Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2012-06-15, 09:13
Medlem
Numes avatar
Själv mår jag såhär i efterhand jävligt bra över att jag mestadels slapp gymnasiet pga soial fobi/insomnia..
Fick mig tid och tänka. Istället får köra på komvux (det dock lär man väl vara 19-20 för som du säkert vet) och slippa onödigt socialt stress samt larviga tonåringar....mer blandade åldrar av folk vilket passar mig bättre. Folkhögskola ska inte vara så dåligt heller, hört det mest beror på vilken skola du väljer.

Så jävla löjligt f.ö. när man kan/ser hur systemet funkar sen, att alla ska välja rätt utbildning redan på gymnasiet och sån stor jävla grejj folk verkar göra av det generellt.

Tat lugnt, livet är för kort för att stressa. Är du motiverad så är du och då fixxar skolan sig på vilket sätt somhelst. Fortsätt träna grabben.. Kanske hitta någon mer fritidssyssla som är lite lugn?
Tycker du ska ta det lite lugnt ett tag, föröska reda ut vad som plågar dig osv, sen plugga in skiten på komvux.

Annars har jag inte något direkt vettigt och säga, vet ju inte så mycket om dig.

Citat:
Ursprungligen postat av captengrogg
90-talister vilka jävla drama queens det tar emot lite och då ska ni genast dö.
Javisst hörru....
Citera
2012-06-15, 19:19
Medlem
Strodes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solidaritet92
vete fan hur man ska få struktur på livet det är bara kasst faan heroin nästa

Ja, för börjar du med heroin kommer du må väldigt mkt bättre.
Citera
2012-06-15, 19:27
Medlem
Starka sömntabletter plus starksprit är det som fungerar bäst. Om du har bestämt dig för att dö, gör det på bästa möjliga sätt. Om du inte har bestämt dig för att begå självmord tar du dig i kragen och försöker lösa problemen. För det första behöver du inte ett statusyrke: det är inte lösningen på dina problem.
Senast redigerad av Putsch 2012-06-15 kl. 19:34.
Citera
2012-06-15, 19:32
Medlem
Strodes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putsch
Starka sömntabletter plus starksprit är det som fungerar bäst. Om du har bestämt dig för att dö, gör det på bästa möjliga sätt.

Tillhör du den skaran som är trött på troll som skriver självmordstrådar, eller vill du verkligen hjälpa honom att ta livet av sig?
Citera
2012-06-15, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strode
Tillhör du den skaran som är trött på troll som skriver självmordstrådar, eller vill du verkligen hjälpa honom att ta livet av sig?
Både och. Dels tycker jag att om man inte är psykiskt sjuk på allvar, dvs har diagnosen psykos eller liknande, ska man inte skriva sådana här trådar. Livet och människovärdet har inget med utbildning att göra. Dels tycker jag att bästa metoden är tabletter plus sprit eftersom jag känner två läkare som tog livet av sig på det sättet och det fungerade för dem.
Citera
2012-06-15, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putsch
Starka sömntabletter plus starksprit är det som fungerar bäst. Om du har bestämt dig för att dö, gör det på bästa möjliga sätt.
Jag skall få be att invända. Hur kan bästa sätt vara att patetiskt somna in som en trött kissemiss?
Nej kaliber 12 Buckshot oooo rakt mot cerebellum skall det vara. Det är rätta sättet. Så lämnar man något åt de efterlevande att göra också, med att svabba upp, tapetsera om etc. samt fundera på vad de kunde ha gjort för att få en att välja rätt gymnasielinje i tid!
Citera
2012-06-15, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -azurskiftande-
Jag skall få be att invända. Hur kan bästa sätt vara att patetiskt somna in som en trött kissemiss?
Nej kaliber 12 Buckshot oooo rakt mot cerebellum skall det vara. Det är rätta sättet. Så lämnar man något åt de efterlevande att göra också, med att svabba upp, tapetsera om etc. samt fundera på vad de kunde ha gjort för att få en att välja rätt gymnasielinje i tid!
Usch, det verkar så dramatiskt och kladdigt. Varför inte välja en snygg och oblodig metod? För mig är tabletter och sprit det bästa sättet. Hängning från en bro eller dränkning från en Finlandsbåt fungerar också, eller att kasta sig framfår ett t-banetåg. Men är inte min stil riktigt, och då ställer man till problem för omgivningen. Det bästa är barbiturater och sprit, eller en överdos heroin. En annan metod jag funderat på är att kasta mig i en vulkan, Etna på Sicilien kanske, El Teide på Teneriffa eller någon vulkan i Stilla havet, Hawaii kanske. Den metoden är det stil på! Naturligtvis ska man be en kompis filma allt med professionell utrustning och lägga ut det på webben.
Citera
2012-06-16, 02:20
Medlem
Solidaritet92s avatar
Vilka sömntabletter då?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto