2012-06-15, 09:46
Medlem
Efter att ha tagit del av en del trådar och iakttagit en del diskussioner känns det som att väldigt många av trådarna på t.ex IOI och religion allting kommer tillbaka till "joho, nehe, joho, nehe". Helt enkelt sandlådenivå och det är ofta många olika trådar leder ut i samma diskussion, vilket kanske inte är konstigt men kan vara ganska enerverande.
Något som jag dock lagt märke till att folk är fruktansvärt svåra att ändra åsikter på. Jag har aldrig sett någon som tror på gud som fått en "uppenbarelse" (pun intended) här på flashback (eller något annat forum för den delen heller) och blivit ateist och såklart vice versa.

Är det inte väldigt tråkigt att man debaterar mot någon man vet aldrig kommer att se sin sida av saken i dessa forum?

Jag kan såklart ha fel men har ni någonsin stött på någon som faktiskt har bytt åsikt i en fråga som baseras mer på tro och tänkande än "fakta". När jag skriver tro och tänkande menar jag såklart också ideologier och liknande topics. (Inte så ofta en moderat hux flux blir en såsse här heller).
Citera
2012-06-15, 10:25
Medlem
drlinkps avatar
Det du beskriver är ganska svårt att bevittna eftersom de flesta som ändrar ståndpunkt gör det över en längre tid och eftersom förändringen inte sker i en och samma tråd blir det svårt att märka hur någon byter sida. Man följer ju trots allt väldigt få användare här på forumet.

Har dock för mig att användaren "Mavvelito" eller någonting liknande har ändrat åsikter en del efter övertygning från andra flashbackare, men jag kan ha fel... Annars känner jag inte heller till några fall, men det är klart att det finns massvis.

Det är samma sak när man debatterar med kompisar i verkligheten, oerhört sällan någon ändrar sig mitt i pågående diskussion...
Citera
2012-06-15, 10:39
Medlem
NotAGirlCalledBrians avatar
Det var nog rätt mycket pga Flashback som jag insåg problemen med vår invandringspolitik. Men även innan det hände så tyckte jag att det var löjligt med rasistanklagelser så fort man ens kritiserade någon aspekt av invandringen. Jag är lite mindre radikal i den frågan nu än vad jag var runt 2010 men det är nog inte Flashbacks förtjänst

Fast i vissa mindre frågor där jag inte direkt haft någon bestämd ståndpunkt kan nog vettiga inlägg på Flashback ha fått mig att bilda en uppfattning. T.ex hur man borde bete sig i vissa situationer och dylikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in