• 1
  • 2
2012-06-13, 17:29
Medlem
WangHaos avatar
Bullens Pilsnerkorv och Ravioli skall hålla mig mätt på P&L
Citera
2012-06-13, 21:44
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turkbygge
Om han e över 15 å kan du nog fortsätta drömma. Har aldrig sett en nykter tonåring på en festival om inte deras föräldrar varit med.

För att svara TS så tror jag att bland annat pannkakor, bröd om man har tillgång till kylbox för smör och pålägg, lite kokta ägg till den första dagen men inte efter det och pyttipanna går också att äta kallt om man nu har tillgång till kylbox. Kylboxen gör mycket då man kan ha kylvaror i runt 2 dagar beroende på kvalite.
Han har förälder med så det är nog lungt. Han har dessutom aldrig smakat alkohol
Citera
2012-06-14, 02:21
Medlem
Kungens.hands avatar
Salami-mjukost är förjävla gott. Finns en jädra massa smaker, men jag föredrar salamin. Så ett storpack polarkakor på det.
Citera
2012-06-14, 03:11
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Tonfisksallad.
Citera
2012-06-14, 21:20
Medlem
Nudlar & Stormkök.

Enough said.
Citera
2012-06-14, 21:26
Medlem
damnLFOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Han har förälder med så det är nog lungt. Han har dessutom aldrig smakat alkohol
jisses! Vinnaren av dagens mest blåögde förälder

Ravioli är skitpiss att ha med på festival. Ingen kylväska klarar att hålla kylan efter två dagars stekande sol.

Det finns massor av billigt käk på festival, eller gjorde iaf när jag for runt på sånt. +10 år sen förvisso, men ändå
Citera
2012-06-14, 21:52
Medlem
Lys avatar
Praktisk mat jag skulle ta med mig som festivalmat: sardiner på burk, gärna sardiner i tomatsås. En stor burk stark ajvar. Tonfisk på burk. Fiskbullar på burk, inte så gott kanske, men mätt blir man. Hållbara korvar i stil med ölkorv, smala polska korvar etc. Kalamataoliver. Diverse konserver. Torkad frukt. Torkat kött, nu menar jag inte lufttorkad skinka utan torrare än så. En gång fick jag torkat kött köpt i Japan, det var hållbart, segt, lite salt och gott. Samt en burk eller flaska med stark chilisås att hotta upp festivalmaten med. Tex nån av Blairs chilisåser, Mr Naga chiliröra, eller annan het chili. Och så tycker jag nötter som t.ex hasselnötter, valnötter, pecan-nötter, macadamia-nötter samt mandlar är bra att ha med.
Citera
2013-07-02, 18:42
Medlem
french.toasts avatar
Krydda och torka lövbiff i ugnen hemma. Perfekt när man behöver energi på festivalen!
Citera
2013-07-02, 20:00
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av french.toast
Krydda och torka lövbiff i ugnen hemma. Perfekt när man behöver energi på festivalen!

Mhh... dräglar.... http://allrecipes.com/recipe/docs-best-beef-jerky/

Fan vad sugen jag blev...

Men det är inte så mättande, dan efter vill man ha lite mer bukfylla - gärna fettigt åxå...

Skulle man bara kunna fixa en kebabpizza med extra bea på plats så var man ju i himlen.
Tyvärr är inte livet alltid rättvist, har inte hittat nåt bra sätt att få till det på.

En idé som slog mig är ju om man har en kylväska med klampar i att första dan kunna steka viltskav och hälla på rejält med chilisås, proppa in det i en halverad källarfranska eller når sånt.

Ingen aning om souvasskav (lättrökt) skulle hålla sig bättre - till dan efter åxå. Men det lät fan gott.

Vi gör nåt liknande med muurikka när man är ute med snöskotern på påsken. Kan köra med potatissallad, eller vad som helst till egentligen.

Men ett trangia kök med stekpannan verkar med smidigt än att släpa med sig muurikkan på festival.

Antar att om man håller kylbagen svalt (inte i 50+ bilen) och den är välfylld med diverse+kylklampar så håller den vettig temp dvs under +8 eller nåt i ett dygn om man fryser in kött, korv osv. och ger fan i att ha ölen där - då öppnas locket hela tiden. Detta+kolgrill borde vara kanon åxå. Om man nu får grilla dvs.
Citera
2015-04-01, 13:49
Medlem
french.toasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Mhh... dräglar.... http://allrecipes.com/recipe/docs-best-beef-jerky/

Fan vad sugen jag blev...

Men det är inte så mättande, dan efter vill man ha lite mer bukfylla - gärna fettigt åxå...

Skulle man bara kunna fixa en kebabpizza med extra bea på plats så var man ju i himlen.
Tyvärr är inte livet alltid rättvist, har inte hittat nåt bra sätt att få till det på.

En idé som slog mig är ju om man har en kylväska med klampar i att första dan kunna steka viltskav och hälla på rejält med chilisås, proppa in det i en halverad källarfranska eller når sånt.

Ingen aning om souvasskav (lättrökt) skulle hålla sig bättre - till dan efter åxå. Men det lät fan gott.

Vi gör nåt liknande med muurikka när man är ute med snöskotern på påsken. Kan köra med potatissallad, eller vad som helst till egentligen.

Men ett trangia kök med stekpannan verkar med smidigt än att släpa med sig muurikkan på festival.

Antar att om man håller kylbagen svalt (inte i 50+ bilen) och den är välfylld med diverse+kylklampar så håller den vettig temp dvs under +8 eller nåt i ett dygn om man fryser in kött, korv osv. och ger fan i att ha ölen där - då öppnas locket hela tiden. Detta+kolgrill borde vara kanon åxå. Om man nu får grilla dvs.

Om du har tillgång till kök så kan du ju göra en gryta på den torkade lövbiffen. Potatis, lövbiff, lök, vitlök, morötter och lite kryddor eller buljong så har du en enkel och god gryta.
Citera
2015-04-01, 17:08
Medlem
SadEyess avatar
Råenkelt. Köp två kilo snabbmakaroner. Varje morgon/kväll fyller du munnen med okokta makaroner. Tänk att du ser ut som en hamster när du fyllt upp käften. Öppna sedan en öl och svälj ned allt.

Funkade en knapp vecka på festival för undertecknad.
Citera
2015-04-10, 15:19
Medlem
plowhs avatar
Av erfarenhet så orkar man inte hålla på med trangiakök och skit när man är tre dagar in i en festival... Har man inte råd att köpa mat på plats, så är en baugette med grillad kyckling eller dylikt ett utmärkt substitut.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in