Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Är det verkligen rätt att kalla 2c-b för en RC? Det är ju trots allt en substans som funnits med bra länge om än inte i sverige.
Alltså det är ju inte precis en ny drog precis som du skrev, samt att det är en av de lite mer populära RC's på marknaden. Faktum återstår ju dock att det bara är en olaglig kemikalie som är väldigt ostuderad. Bara för att det är en RC betyder det inte att det är jättefarligt för näsan som kanske äär intrycket man kan få från min post. Om jag ska utveckla lite mer på det jag skrev om att det var en RC så är det väldigt osäkert om det är dåligt för näsan och det är lite klurigare att dosera rätt.
Om jag ska ge min personliga åsikt så skulle jag säga att det inte är så farligt att snorta det ett fåtal gånger, men att oralt är att föredra om man har tillräckligt för att det ska räcka till en dos för alla. Att en så låg dos som 10-15mg gör rätt ont i näsan ser jag lite som en varning att drogen inte är så snäll mot näsan som, har googlat runt lite själv om att snorta 2C-* och det verkar som att det är fler som tror just samma sak.
2C-B är en relativt billig drog, om det inte är endast på grund av att du vill ha en kortare tripp så borde du ta det oralt. Om du inte bryr dig om hur länge det sitter i så känns oralt fortfarande som ett bättre alternativ. Har dragit ca 5mg 2C-E i näsan (första gången jag snortade någonting alls) utan att få ont i näsan, kan dock tänka mig att det gör ont vid normala doser. Tip: blanda en halv dos i vatten, drick, när du börjar komma upp på det snortar du andra halvan av dosen. No pain och du sparar kanske ynka 10kr.