2012-06-18, 11:39
Medlem
Bara fråga de som har hand om ekonomin/utbetalningar på ditt jobb. Skulle du inte få det innan så be om ett förskott på ett par tusen, det är ganska smidigt å fixa.
Citera
2012-06-18, 14:10
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dauit
varför inte bara snacka med chefen och fråga?

kanske för att chefen inte har ett skit att göra med lönerna och dess utbetalning?!?
Citera
2012-06-18, 14:53
Medlem
Varför skulle man få lönen innan midsommar när den 25:e är en vanlig måndag?
Jag får min då i alla fall.
Citera
2012-06-18, 14:55
Medlem
Jag jobbar för Stockholms stad och har normalt utbetalningsdatum den 26:e men får lönen före midsommar.
Citera
2012-06-18, 15:02
Medlem
G11.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiKz
Jag jobbar för Stockholms stad och har normalt utbetalningsdatum den 26:e men får lönen före midsommar.

Precis så, alla inom Stockholm stad får den 21:a istället för 26:e!
Citera
2012-06-18, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Hur menar du att de skulle kunna betala ut lönerna om den 25:e råkar vara en helgdag? På min förra arbetsplats fick vi lönen på fredagen om den 25:e var på en lördag och om den 25:e istället var på en söndag fick vi lönen på måndagen (eller ja, närmast följande vardag).

På min nuvarande arbetsplats får jag alltid lönen innan helgen så det verkar som att det varierar lite beroende på var man arbetar. Jag förstår dock inte riktigt vad det spelar för roll när lönen betalas ut då den ändå betalas ut med jämna intervaller.

Har man det så knapert att en dag till eller från gör skillnad på om man ha mat för dagen eller ej kanske det är dags att lägga upp en månadsbudget
...

Blir en viss skillnad iom att det är just midsommarhelg denna gång...
Citera
2012-06-18, 16:39
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donner123
Blir en viss skillnad iom att det är just midsommarhelg denna gång...
Vad spelar det för roll? Man är väl medveten om att födelsedagar, julafton, midsommar och alla andra högtider inträffar samma period varje år, ändå har folk inte vett att spara utan förlitar sig istället på att få in extra slantar precis i tid...Har man nu planerat att ordna ett påkostat midsommarfirande och sedan ta en rejäl (och därmed dyr) krogrunda som avslutning på kvällen får man ju se till att ha täckning för det.
Citera
2012-06-18, 16:43
Medlem
Min lönedag är 27 varje månad men får min lön 21/6 denna månaden =)
Så det varierar nog mycket efter var du jobbar!
Citera
2012-06-18, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Vad spelar det för roll? Man är väl medveten om att födelsedagar, julafton, midsommar och alla andra högtider inträffar samma period varje år, ändå har folk inte vett att spara utan förlitar sig istället på att få in extra slantar precis i tid...Har man nu planerat att ordna ett påkostat midsommarfirande och sedan ta en rejäl (och därmed dyr) krogrunda som avslutning på kvällen får man ju se till att ha täckning för det.

Spelar väl en jävla roll. Tråden gällde ju specifikt midsommarhelgen hurvida man fick lönen före eller efter helgen. Vid jul får man lönen flera dagar tidigare än vanligt så det hade väl inte varit så konstigt om det var samma sak vid midsommar?
Citera
2012-06-18, 20:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Donner123
Spelar väl en jävla roll. Tråden gällde ju specifikt midsommarhelgen hurvida man fick lönen före eller efter helgen. Vid jul får man lönen flera dagar tidigare än vanligt så det hade väl inte varit så konstigt om det var samma sak vid midsommar?

Jo det vore konstigt.
Bara för att det är en högtid så behöver man ju inte få lönen tidigare. Jul är ju speciellt då säkert 95% av Sverige köper julklappar (något som oftast kostar mer pengar än en midsommarmiddag eller en krogrunda)
Citera
2012-06-18, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaggillarmat
Jo det vore konstigt.
Bara för att det är en högtid så behöver man ju inte få lönen tidigare. Jul är ju speciellt då säkert 95% av Sverige köper julklappar (något som oftast kostar mer pengar än en midsommarmiddag eller en krogrunda)

Är väl inget speciellt med jul heller isf. Kommer knappast som en överraskning att det är julafton den 24e dec och då är det väl bara o bygga buffert under året för att ha täckning..
Citera
2012-06-18, 21:02
Medlem
Ronilles avatar
Eller så tittar man på sin lönespec där datum för nästa utbetalning står...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in