2012-06-09, 01:27
Medlem
MagnusHedmans avatar
Tjena.

Jag är en kille som har någorlunda vågigt hår. Brukar rak-permanenta regelbundet, dvs så fort jag ser att det har växt cirka 1 cm hår på hårbotten som ser ut att vara aningen vågig. Att håret där nere är vågigt bidrar för övrigt till att jag inte kan fixa den frisyr jag eftersträvar. Håret börjar då "lägga sig" lite lätt med andra ord.

Problemet när jag permanentar håret så fort det växer ut nytt hår är att resten av håret blir väldigt, uhm vad ska man kalla det, skadat? Hårtopparna i synnerhet blir liksom väldigt väldigt tunnt, speciellt på luggen.

Jag undrar därför om det finns något sätt som jag kan undvika detta? Kanske bör jag köpa en annan permanent?

Tittar man dessutom på fotbollsspelare som klart och tydligt använder rakpermanent så ser man också att deras hår är rakt KONSTANT, trots att de blir svettiga. När jag blir svettig blir mitt hår väldigt krulligt och allmänt äckligt. Så finns det även någon lösning till detta? Och hur lyckas fotbollsspelare hålla sina hår så rakt hela tiden?
Citera
2012-06-09, 01:32
Medlem
anonymfans avatar
Det rakpermanent som jag använder är skitbra. Satte skiten i håret i Mars och det är fortfarande rakt. Vet inte vilken du har, men när mitt rakpermanenta hår blir blött så blir det ännu rakare, spikrakt.
Citera
2012-06-09, 02:51
Medlem
MagnusHedmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymfan
Det rakpermanent som jag använder är skitbra. Satte skiten i håret i Mars och det är fortfarande rakt. Vet inte vilken du har, men när mitt rakpermanenta hår blir blött så blir det ännu rakare, spikrakt.

Fan vad bra! Kan man möjligtvis få veta vad permanentet heter och vilka hårtyper den är lämpad för?
Citera
2012-06-09, 03:01
Medlem
anonymfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusHedman
Fan vad bra! Kan man möjligtvis få veta vad permanentet heter och vilka hårtyper den är lämpad för?
Denna använder jag. Paketet ser inte ut sådär, den är lite annorlunda, men samma sak ändå. Det är "super" så den är starkast. Räcker till 2 gångers användning, och kostar bara 100 kronor runt där jag bor. För mig spelar det ingen roll vilken hårtyp det är för, den funkar i alla fall perfekt. Har normalt (lite krulligt hår).
Senast redigerad av anonymfan 2012-06-09 kl. 03:05.
Citera
2012-06-09, 03:36
Medlem
MagnusHedmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymfan
Denna använder jag. Paketet ser inte ut sådär, den är lite annorlunda, men samma sak ändå. Det är "super" så den är starkast. Räcker till 2 gångers användning, och kostar bara 100 kronor runt där jag bor. För mig spelar det ingen roll vilken hårtyp det är för, den funkar i alla fall perfekt. Har normalt (lite krulligt hår).

Länken ser tyvärr inte ut att fungera
Citera
2012-06-09, 05:12
Medlem
anonymfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusHedman
Länken ser tyvärr inte ut att fungera
http://www.softsheen-carson.com/_us/...axer-super.htm
Citera
2012-06-09, 05:19
Medlem
123456outsiderns avatar
Är du man som permanentar dig sök hjälp kbt behandling borde få bort fjollan i dig
Citera
2012-06-09, 05:26
Medlem
anonymfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123456outsidern
Är du man som permanentar dig sök hjälp kbt behandling borde få bort fjollan i dig
Vad har det med topic att göra? Det finns många som män som permanentar håret, det är inte det minsta fjolligt. Det blir snyggt om man har krulligt hår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in