Är väl inget speciellt med jul heller isf. Kommer knappast som en överraskning att det är julafton den 24e dec och då är det väl bara o bygga buffert under året för att ha täckning..
Jag har inte sagt att man inte kan bygga upp en buffert under året men jul är mer speciellt än en midsommar ur perspektivet att de flesta människor köper mer. Jag antar att det är anledningen till att jullönen kommer tidigare hos många. Nu är detta visserligen ganska OT.
Jag har inte sagt att man inte kan bygga upp en buffert under året men jul är mer speciellt än en midsommar ur perspektivet att de flesta människor köper mer. Jag antar att det är anledningen till att jullönen kommer tidigare hos många. Nu är detta visserligen ganska OT.
Ja det blev jäkligt OT när alla började tjafsa emot. Enda jag ville ha sagt var att TS fråga inte var helt obefogad då midsommar inte är vilken helg som helst och att eftersom julen är ett undantag hade det inte varit en sån jävla skräll om man fått lönen före midsommarhelgen.
Fick veta idag att jag tydligen också får lönen redan imorgon istället för på måndag. Blev rätt förvånad, kan inte minnas att jag brukar få den tidigare annars (om inte den 25:e infaller på en lördag eller söndag d.v.s) men det är väl bara att tacka och ta emot