inlägg så kommer de att tas bort ändå.
Citera
2012-06-21, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zom
Instämmer.

Sen förstår jag inte riktigt hysterin över användare som eventuellt horar postcount. Det är inte direkt så att den spelar någon större roll för något, och om det bara är meningslösa inlägg så kommer de att tas bort ändå.

Kan inte annat än hålla med här.
Inläggsräknaren, och reg-datum som visas är en styggelse och borde tas bort i förebyggande syfte, dels så folk inte jagar posts, och dels så folk inte hänger upp sig på det. och jag har svårt att se vad "post-horande" skulle spela för roll egentligen så till vida att det inte är så extremt att det tar sida upp och sida ner i en tråd och gör den svår att läsa. Förutsatt att det finns nån substans i samtliga inlägg givetvis.
Citera
2012-06-21, 20:14
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Numera postar jag inte lika frekvent men när jag deltar i högaktiva trådar svarar jag ofta på varje inlägg istället för att läsa igenom "typ 20 sidor" för att se om det finns något annat inlägg jag kan bunta ihop mitt svar med. Jag anser dock att man ska svara på varje inlägg och då menar jag att man inte ska posta "nej" som svar på många inlägg i en tråd.
Citera
2012-06-21, 20:15
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offsure
Fast man ska vara lite varsam om det är svar på samma fråga men med olika frågeställningar.
Citera
2012-06-22, 19:03
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Fast man ska vara lite varsam om det är svar på samma fråga men med olika frågeställningar.
Om jag minns rätt så blir en sammanfogning av inlägg iofs precis som om man valt att citera flera och svara efter varje citering.

Men personligen anser jag att det är ett oskick att göra så som moderator.

Det finns inget i reglerna som förbjuder separat citering och då ska det inte redigeras heller.
Det kan finnas flera skäl till att man väljer att citera separat.
Exempelvis om man skriver från en mobil, det blir då väldigt plottrigt att citera flera, risken för att man gör fel ökar markant.

Så jag hoppas att Offsure är ensam i sitt förfaringssätt och att h*n tänker om och slutar med oskicket.
Citera
2012-06-23, 13:42
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72

Absolut, men ibland ser jag det som den enda lösningen för att göra det överskådligt. Jag har sett användare som dragit iväg uppemot 20 inlägg på raken i en tråd inom loppet av 5-10 minuter.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in