2005-03-04, 22:16
Medlem
Swinglines avatar
När man läser om honom så anges ofta att det fanns ungdomssynder och lik i garderoben som gjorde att han inte ville bli granskad offentligt. Finns det någon som kan berätta lite mer om detta för en nyfiken gammal skvallerjunkie?
Citera
2005-03-05, 09:42
Medlem
Var inte hans gamla plastfarsa, Göran Collert, en av dem som fifflade sönder Sparbanken när bankerna fick problem under början av 1990-talet?
Citera
2005-03-05, 11:24
Medlem
Var det inte ett öltält som "någon" rev i förtid sedan var det problem med humöret efter intag av droger. Jag vet inte om "personen" var med flickvännens lillebror, när han med kompisar rev stadshotellet i Nyköping. Då säpo hämtade lillebror innan vanliga polisen kom. Skadorna betalades av föräldrarna och sedan tystades det ner.
Citera
2005-03-05, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torparen
Var det inte ett öltält som "någon" rev i förtid sedan var det problem med humöret efter intag av droger. Jag vet inte om "personen" var med flickvännens lillebror, när han med kompisar rev stadshotellet i Nyköping. Då säpo hämtade lillebror innan vanliga polisen kom. Skadorna betalades av föräldrarna och sedan tystades det ner.

Jag vill minnas att incidenterna du nämner snarare skall tillskrivas en tidigare pojkvän till Madeleine. Eller?
Citera
2005-03-05, 13:21
Medlem
blaus avatar
Öltältsincidenten är det väl en viss Hr Granath skyldig till. Tidigare pojkvän till Madeleine.
Citera
2005-03-07, 08:15
Medlem
komnata622s avatar
Han körde väl kola som bara fan. Har sett en del sköna bilder på honom där han ser ut att vara mer kolad än någon någonsin varit kolad förut!
Citera
2005-03-07, 09:59
Medlem
Detta e vad som kommer upp i skallen när man skriver om D C. Inom krettsar ryktades det tidigare om en colafest som slutade i våldtäkt/sexuellt ofredande... som sedan betalades undan.... den utsatta personen skall ha fått en lokal för en affärsverksamhet i "hålla käften" betalning... tror det fanns en tråd om detta för länge länge länge sedan.....Offret skall även efter detta fått en rejäl kändisstämpel och var ofta med i skvallerpressen.

Om detta nu stämmer eller ej..... låter jag vara osagt.
Citera
2005-03-07, 17:20
Medlem
Monikas avatar
Kanske kan någon gammal djursholmare berätta. Han är ju därifrån. Nån från Sammis här som kan berätta om hans vilda liv?
Citera
2009-01-20, 16:45
Medlem
"Maddog"s avatar
Gammal tråd men någon som vet mer om Collerts "ambitioner" inom filmens värld?

Citat:
Ni finansierade den med 19 miljoner i riskkapital i stället. Men Exit bombade: knappt 9 000 besökare, alltså mindre än 700 000 kronor i intäkter. Det är 18 millar back.
– Hm, jag hade något högre siffror. Men visst, det är tråkigt. Vi hade lite otur också med turbulensen kring biograf*ägaren Astorias inställda betalningar. Tre miljoner som vi hade avsatt till marknadsföring gick upp i rök. Vi hoppas kunna hämta hem en del av tappet utomlands, där vi sålt in den ganska bra. Mads Mikkelsen, som har huvudrollen, brejkade som Bond-skurk ungefär samtidigt, vilket blev en fördel för oss.

http://www.cafe.se/?id=257497

Citat:
På min fråga om han vill bli en ny Bob Weinstein, legendarisk oberoende filmproducent i Hollywood svarar han:

Hellre en ny Bob Evans eller den störste just nu, Jerry Bruckheimer.

http://www.svd.se/kulturnoje/nyheter/artikel_221819.svd

Höga ambitioner som sagt.
Citera
2009-01-20, 16:53
Bannlyst
felpost
Citera
2009-01-20, 17:03
Medlem
Ärlige Harrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maddog
Gammal tråd men någon som vet mer om Collerts "ambitioner" inom filmens värld?

http://www.cafe.se/?id=257497

http://www.svd.se/kulturnoje/nyheter/artikel_221819.svd

Höga ambitioner som sagt.

Harry har för sig att Öhmans tillhörde investerarna i filmen.

"Vi är nog klara med filmfinansiering för ett tag framöver" vad T Dinkelspiels lätt lakoniska kommentar efteråt.
Citera
2009-01-20, 17:09
Medlem
Fick berättat för mig att han har varit på behandlingshem för många år sen just pga sitt kolamissbruk.
Personen som delgav mig detta snaskiga skvaller hade haft en släkting på samma hem samtidigt som Collert.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in