2013-02-10, 16:25
Medlem
Jestermedgesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bladjur
Vetefan om det räknas som en klassiker, men jag tyckte mycket om en serie kassetter som hette Kul i bilen med Q8. Titeln pga att man köpte kassetterna på Q8:s bensinstationer, och det var en karaktär som hette Qotte som var någon slags speaker på banden.

Banden bestod av ett gäng låtar jag minns som roliga, och mellan låtarna pratade denne Qotte. Minns inte riktigt vad han pratade om, men han gjorde det med en pitchad röst vet jag.

Väldig blandning på låtarna, vet inte om de var specialskrivna för Kul i bilen? Kom minst fyra band, men jag minns att jag tyckte de tappat rätt mycket redan på Kul i bilen #3.

Fan, nu vill jag lyssna på det där, men hittar inget på Youtube, inte ens foton på omslagen. Finns nån skiva med samma namn med den verkar inte ha något med detta att göra.

Någon mer som kommer ihåg?

Jag vill också lyssna på "Qotte"!! Har letat febrilt på youtube och även googlat utan resultat :/ någon som har hittat något på internet?
Citera
2014-10-18, 19:40
Medlem
funktioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
Mitt kungarike till den som kan avslöja vilket kassettband som innehöll berättelser om Mårten. "Vi rullar, vi rullar för vi har festat på Mårten" är något de vid något tillfälle sjöng som har etsat sig fast i mitt minne. Tror det rör sig om spökhistorier för övrigt

Kram

Bumpar å det grövsta här men blev själv så glad när jag hittade den!

http://www.youtube.com/watch?v=Q9Y-t9Fb6Tg
Citera
2014-10-20, 22:31
Medlem
Hade Titta, lyssna, läs!
Citera
2015-02-14, 23:01
Medlem
Jpms avatar
Detta arkiv tål att bumpas igen
http://radiogodis.se/ovrigt_aldre.htm
Citera
2016-04-12, 22:47
Medlem
Må jag bumpa denna tråd igen? Detta apropå gamla band man lyssnat på.

Jag och flickvännen har haft maraton på Creepypodden med Jack Werner, och jag har nu snöat in mig på gamla historier och sagor.

Anledningen till att jag skriver här är för att jag efterlyser en historia jag lyssnade på som barn.

På bilden på kassettbandet vill jag minnas man ser en pojke med ett slott i bakgrunden (bilden är tecknad). Och historien handlade om just detta slott.

Ni får ursäkta min dåliga beskrivning, men jag kommer inte riktigt ihåg sammanhanget mellan de olika sakerna. Det enda jag minns är att denna pojke besöker/är på ett slott.

Han är antagligen och letar efter någonting, eller så är han bara allmänt nyfiken.

Sen, det jag minns så väl är att det är ett rum som pojken var i, som spårlöst "förvann" (antagligen andra gången han var där kanske?). Alltså det var liksom igenmurat. O då minns jag det spelades nån creepy musik o man fick värsta "wtf"-feeling.

Det är typ det jag har att gå på. Ber om ursäkt för min dåliga beskrivning, men kanske ringer en klocka hos någon iallafall...
Citera
2016-04-13, 18:02
Medlem
cyber_zekes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filosoferarn
Må jag bumpa denna tråd igen? Detta apropå gamla band man lyssnat på.

Jag och flickvännen har haft maraton på Creepypodden med Jack Werner, och jag har nu snöat in mig på gamla historier och sagor.

Anledningen till att jag skriver här är för att jag efterlyser en historia jag lyssnade på som barn.

På bilden på kassettbandet vill jag minnas man ser en pojke med ett slott i bakgrunden (bilden är tecknad). Och historien handlade om just detta slott.

Ni får ursäkta min dåliga beskrivning, men jag kommer inte riktigt ihåg sammanhanget mellan de olika sakerna. Det enda jag minns är att denna pojke besöker/är på ett slott.

Han är antagligen och letar efter någonting, eller så är han bara allmänt nyfiken.

Sen, det jag minns så väl är att det är ett rum som pojken var i, som spårlöst "förvann" (antagligen andra gången han var där kanske?). Alltså det var liksom igenmurat. O då minns jag det spelades nån creepy musik o man fick värsta "wtf"-feeling.

Det är typ det jag har att gå på. Ber om ursäkt för min dåliga beskrivning, men kanske ringer en klocka hos någon iallafall...

Kanske spöket på Canterville?
Citera
2016-04-27, 19:22
Medlem
HasseBanans avatar
Jag hade Ville, valle och Viktor, riktigt tramsigt på sin tid med uppenbara politiska budskap, samt Nalle Puh och Pippu långstrump. Men det var bra sömnmedel..
Citera
2016-05-15, 16:46
Avstängd
någon som vet om familjen flinta fanns som kassettband? eller dom finns, men hittar verkligen inget om det på google
Citera
2016-06-05, 21:35
Medlem
schizophrenias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av galonseck
någon som vet om familjen flinta fanns som kassettband? eller dom finns, men hittar verkligen inget om det på google
Se här och här.
Citera
2016-06-05, 22:05
Medlem
Ålens avatar
Jag kommer ihåg att man gjorde om Hollywoodfilmer till band. Jag hade ET, Blixt Gordon och den där filmen med Jeff Bridges där han hamnar i nån slags virtuell värld. Följde alltid med en liten bok med bilder ur filmen och såna där runda skivor med diabilder som man tittade på i nån "kikare". Månar med långa ben låter dock mer genuint.
Citera
2016-06-06, 11:47
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
Jag kommer ihåg att man gjorde om Hollywoodfilmer till band. Jag hade ET, Blixt Gordon och den där filmen med Jeff Bridges där han hamnar i nån slags virtuell värld. Följde alltid med en liten bok med bilder ur filmen och såna där runda skivor med diabilder som man tittade på i nån "kikare". Månar med långa ben låter dock mer genuint.

Tron hette filmen
Citera
2016-06-14, 17:28
Avstängd
att ingen nämnt "vi 5" ännu.. fanns ju en uppsjö av dom. ex fem i knipa, fem stoppar spöktåget..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in