2012-06-15, 20:13
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iathsathath
Som jag sade tidigare, så finns det väldigt få judar som "gnäller" över detta. Nej, hela den här affären har överdrivits för att passa in i fantasier och vanföreställningar hos judehatare.

Det var intressant. Så alla amerikanska media som gett denna historia så extensiv uppmärksamhet är judehatare, inklusive Colbert Report?
Citera
2012-06-15, 21:19
Medlem
Iathsathaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Det var intressant. Så alla amerikanska media som gett denna historia så extensiv uppmärksamhet är judehatare, inklusive Colbert Report?

Jag menade specifikt här i Sverige. Media här har knappt uppmärksammat "affären" överhuvudtaget.

Nej, givetvis är inte amerikansk media judehatare, men av vad jag har sett så har nästan ingen av dem anklagat Sonja för att vara antisemit, utan detta är en överdrift från judehatare här på flashback. Av alla artiklar du länkade till i början så kallas hon "anti-semitic" bara i en av dem.

Sonjas twittrande uppmärksammades inte bara pga kommentarer om judar, utan även annat hon har sagt (om Justin Bieber, hennes egna barn, osv).
Senast redigerad av Iathsathath 2012-06-15 kl. 21:57. Anledning: Lade till ett ord
Citera
2012-06-15, 21:38
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iathsathath
Nej, givetvis är inte amerikansk media judehatare, men av vad jag har sett så har nästan av dem anklagat Sonja för att vara antisemit, utan detta är en överdrift från judehatare här på flashback. Av alla artiklar du länkade till i början så kallas hon "anti-semitic" bara i en av dem.
Jag undrar hur du kan missa anklagelserna. Hur tolkar du följande, från New York Times som var en av de tidiga och tongivande vid spridandet av nyheten:
"A Swedish experiment in social media democracy struck a sour note on Tuesday after the latest average citizen allowed to post a weeks’ worth of thoughts to a national Twitter account made comments about Jews that many found objectionable."
Citera
2012-06-15, 21:54
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Jag undrar hur du kan missa anklagelserna. Hur tolkar du följande, från New York Times som var en av de tidiga och tongivande vid spridandet av nyheten:
"A Swedish experiment in social media democracy struck a sour note on Tuesday after the latest average citizen allowed to post a weeks’ worth of thoughts to a national Twitter account made comments about Jews that many found objectionable."
Haha. Det är en blogg som du citerar och hur tusan får du "found objectionable" till en anklagelse om antisemitism?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in