2012-06-12, 22:14
Medlem
Hejsan!
Skulle gå och lägga mig igår, gjorde inget speciellt, helt plötsligt hög det till precis innanför käken på höger sida, ganska nära örat.. Hade svårt att sova och det blev svullet.. Inte jätte svullet, men ändå tillräckligt för att det ska synas.. Idag har jag varit lite små yr och dåsig, när jag böjer mig framåt så är det precis som att en yta på 5x5cm blir fylld av blod/någonting.. och det buktar ut nästan en cm.. Vad fan kan det vara? Det är inte missfärgat eller någonting..
Tack på förhand
Citera
2012-06-12, 22:15
Bannlyst
Lägg upp en bild på det.
Svårt att bedöma utifrån bara dina ord
Citera
2012-06-12, 22:18
Medlem
Det är nog svårt att ta ett kort på det så att det verkligen syns.. det är egentligen inte så mycket att se, eftersom det inte är missfärgat eller så extremt svullet när jag står upp.. men det är precis som att det ligger någonting innanför och under käken.. jag kan känna det med fingret.. Har även fått ont i halsen i övrigt idag.. Det är först när jag böjer mig framåt så att det blir "tryck" i huvudet som det börjar pulsera ordentligt och det börjar bukta utåt, det är typ som att trycka på ett kvinnobröst i "konsistens" haha..
Citera
2012-06-12, 22:24
Medlem
Pimientos avatar
Ta kontakt med en läkare
Citera
2012-06-12, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pimiento
Ta kontakt med en läkare
Jag tänkte göra det, men det är lite sent nu.. så jag vänder mig hit och hoppas på att någon kan ge mig en aning om vad det kan vara
Citera
2012-06-12, 22:28
Medlem
dekanmis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rasmusifk
Jag tänkte göra det, men det är lite sent nu.. så jag vänder mig hit och hoppas på att någon kan ge mig en aning om vad det kan vara
1177 kan du ringa dygnet runt
Citera
2012-06-12, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dekanmi
1177 kan du ringa dygnet runt
Det har jag faktiskt inte tänkt på.. kanske ska slå dom en signal
Citera
2012-06-14, 21:45
Medlem
Var på vårdcentralen igår, dom har absolut ingen aning om vad det är, det är fortfarande kvar.. och nu har det börjat rinna ut var i halsen som jag hostar upp.. har en tid på lasarettet på måndag, men jag börjar ju bli dåsig, är sjukt trött och utmattad och börjar bli febrig.. kanske dags att uppsöka en läkare imorgon redan. Har googlat det, men det verkar inte vara någon som vet vad det kan vara..
Citera
2012-06-15, 05:58
Moderator
v50s avatar
Citat:
Var på vårdcentralen igår, dom har absolut ingen aning om vad det är, det är fortfarande kvar.. och nu har det börjat rinna ut var i halsen som jag hostar upp.. har en tid på lasarettet på måndag, men jag börjar ju bli dåsig, är sjukt trött och utmattad och börjar bli febrig.. kanske dags att uppsöka en läkare imorgon redan. Har googlat det, men det verkar inte vara någon som vet vad det kan vara..

Om det rinner ut var så låter det som om du drabbats av en infektion se till att kontakta läkare igen så de gör en mer grundlig undersökning, nu ska du iofs träffa en läkare på måndag men blir det värre är det bättre att åka in tidigare så de kan kolla upp vad du drabbats av.
Citera
2012-06-15, 07:25
Medlem
Citat:

En halsböld kanske?
Citera
2012-06-15, 07:45
Medlem
Citat:
Skulle nog inte vara en helt dålig ide att ringa 1177 igen och fråga om de tycker du ska dra in akut. De kan se till så att de är beredda på dig på akuten så du slipper vänta. Låter inte så bra med den förvärring av symptom du beskriver och det är några dagar till måndag.

Du känner förstås själv hur illa det är men om det bara blir värre tveka inte att åka in ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in