Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-06-11, 13:20
Medlem
Misstänker att jag på något mirakulöst sätt ändrat i språkinställningar på google för nu visar den samtliga mina sökresultat på kinesiska. Hur gör jag för att ändra tillbaka?
Citera
2012-06-11, 13:29
Medlem
Myx0x3s avatar
你尝试使用Google?

Skämt å sido, borde finnas en "Google.se" eller "Google.com" nere i högra hörnet, testa klicka på den.
Citera
2012-06-11, 13:35
Medlem
Snöjs avatar
Det funkar inte att bara gå till google.se/com? Och inte till google.cn/.com.hk

Annars kan du ju rensa cookies och tömma cachen, så borde det inte ligga "sparat" någonstans att det ska vara på kinesiska.

edit: Eller om du söker på något, sen klickar på kugghjulet som kommer fram uppe till höger -> Sökinställningar -> Språk -> och kryssa ur allt förutom Svenska -> Spara.
Senast redigerad av Snöj 2012-06-11 kl. 13:39.
Citera
2012-06-11, 13:39
Medlem
Fixat. Tackar!
Citera
2012-06-11, 15:06
Medlem
Tog visst ut segern i förskott... varje gång jag använder google via den lilla sökrutan uppe i högra hörnet så är resultaten på kinesiska. Jag måste gå till startsidan och klicka på google.se nere i högra hörnet varje gång jag ska söka på något.
Citera
2012-06-11, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snöj
Det funkar inte att bara gå till google.se/com? Och inte till google.cn/.com.hk

Annars kan du ju rensa cookies och tömma cachen, så borde det inte ligga "sparat" någonstans att det ska vara på kinesiska.

edit: Eller om du söker på något, sen klickar på kugghjulet som kommer fram uppe till höger -> Sökinställningar -> Språk -> och kryssa ur allt förutom Svenska -> Spara.

Problemet är att allt är på kinesiska så jag har ingen aning om vad jag ska klicka på.
Citera
2012-06-15, 19:23
Medlem
Jag har också samma problem som TS. Felet uppstår alltså bara när man använder mozillas inbyggda snabbsökfält. På Googles startsida visas det som vanligt på svenska, men att gå till g's startsida varenda gång man vill söka skulle kännas så otroligt 90-tal..
Även jag har språkinställningar som angivna ovan.
Ligger felet i mozilla? Jag har version 12.0
Citera
2012-06-15, 19:28
Medlem
Snöjs avatar
Det är mycket möjligt att det är Firefox som ställer till det. Jag använder dock Safari så kan inte hjälpa till där. Annars kan ju du/ni testa att uppdatera FF, tror senaste versionen är 13.0.
Citera
2012-06-16, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snöj
Det är mycket möjligt att det är Firefox som ställer till det. Jag använder dock Safari så kan inte hjälpa till där. Annars kan ju du/ni testa att uppdatera FF, tror senaste versionen är 13.0.
Uppdaterat till 13.0.1 per idag och samma problem fortfarande...
Citera
2012-06-16, 12:13
Medlem
Själv använder jag safari. Kinesiskan dök upp först när jag råkade klicka längst ner på sidan av misstag. Ingen aning vad det var jag valde men eftersom allt är på ett främmande språk just nu hittar jag inget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in