Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-06-13, 16:07
Medlem
2lkopp3ns avatar
Jag skulle vilja ha hjälp och förslag på hur jag ska göra för att kunna få fade in fade out på musiken i Spotify när jag trycker på Play eller Paus. Det ska alltså höjas sakta från 0->MAX när jag trycker på play och sänkas sakta från MAX->0 när jag trycker på paus eller stopp.

Det gör inget om hela systemljudet på datorn höjs/sänks eller om det är endast påverkar Spotifys ljud.

Finns det någon mjukvara för mitt önskemål?
2012-06-13, 16:41
Medlem
lanzers avatar
Haha grattis till din första kommentar TS, du har trotsallt varit medlem sedan 2008.

Jag har tyvärr inget svar på det du söker, men jag passar på att låna tråden... Jag undrar nämligen hur man gör så att ljudet i musiken man lyssnar på blir högre när inte basen går igång eller "lows" så att säga.

Jag vet en snubbe som har en Mac (han förstod inte vad jag menade), som har så. Alltså när ingen bas eller "low" är igång så blir det liksom lite högre, man hör "high(sen)" högre och sedan när basen går igång igen så blir det balanserat igen, det går ner och blir på samma nivå i princip, möjligt att basen är aningen högre.

Så skulle jag vilja få. Jag har provat olika equilizers och spelare + massvis med andra saker, kollat ljudinställningar osv, men hittar det inte. Jag har även provat googla men hittar ingenting heller, vad ska man söka på liksom.

Vore grymt om någon kände till detta eller förstår vad jag menar och har någon lösning!

Tack på förhand! Hoppas du får hjälp med ditt problem också TS, sorry, inte meningen att "sno" din tråd men kändes bättre att skriva här istället för att göra en ny tråd.
2012-06-13, 17:10
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2lkopp3n
Jag skulle vilja ha hjälp och förslag på hur jag ska göra för att kunna få fade in fade out på musiken i Spotify när jag trycker på Play eller Paus. Det ska alltså höjas sakta från 0->MAX när jag trycker på play och sänkas sakta från MAX->0 när jag trycker på paus eller stopp.

Det gör inget om hela systemljudet på datorn höjs/sänks eller om det är endast påverkar Spotifys ljud.

Finns det någon mjukvara för mitt önskemål?

Den officiella tråden om Spotify! -> https://www.flashback.org/t852244

Ställ eller sök på frågorna i tråden

//Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in