2014-01-12, 12:36
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Jag har valt ut Santoni (inkl. en massa skräp) och Carmina (6 modeller) från rean på Farfetch:

http://www.farfetch.com/shopping/men/sale/shoes-2/items.aspx#ps=1&pv=60&oby=10&lsf=1&f1d0=117134:221 812
Citera
2014-01-13, 11:02
Medlem
doughies avatar
Jag var inne hos Gabucci-Bob och köpte en kavaj från Caruso. 4800 kr ink. skräddarändringar (som var oskäligt dyra) kostade kalaset. Det var mycket folk redan strax efter 10 så skynda fynda om ni vill ha någonting.
Citera
2014-01-13, 11:19
Medlem
JanneKs avatar
Synd att man inte hinner besöka Gabucci förrän imorgon. Antar att det kommer vara helt utplockat vid det laget.
Citera
2014-01-13, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doughie
Jag var inne hos Gabucci-Bob och köpte en kavaj från Caruso. 4800 kr ink. skräddarändringar (som var oskäligt dyra) kostade kalaset. Det var mycket folk redan strax efter 10 så skynda fynda om ni vill ha någonting.

Var själv där och köpte två kavajer. En brun window pane Caruso och en blå fiskbensmönstrad Bogligoli i bomull. Behöver ta upp ärmarna på caruson och möjligtvis nypa in den lite.

Var lite tveksam till längden på Bogliolin, den är ju kort men jag saknar en kavaj som står lågt på formalitetsgraden.

Vad gjorde du för ändringar och vad kostade den styckvis? Ngn som vet vilken skräddare Gabucci anlitar? Går själv till en skräddare vid torsgatan som är ganska dyr men förstår mig och gör ett bra jobb.
Citera
2014-01-13, 11:48
Medlem
doughies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strandraggar
Var själv där och köpte två kavajer. En brun window pane Caruso och en blå fiskbensmönstrad Bogligoli i bomull. Behöver ta upp ärmarna på caruson och möjligtvis nypa in den lite.

Var lite tveksam till längden på Bogliolin, den är ju kort men jag saknar en kavaj som står lågt på formalitetsgraden.

Vad gjorde du för ändringar och vad kostade den styckvis? Ngn som vet vilken skräddare Gabucci anlitar? Går själv till en skräddare vid torsgatan som är ganska dyr men förstår mig och gör ett bra jobb.

Totalt 800 kr för att korta ärmen och ta in i midjan. Lite för mycket egentligen, men jag orkar inte bry mig.
Citera
2014-01-13, 13:56
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strandraggar
Ngn som vet vilken skräddare Gabucci anlitar? Går själv till en skräddare vid torsgatan som är ganska dyr men förstår mig och gör ett bra jobb.

Om jag inte minns helt fel använder Gabucci Royal på Östermalmstorg.
Citera
2014-01-14, 15:40
Medlem
kebabsvarvs avatar
Rea på http://www.drakes-london.com/.
Citera
2014-01-14, 17:50
Medlem
Någon som vet när Hans Allde startar sin rea?
Citera
2014-01-15, 21:50
Medlem
Vergangenheits avatar
...eller för den delen när Tweed Country Sports drar igång sin?
Citera
2014-01-20, 13:55
Medlem
Runforrestruuuns avatar
Nu kanske det inte finns så många nv-skåningar i denna forum-delen. Men Stenströms i Helsingborg började sin rea igår där det bortsett från det vanliga 40% på det mesta sålde ut Anderson's-bälten för 150kr och en hel del skor för 1000kr (Church's, John spencer m.m). Fanns dock inget kvar i Strl 40

Blev dock 2 bälten, 1 skjorta och 1 tröja rikare..
Citera
2014-01-20, 14:16
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runforrestruuun
Nu kanske det inte finns så många nv-skåningar i denna forum-delen. Men Stenströms i Helsingborg började sin rea igår där det bortsett från det vanliga 40% på det mesta sålde ut Anderson's-bälten för 150kr och en hel del skor för 1000kr (Church's, John spencer m.m). Fanns dock inget kvar i Strl 40

Blev dock 2 bälten, 1 skjorta och 1 tröja rikare..

Nu vet jag inte hur det är nuförtiden men för ett antal år sedan när jag brukade bli bjuden på söndagsrean var det rätt bra grejer och rejält nedsatt. Har faktiskt just nu en slips köpt på den rean för ett par år sedan.
Citera
2014-01-20, 14:23
Medlem
Runforrestruuuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Nu vet jag inte hur det är nuförtiden men för ett antal år sedan när jag brukade bli bjuden på söndagsrean var det rätt bra grejer och rejält nedsatt. Har faktiskt just nu en slips köpt på den rean för ett par år sedan.

Tycker jag sammanfattade denna rean rätt bra bortsett från att de hade 1 slips för 300 och 2 för 500 (dock ingen aning om ordinariepris, kan jag vara ärlig och säga.. ).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in