2012-06-09, 20:57
Medlem
gick till det lokala hemköpet och skulle köpa snickers.
då låg det här i lådan:

http://distilleryimage5.s3.amazonaws.com/61fe6c88a90a11e1b10e123138105d6b_7.jpg (jag har snott bilden från the internet)

och jämte, i samma låda, låg också 'vanliga' snickers.

i wikipedias artikel om snickers hittar jag inget om det här medan en sökning på stürmer tar mig till en nazistisk tidskrift från tiden för andra världskriget...
Citera
2012-06-09, 21:03
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Mars varumärke heter ju Snickers. Men du kan ju bifoga en egen bild då det låter osanolikt att Axfood skulle köpa någon tysk kopia av Snickers.

Sök resultat på deras hemsida.
All
(0)

Brands
(0)

Press Center
(0)

About Mars
(0)

The Principles in Action Summary
(0)

Careers
(0)

Document Type

All
(0)

PDF
(0)

Multimedia
(0)
Citera
2012-06-09, 21:13
Medlem
jag valde en 'vanlig' snickers. men all text på omslagspappret är på tyska.

och, det var alltså inte en kopia utan det är samma tillverkare.
Citera
2012-06-09, 21:20
Medlem
verkar som att snickers har bytt namn i tyskland. om det bara är temporärt vet jag inte.

https://p.twimg.com/Aux6IF9CAAAyBGH.jpg

edit: verkar handla om fotbolls-em.
Senast redigerad av meetthefockers 2012-06-09 kl. 21:29.
Citera
2012-06-09, 21:58
Medlem
Perrans avatar
Hade ju varit sjukt mycket roligare om Hemköp råkat få tag på nån sunkig kopia från Polen.
Enligt Snickers facebooksida så betyder stürmer anfallare på tyska, så antar att det är någon kampanj de kör inför EM. Men det kan likväl vara ett potentiellt startskott på ett nytt världskrig, man vet ju aldrig med de gamla tyskarna
Citera
2012-06-09, 22:35
Medlem
ändå förvånad över att hemköp kör parallellimport.
Citera
2012-06-09, 23:23
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perran
Hade ju varit sjukt mycket roligare om Hemköp råkat få tag på nån sunkig kopia från Polen.
Enligt Snickers facebooksida så betyder stürmer anfallare på tyska, så antar att det är någon kampanj de kör inför EM. Men det kan likväl vara ett potentiellt startskott på ett nytt världskrig, man vet ju aldrig med de gamla tyskarna

Det ger verkligen ganska risiga nazistvibbar med det namnet, Der Stürmer är ju en välkänd tidskrift. Tyskarna brukar ha beröringsskräck när det gäller allt som har med nazismen och WW2 att göra så det här känns lite lustigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in