2012-06-12, 23:50
Medlem
Tja boys,

Sökte runt, hittade detta "drop-it" som man kunde använde som substitut. Denna produkt verkar ha utgått från Apotekets sortiment, hitta någon annan som hade ketotifen i sig. Vet ej om detta är hälsosamt att trycka i sig när man ska mixxa med HCG.

Någon som vet vad man kan ta istället? Kanske mixxa ihop något själv hemma?

Mvh Satsaren
Citera
2012-06-13, 00:02
Medlem
http://www.familjeapoteket.se/sortiment/ogon-oron/drop-it-20-st
Citera
2012-06-13, 00:04
Medlem
Johnny Blazes avatar
Alltså du behöver inte använda bac water, för att blanda HCG el HGH.
Bac vatten används i syfte att förlänga produktens "shelf life" kan man säga.
Därför går det lika bra med kokat vatten till 100c(grader) och sen använda det. Det borde hålla i ca 5-7 dagar efter blandning ifall du förvarar produkten i kylen dvs 4-5c (grader).
Citera
2012-06-13, 00:08
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Bac är destvatten med 1% bensylalkohol i.

Det du kommer att ha svårt att göra hemma är att förpacka denna lösning i glasampuller under undertryck, vilket är en av anledningarna till att produkten säljs öht. Frågan är om det inte är bättre att ta det säkra före det osäkra.
Citera
2012-06-13, 00:39
Medlem
Hur länge håller hcg i kylen om man blandrar det med drop-it ?
Citera
2012-06-13, 06:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashback-user
http://www.familjeapoteket.se/sortiment/ogon-oron/drop-it-20-st

Tack man hur kunde jag missa de ? :>

Kom iallfall på att jag har gjort en saltlösning i skolan en gång så går ju att ordna hemma men blir att köpa dessa, känns bättre så.

Tack igen!
Citera
2012-06-13, 06:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnny Blaze
Alltså du behöver inte använda bac water, för att blanda HCG el HGH.
Bac vatten används i syfte att förlänga produktens "shelf life" kan man säga.
Därför går det lika bra med kokat vatten till 100c(grader) och sen använda det. Det borde hålla i ca 5-7 dagar efter blandning ifall du förvarar produkten i kylen dvs 4-5c (grader).

Ok men "shelf life" vet jag inte vad det innebär, slutar produkten fungera efter 7 dagar om man använder vanligt uppkokat vatten?

För det är ju 5000IU man ska blanda så lär ju ta drygt 2 veckor att panga slut allt.(kmr köra 1000IU per stick).

Eller har jag missuppfattat något i din text?
Citera
2012-06-13, 11:31
Medlem
Hcg håller sig rätt länge i vanlig koksaltlösning (läs: drop-it), så länge du förvarar det kallt (6-8 grader celsius). Inget du behöver oroa dig över. Det är inte igf-1 lr3 vi pratar om
Citera
2012-06-13, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashback-user
Hcg håller sig rätt länge i vanlig koksaltlösning (läs: drop-it), så länge du förvarar det kallt (6-8 grader celsius). Inget du behöver oroa dig över. Det är inte igf-1 lr3 vi pratar om

Skönt att höra FB-man.

Blir väll att köpa den du länkade innan och köra min första HCG shot ever.

Kmr va tvungen att vara lite snål, har inga insulin sprutor. Tänkte köra Sub-Q fast med en vanlig blånål (kmr dock inte trycka in den hela vägen) hoppas de går som de ska.

Sen så är måttet på mina kanyler ML, måste hitta hur man ska konvertera så jag vet hur mycket ML är i IU osv men det fixxar jag när jag hemma efter jobbet.

Tack för alla svar!
Citera
2012-06-13, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Satsaren
Skönt att höra FB-man.

Blir väll att köpa den du länkade innan och köra min första HCG shot ever.

Kmr va tvungen att vara lite snål, har inga insulin sprutor. Tänkte köra Sub-Q fast med en vanlig blånål (kmr dock inte trycka in den hela vägen) hoppas de går som de ska.

Sen så är måttet på mina kanyler ML, måste hitta hur man ska konvertera så jag vet hur mycket ML är i IU osv men det fixxar jag när jag hemma efter jobbet.

Tack för alla svar!

iu och ml är två skilda storheter. Låt oss säga att du har 5000 iu, och blandar det en lösning om 2 ml, så får du 2500 iu/ml.
Citera
2012-06-13, 12:56
Medlem
Ursäkta min tröghet, men menar ni att det håller ca 7 dagar i kylen = HCG utblandat med drop it ?
Citera
2012-06-13, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bicebs
Ursäkta min tröghet, men menar ni att det håller ca 7 dagar i kylen = HCG utblandat med drop it ?

Skulle våga påstå att det håller betydligt längre än så.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in