2012-06-14, 15:28
Medlem
Samloohs avatar
Tjena,

ska till USA om ett par veckor och har ju hört att det ska finnas ställen där man kan göra riktiga fynd på märken som typ Ralph Lauren. Undrade om ni som varit i USA hade några shoppingtips på bra ställen man kan gå till?

Har att tilläga att jag kommer vara i LA, Las Vegas, San Fransisco och New York. Kör bil mellan Las Vegas, LA och San Fransisco så kommer att ha bil där, men inte i New York.
Citera
2012-06-14, 15:31
Bannlyst
Bloomingdale's är en bra affär dem har i USA
Citera
2012-06-14, 15:34
Medlem
Nygardass avatar
Hej,

Kan rekommendera en outlet som ligger ca 30-45 minuter utanför manhattan med buss om jag inte miss minner mig helt och hållet.

Lite info: http://www.newyorkbiljett.se/sightse...FQEhcgodPFLJVg
Senast redigerad av Nygardas 2012-06-14 kl. 15:37.
Citera
2012-06-14, 15:45
Medlem
mk5stances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samlooh
Tjena,

ska till USA om ett par veckor och har ju hört att det ska finnas ställen där man kan göra riktiga fynd på märken som typ Ralph Lauren. Undrade om ni som varit i USA hade några shoppingtips på bra ställen man kan gå till?

Har att tilläga att jag kommer vara i LA, Las Vegas, San Fransisco och New York. Kör bil mellan Las Vegas, LA och San Fransisco så kommer att ha bil där, men inte i New York.

Är i USA 1 månad varje år, och håller till i Los Angeles, San Diego samt Phoenix.
Du har ett par bra "outletscenter" runt om dessa. du har bland annat ett stort Outlet Center som ligger en bit utanför LA mot Las Vegas "Desert hills outlet" http://www.premiumoutlets.com/outlets/outlet.asp?id=6

Annars gillar jag ett Outlet Center som ligger nere vid San Diego, vid Mexikanska gränsen.

/Mk5stance
Citera
2012-06-14, 16:11
Medlem
Låter kanske lite konstigt.
Men jag tycker inte kläderna i USA är något vidare att ha. Många kläder är väldigt amerikanska och passar i ÚSA men hade inte passat i Europa och inte i Sverige.
Kläder som nu passar i Europa t.ex Piké tröjor av typ Lacoste osv. så kostar dom lika mycket där som det gör här och här har du ändå möjligheten att byta om det skulle vara något :P.
Visst det finns billiga converse skor osv kostar väl ca50$ och det är rätt schysst pris. Annars är även många skor ganska extrema.

Men det är bara så jag upplevde det som när jag var i USA. Själv lyckades jag hitta 1 t-shirt totalt och den är mycket större än vad t-shirts är i Sverige.
Men är du ute för att shoppa så gör du säkert något fynd.
Citera
2012-06-14, 18:36
Medlem
Utanför LA, norrut mot Ventura/Santa Barbara, precis efter Thousand Oaks ligger Camarillo Outlets med tusentals kvadratmeter av butiker som Ralph Lauren, HUgo Boss, Adidas, Armani, Lacoste ja allt du kan tänka dig.

Där har jag gjort många fynd!
Citera
2012-06-14, 21:01
Medlem
The-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morx
Låter kanske lite konstigt.
Men jag tycker inte kläderna i USA är något vidare att ha. Många kläder är väldigt amerikanska och passar i ÚSA men hade inte passat i Europa och inte i Sverige.
Kläder som nu passar i Europa t.ex Piké tröjor av typ Lacoste osv. så kostar dom lika mycket där som det gör här och här har du ändå möjligheten att byta om det skulle vara något :P.
Visst det finns billiga converse skor osv kostar väl ca50$ och det är rätt schysst pris. Annars är även många skor ganska extrema.

Men det är bara så jag upplevde det som när jag var i USA. Själv lyckades jag hitta 1 t-shirt totalt och den är mycket större än vad t-shirts är i Sverige.
Men är du ute för att shoppa så gör du säkert något fynd.

Jo det är det som nackdelen med USA, man får helt enkelt gå ner en eller två storlekar och speciellt leta efter slim fit.
Citera
2012-06-17, 20:26
Medlem
Samloohs avatar
Tack för alla svaren! Kom gärna med tips om ställen runt Las Vegas området om ni känner till något där kring.

Tänkte höra också om det är någon som varit på det såkallade Las Vegas Premium Outlets (vilket tillhör någon slags outletkedja vid namn premium outlets)?
Senast redigerad av Samlooh 2012-06-17 kl. 20:32.
Citera
2012-06-23, 22:43
Medlem
Samloohs avatar
Tänkte höra igen om någon hört eller varit på de såkallade Premium Outletsen i USA?

Kom gärna med fler förslag (åker nu på fredag).
Citera
2012-06-26, 12:20
Medlem
mk5stances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samlooh
Tänkte höra igen om någon hört eller varit på de såkallade Premium Outletsen i USA?

Kom gärna med fler förslag (åker nu på fredag).

Jag har varit på den del, och vissa är bra, vissa är mindre bra...

De flesta har hemsidor som man kan kolla vilket utbud på butiker det finns.. Helt klart värt ett besök, går att göra bra fynd!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in