2012-06-11, 00:12
Medlem
kklasens avatar
Jag är helt grön inom detta område, och jag har börjat fundera lite.
Till att börja med, så dricker jag alltid 2-5 bärs varje dag. Kan hända att jag skippar någon dag lite då och då. Är inte ute efter en fylla, utan bara det lilla kännande av alkohol. Dricker aldrig sprit eller annat än just öl. Dricker alltid till sängdags.

Nu till frågan. Finns det någon annan drog som kan tänkas ersätta alkoholen. Men som ändå inte påverkar daglig aktivitet så som bilkörning dagen efter?

Jag funderar också på att lägga av helt. Har inte bestämt mig än.
Citera
2012-06-11, 00:21
Medlem
rash200s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kklasen
Jag är helt grön inom detta område, och jag har börjat fundera lite.
Till att börja med, så dricker jag alltid 2-5 bärs varje dag. Kan hända att jag skippar någon dag lite då och då. Är inte ute efter en fylla, utan bara det lilla kännande av alkohol. Dricker aldrig sprit eller annat än just öl. Dricker alltid till sängdags.

Nu till frågan. Finns det någon annan drog som kan tänkas ersätta alkoholen. Men som ändå inte påverkar daglig aktivitet så som bilkörning dagen efter?

Jag funderar också på att lägga av helt. Har inte bestämt mig än.

Cannabis i små mängder ?? Men bara i små så att den inte har någon särskild påverkan dagen därpå :P
Citera
2012-06-11, 00:28
Medlem
Börja träna. bästa drogen!
Citera
2012-06-11, 00:33
Medlem
kklasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rash200
Cannabis i små mängder ?? Men bara i små så att den inte har någon särskild påverkan dagen därpå :P
Ja just det. Glömde nämna. Jag röker inte, och gillar det inte alls. Vattenpipa funkar dock.
Inget i pillerform som skulle funka, typ diazepam?

Citat:
Ursprungligen postat av Pitbull TopDawg
Börja träna. bästa drogen!
Har tänkt på det, men antar att jag kommer fortsätta med alkoholintag ändå. Lr annat.
Citera
2012-06-11, 00:49
Medlem
Kava kava kanske? Lagligt också.
Citera
2012-06-11, 00:50
Medlem
Analhuvuds avatar
Börja med folköl eller något. Vad är det du vill uppnå? Inte bra om du fastnar i träsket med benso.
Citera
2012-06-11, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kklasen
Har tänkt på det, men antar att jag kommer fortsätta med alkoholintag ändå. Lr annat.

tro mig börjar du träna seriöst kommer du inte behöva några droger mer.. rökte cannabis och knapra diverse piller och drack som en dåre förr. sen började ja träna och nu har ja knapt tid att dricka på helgerna ens
Citera
2012-06-11, 01:01
Medlem
kklasens avatar
Som sagt. Kan ingenting om droger. Men jag funderar lite.

Öl som öl. Dricker det jag får tag på. Ibland dricker jag folköl men då i större mängd. Typ ett helt sexpack 50cl. Med starköl räcker 2-4 33cl /dag. Köper i snitt en platta i veckan.

Oavsett om jag fortsätter eller om jag byter typ av intag så lär det väl ha sina för och nackdelar.
Ska verkligen försöka ge mig på och börja träna då om det är ett bra tips.
Citera
2012-06-11, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pitbull TopDawg
tro mig börjar du träna seriöst kommer du inte behöva några droger mer.. rökte cannabis och knapra diverse piller och drack som en dåre förr. sen började ja träna och nu har ja knapt tid att dricka på helgerna ens

Så du har bytt ett beroende mot ett annat?
Citera
2012-06-11, 02:18
Medlem
DVDGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fulgrogg
Så du har bytt ett beroende mot ett annat?

Ironi är sjukt svårt över nätet.

Träning tycker jag också är en riktigt bra idé.
Citera
2012-06-11, 08:12
Medlem
kklasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DVDG
Träning tycker jag också är en riktigt bra idé.
Okej. Då ska jag ta och försöka ta tag i och börja träna då.... nån gång, snart.
Citera
2012-06-11, 08:14
Medlem
undervattenfisks avatar
GHB/GBL/1,4-BD kolla stora tråden är i övriga droger.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in