2012-06-14, 19:19
Medlem
Det hr r ett mycket skumt problem som jag lidit av sen dess jag kpte min (frsta) mac. Den vgrar lgga in min iphone, min digitala canon-kamera eller min canon scanner under "devices", s jag kan inte anvnda ngon av dem med min mac. Vad gllande iphonen s stter den igng itunes nr jag kopplar den till datorn, men jag kan fortfarande inte verfra foton eller videos jag gjort, fr jag behver f den och synas under "devices" fr att spara nt p datorn...

Datorn lgger in min externa hrddisk och alla mina USB-minnen under devices, men ingenting utver det! Migveterligen borde jag inte behva ska efter ngon slags mjukvara fr varken min splitternya scanner, min canon eos 5d markII eller fr min iphone 4 fr att dessa ska funka med Lion. Alla dessa tre fungerar utmrkt med min Windows 7-dator utan att jag har behvt ska efter drivers manuellt. Jag trodde att mac-datorer gjorde allt automatiskt...

Vad br jag gra?
Citera
2012-06-14, 19:26
Medlem
Snjs avatar
Menar du i listan till vnster i ett Finder-fnster? Mig veterligen kommer inte skrivare/scanners eller iPhones upp dr alls, kameror r jag osker p.
Citera
2012-06-14, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snöj
Menar du i listan till vnster i ett Finder-fnster? Mig veterligen kommer inte skrivare/scanners eller iPhones upp dr alls, kameror r jag osker p.

Det r just dr jag menar. Enligt googling borde iphonen synas dr. Det r ngot med min dator, ngon instllning eller s som jag inte kan hitta... Jag har klickat i alla mjligheter fr devices i finder preferences s det r inte dr felet ligger. Kan allts inte n varken scanner, iphone photo library eller bilderna p min kamera frn min mac
Citera
2012-06-14, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mouchoir
Det r just dr jag menar. Enligt googling borde iphonen synas dr. Det r ngot med min dator, ngon instllning eller s som jag inte kan hitta... Jag har klickat i alla mjligheter fr devices i finder preferences s det r inte dr felet ligger. Kan allts inte n varken scanner, iphone photo library eller bilderna p min kamera frn min mac

Nej, din iPhone ska inte hamna dr.
Vill du fra ver saker till iPhonen, anvnd iTunes.
Vill du fra ver bilder/videos frn telefonen, anvnd bildinsamlaren/iPhoto, fr i Finder kommer du inte att hitta den
Citera
2012-06-14, 23:31
Medlem
tzjs avatar
Hrdvara - Mac Programvara - Mac OS
/mod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem