2010-09-24, 08:44
Medlem
Läste i Nacka Värmdö posten att taxi Stockholm ska köpa Värmdö taxi men locket är på någon som vet något???
tråkiht om Värmdö taxi försvinner det sista bästa taxibolagt
Citera
2010-09-24, 09:18
Medlem
Väldigt trist! :/
Citera
2010-09-24, 20:20
Medlem
Har inte 020 varit på jakt där sedan tidens begynnelse?
Trist, men en glad nyhet är att vi på TSAB oftast (inte alltid) har bättre täckning ute på öarna därute...andra extremexempel tex på väg ifrån Västerås möter 4 kolleger innan Enköping...
I roslagen mellan Rimbo och metropolen Edsbro 2 möten en tidig lördagförmiddag.
Fast det fränaste jag har sett var efter en körning till Oslo, möter en Transfer med tänd lampa... i Norge.
Senast redigerad av Dredden 2010-09-24 kl. 20:36.
Citera
2011-01-17, 05:11
Medlem
u_n_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dredden
Har inte 020 varit på jakt där sedan tidens begynnelse?
Trist, men en glad nyhet är att vi på TSAB oftast (inte alltid) har bättre täckning ute på öarna därute...andra extremexempel tex på väg ifrån Västerås möter 4 kolleger innan Enköping...
I roslagen mellan Rimbo och metropolen Edsbro 2 möten en tidig lördagförmiddag.
Fast det fränaste jag har sett var efter en körning till Oslo, möter en Transfer med tänd lampa... i Norge.

Inte direkt ovanligt att små förortsbolag blir uppköpta. Att täckningen i de områdena skullae vara lika bra är inte sant alls.. de chaufförer som brukade köra i det området för att det fanns körningar där kommer ganska snabbt sälla sig till mängden och helt plötsligt befinna sig där det mesta händer.
Citera
2011-01-19, 18:47
Medlem
Tuss3s avatar
Måste finnas 1000 skäl att jubla för delägarna med den VD.n och den Styrelseordföranden som Värmdö haft de senaste åren, inget kan bli sämre om man säger så...
Citera
2011-01-27, 21:20
Medlem
Redors avatar
Det ska även fortsättningsvis heta Värmdö Taxi..tillsvidare iaf. Men drivs av Taxi Stockholm.
Hoppas man behåller "returtaxan" bara.
Citera
2011-09-18, 08:32
Medlem
Redors avatar
Om nu Taxi Stockholm äger Värmdö Taxi, varför i h*vete är tillgängligheten på bilar då inte bättre?
Jag ville ha en bil från VT en regnig söndagskväll för någon vecka sen, 40min skulle väntetiden bli.
Detta medans flera lediga Taxi Stockholm rullade förbi.
Vad var annars meningen med uppköpet, om det inte var för att utöka servicen och tillgängligheten?
Citera
2011-09-18, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redor
Om nu Taxi Stockholm äger Värmdö Taxi, varför i h*vete är tillgängligheten på bilar då inte bättre?
Jag ville ha en bil från VT en regnig söndagskväll för någon vecka sen, 40min skulle väntetiden bli.
Detta medans flera lediga Taxi Stockholm rullade förbi.
Vad var annars meningen med uppköpet, om det inte var för att utöka servicen och tillgängligheten?
För att dom har kvar sin växel. Du ringde till VT och inte taxi stockholm. Låter märklig jag vet. Har hört av 020 att det kommer sluta med att dom sätter in taxi stockholm mätare i VT. För att taxi stockholm inte har nåt avtal om färdtjänst i stor stockholm. VT har ca40st bilar.
Citera
2011-09-18, 18:15
Medlem
Redors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasse8888
För att dom har kvar sin växel. Du ringde till VT och inte taxi stockholm. Låter märklig jag vet. Har hört av 020 att det kommer sluta med att dom sätter in taxi stockholm mätare i VT. För att taxi stockholm inte har nåt avtal om färdtjänst i stor stockholm. VT har ca40st bilar.
Då antar jag att man kan säga hejdå till returtaxan som VT har? Hur många av Taxi Stockholms förare är sugna på att köra in 100spänn mindre lr mer liksom för resor in till nacka/värmdö?

40bilar? Ja och utav dessa verkar ca hälften vara i trafik på kvällar.
Citera
2011-09-18, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redor
Då antar jag att man kan säga hejdå till returtaxan som VT har? Hur många av Taxi Stockholms förare är sugna på att köra in 100spänn mindre lr mer liksom för resor in till nacka/värmdö?

40bilar? Ja och utav dessa verkar ca hälften vara i trafik på kvällar.

Jag åkte med 020 förra måndag och han sa att 020 har ca57%, Taxi kurir ca37% och sen 2st bolag som har 1-2% av färdtjänst i stor stockholm. Det innerbär att taxi stockholm har inga garanterade körningar som färdtjänst innerbär. Tanken var väl med uppköpet av VT att stärka upp den biten, men blev i ställe överflödiga och då måste dom väva in VT i Taxi stockholm i längden.

Har sj väntat på taxi i över timmen och man måste ringa före 00 om man vill sitta i kort tele kö och få taxi efter 01.

Jag har ingen insyn i taxi branchen.
Citera
2011-09-20, 19:25
Medlem
Redors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasse8888
Jag åkte med 020 förra måndag och han sa att 020 har ca57%, Taxi kurir ca37% och sen 2st bolag som har 1-2% av färdtjänst i stor stockholm. Det innerbär att taxi stockholm har inga garanterade körningar som färdtjänst innerbär. Tanken var väl med uppköpet av VT att stärka upp den biten, men blev i ställe överflödiga och då måste dom väva in VT i Taxi stockholm i längden.

Har sj väntat på taxi i över timmen och man måste ringa före 00 om man vill sitta i kort tele kö och få taxi efter 01.

Jag har ingen insyn i taxi branchen.

Är man ett bra bolag, låter man inte en kund vänta oskäligt länge bara för att kl är sent på dygnet. VT är ju inte direkt ett representabelt bolag när det kommer till det. Bra service är service hela dygnet.
Citera
2012-06-10, 08:47
Medlem
Taxi Stockholm

Är Taxi Stockholm sk "helgon" som dem gör gällande? Läs vad Datainspektionen har sagt! Olagliga personuppgifter som är registerad i deras databas över 10 års tid?! Alla ni som har jobbat/jobbar/ hus Taxi Stockholm se upp, allt vad ni har sagt eller gjord, falska eller sanna uppgifter finns på deras system. Om du vill ta reda på vad dem har om dig? Glöm det, du få ut: ingenting! Det här gäller, som förare, åkare och övriga. Det bästa är att ni ta kontakt med facket och talar om att ni vill veta vad Taxi Stockholm har för uppgifter just om dig! Jag ville veta vad dem hade om mig, vad fick jag? Det kan ni gissa! Därför gjorde jag anmällan till Datainspektionen med tanken att ingen annan ska bli lidande deras olaglig verksamhet. Inte ens Polisen sparar dina "vissa brott" över 10 år! Men Taxi Stockholms tänkande är såsom gamla DDR!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in