Citat:
Ursprungligen postat av ColdCookie
Hej!
Ja som topicen lyder, hur lång tid tar det tills man är hooked på skiten?
Fick Citodon av läkaren när jag slutade käka tramadol, 20 tabletter är slut och har 18 kvar. Tar dem inte i rus syfte utan mer för att dämpa ångesten och AT på Tram. 7 dagar sen jag stoppade i mig tram, och utan citodon hade jag mått äckligt värre än vad jag gör i dagsläget. Saken är den att jag hellst vill slippa att bli beroende att kodein för jag har ett tillräckligt helvete med Tramadol beroendet. Känns som det värsta är över, men jag lider fortfarande. Kommer jag utveckka ett fysikt beroende efter 10-12 dagar?
Vill börja med att skriva att jag tycker att du är jätteduktig vad gäller AT på Tram !
Jag åt Själv Citodon (insatt av smärtkliniken) i 2-3 år men blev sedan insatt på Tramadol -
alltså det omvända - och kände då ingen som helst abstinens.
Nu är det ju visserligen det omvända men jag åt i flera år och du i 10-12 dagar.
Min känsla är att du kommer inte att känna av något mer än just detta att du vet att du
är i en period då du sätter ut en medicin. Det skrivs så mycket, speciellt här på FB,
om denna vedervärdiga AT men innan jag var här inne så visste jag allt om detta med att
vara beroende av tabletter men var inte alls så "upphåsad" av det hela som jag blivit
av FB. Så att vara här inne och läsa om AT är då både på gott och ont.
Men jag upplever allt att det onda blev då tusen gånger värre med hjälp av FB.
Men jag upplever för övrigt mycket positivt, det måste jag erkänna.
Skriv gärna PM om du vill skriva och berätta hur det går för dig.
Jag är själv på gång att komma igång med att sätta ut OxyContin efter 12 års
knaprande och det kommer att bli mitt liv *h-e.
Så detta med medsystrar, det kan man då aldrig ha för mycket av här i livet.
Som sagt, hör gärna av dig och berätta !