• 5
  • 6
2005-03-12, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrange
Gyros är inte kebab. Gyros är marinerat fläskkött. Kebab är gjort på nöttkött. Finns inga likheter alls, förutom att det är... kött.

Den här "kebaben" i södra Sverige är helt vidrig. Har ätit det två gånger, en gång i Malmö och en gång i Helsingborg. Stället i Malmö påstod sig ha "Malmös bästa kebab"... Det var det vidrigaste jag smakat i hela mitt liv (bland allt som kan klassas som försök till mat då). Nåt konstigt vitt kött som smakade... Ja.. Jag vet inte vad. Usch. Smakade på det, och gick sedan och ställde brickan på disken, tog pengar som någon annan kund lagt där och gick därifrån.

Nej, kebabtallrik avnjuter man med ris och rikligt med aioli på Falafelkungen vid Huvudbiblioteket, vid grillen bredvid McDonalds i Solna Centrum eller klockan 04.00 på Trafiket vid Gullmarsplan.

Typisk Stockholmare att komma ner och dissa vår goda mat. Hehehe jag håller med dig till fullo, Malmö är en riktig skitstad när det gäller snabbmat..de gånger jag lyckats hitta nått gott ät förbannat lätträknade.
Citera
2005-03-13, 00:52
Medlem
loshkans avatar
Oftast beställer jag en kokt korv med bröd, ketchup och senap.

Men när jag lyxar till det ordentligt så svänger jag förbi Nybrogrillen och äter Camillas smaskiga lammkorv med bröd och pålägg. Oftast efter en blöt Bernskväll slinker denna delikata vurre ner och lägger sig fint i magen. Man mår dock allt som oftast ganska illa när man vaknar morgonen efter, det är mkt kryddor och vitlök i korven.

Senast idag vid tolvsnåret var jag på det fantastiska gatuköket som ligger i korsningen erik dahlbergsgatan/lidingövägen. Då åt jag köttbullar med mos och lingon. Smakade riktigt bra och jag tor det var moset som räddade mig från en bakfylla. Drack en Zingo till (vilken dryck!).
Citera
2005-03-13, 01:06
Medlem
dismembers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loshkan
Oftast beställer jag en kokt korv med bröd, ketchup och senap.

Men när jag lyxar till det ordentligt så svänger jag förbi Nybrogrillen och äter Camillas smaskiga lammkorv med bröd och pålägg. Oftast efter en blöt Bernskväll slinker denna delikata vurre ner och lägger sig fint i magen. Man mår dock allt som oftast ganska illa när man vaknar morgonen efter, det är mkt kryddor och vitlök i korven.

Senast idag vid tolvsnåret var jag på det fantastiska gatuköket som ligger i korsningen erik dahlbergsgatan/lidingövägen. Då åt jag köttbullar med mos och lingon. Smakade riktigt bra och jag tor det var moset som räddade mig från en bakfylla. Drack en Zingo till (vilken dryck!).

köttbullar med mos och lingon är väldigt underskattad snabbmat!!!!

OCH ZINGO!! fan jag skulle aldrig ha läst det här ännu mindre skrivit ett svar!!

(blev hungrig som satan)
Citera
2005-03-13, 01:13
Medlem
loshkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dismember
köttbullar med mos och lingon är väldigt underskattad snabbmat!!!!

OCH ZINGO!! fan jag skulle aldrig ha läst det här ännu mindre skrivit ett svar!!

(blev hungrig som satan)

Där jag åt idag har de öppet dygnet runt. Bor du i Sthlm, ta en taxi dit NU och stilla din hunger. Spela inte på det mittersta flipperspelet. Råkade paja det idag. Hihi!
Min vän åt en 150 grammare med strips och sprite. Den var bra den också!
Citera
2005-03-13, 01:20
Medlem
quakers avatar
Allt som oftast lägger jag fram pengar, och säger: överraska mig...
Ibland/ofta blir dom rådvilla och pekar på menyer odyl., då brukar jag säga till expediten att välja det dom själv
gillar. På detta viset har jag julafton lite nu och då + att jag får prova de mest underliga former
av snabbmat. Kan väl påpeka att jag inte är särskilt kräsen.

Detta har jag faktiskt hållt på med i massor av år, första gången var efter en blöt utekväll då jag
styrde jag mina fyllhungriga steg mot närmaste hamburgerbar. Väl framme slängde jag fram 300:- och sa de magiska orden: Överraska mig... Expediten stirrade på mig och frågade om jag skämtade.
Hamburgaren jag fick gick inte att gapa över,jag fick smånafsa runt om den.
A-lagarn som satt bredvid korvmojjen blev också proppmätt...
Citera
2005-03-13, 01:44
Medlem
Det blir Sibyllas (gatukök?) Chicken meal. Problemet är att man luktar curry om händerna i 4 dagar efteråt.
Citera
2005-03-14, 14:35
Medlem
Mysonoxens avatar
Grillkorv med mos, om det inte är pulvermos som på många ställen, då blir det pommes. Det viktiga är tillbehören. Jag vill ha såväl räksallad som gurkmaja, skivad gurka och rostad lök till. Dock bara senap (helst skånsk).
Citera
2005-03-14, 17:16
Bannlyst
en 150 grams hamburgare (utan den äckliga gurkan) pommes och en stor cola
Citera
2005-03-15, 01:51
Medlem
mjvs avatar
Halv special med bostongurka alt. gurkmajo & till detta en Pucko
Köttbullar med mos & lingon sitter aldrig fel annars.
OT:
Är det bara i GBG-området man vet vad som menas med halv special?
(Korv i bröd med potatismos ovanpå,två korvar=hel special)
Citera
2005-03-15, 09:08
Medlem
hagge3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjv
Halv special med bostongurka alt. gurkmajo & till detta en Pucko
Köttbullar med mos & lingon sitter aldrig fel annars.
OT:
Är det bara i GBG-området man vet vad som menas med halv special?
(Korv i bröd med potatismos ovanpå,två korvar=hel special)

Jag är Stockholmare och har inte hört talas om det.
Men det betyder ju inte att ingen i Stockholm vet vad det betyder.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in