2012-06-12, 13:18
Medlem
Tjena

Det är så att brorsan min ska låna min Volvo 850 och övningsköra hemma på vår gård vi har och tänkte leka lite med honom.

När han kört klart och jag ska använda den så tänkte jag göra något så att bilen inte startar Men vet inte riktigt vad jag ska göra utan att man har sönder den.

Ska jag bara ta ut tändstiften eller nått sånt?
Är ingen bilmeck så jag vet faktiskt inte.

(Hoppas det inte ser förjävligt ut i texten då jag skriver detta på min mobil)
Citera
2012-06-12, 13:36
Medlem
mungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MackanA92
Ska jag bara ta ut tändstiften eller nått sånt?
Ja, eller bara ta loss minuskabeln till batteriet (fast det ger ju en ganska tråkig effekt - att startmotorn inte ens går) eller rycka någon viktig säkring.
Senast redigerad av mung 2012-06-12 kl. 13:40.
Citera
2012-06-12, 14:00
Medlem
kolla vilken säkring som går till motorstyrningen (insprut/tändning) ryck ut den så är bilen tvärdöd men går runt på startmotorn
Citera
2012-06-12, 14:15
Medlem
OvanligtSuspekts avatar
Plocka av bränslereläet eller liknande.
Citera
2012-06-12, 14:41
Medlem
Echonators avatar
Lossa lite på kabeln mellan tändspole och fördelare.
Citera
2012-06-12, 16:10
Medlem
brottslings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mung
Ja, eller bara ta loss minuskabeln till batteriet (fast det ger ju en ganska tråkig effekt - att startmotorn inte ens går) eller rycka någon viktig säkring.

+1

Som sagt är det ganska mesigt, men hellre det än att mekka ut värsta saken för 2 minuters skratt
Citera
2012-06-12, 17:13
Medlem
kitsoves avatar
det absolut lättaste att göra är väl att dra ur en av tändkablarna som sitter på stiften, bilen kommer starta men gå asdåligt, prova hur många du kan dra ur innan den vägrar starta, motorn kommer låta som den ska dö och det blir kul när han trycker på gasen.

glöm inte filma in hans min och lägg på yt
Citera
2012-06-12, 17:50
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kitsove
det absolut lättaste att göra är väl att dra ur en av tändkablarna som sitter på stiften, bilen kommer starta men gå asdåligt, prova hur många du kan dra ur innan den vägrar starta, motorn kommer låta som den ska dö och det blir kul när han trycker på gasen.

glöm inte filma in hans min och lägg på yt

Ja, och ännu roligare blir det när TS sen skriver en ny tråd och frågar om sina förhöjda avgasvärden p.g.a. att katten pajat.
Citera
2012-06-12, 17:53
Medlem
123456outsiderns avatar
Tryck in ett äpple i avgasröret, klassiker
Citera
2012-06-12, 21:04
Medlem
Hade för lite batteri för att filma, men gjorde det simpelt men tråkigt. Tog bara bort minuskabeln på batteriet

Tråkiga var att han inte hade den reaktionen jag trodde han skulle ha

Tack för alla tips
Citera
2012-06-12, 21:58
Medlem
brottslings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MackanA92
Hade för lite batteri för att filma, men gjorde det simpelt men tråkigt. Tog bara bort minuskabeln på batteriet

Tråkiga var att han inte hade den reaktionen jag trodde han skulle ha

Tack för alla tips

Vad sa han? "me dont give a fuck" haha
Citera
2012-06-13, 00:07
Medlem
LightClouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Ja, och ännu roligare blir det när TS sen skriver en ny tråd och frågar om sina förhöjda avgasvärden p.g.a. att katten pajat.

HAHA, vore klockrent!

För övrigt satsar jag på antingen någon säkring till motorstyrning eller täppa igen luftinsuget så att motorn kvävs.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in