• 1
  • 2
2012-06-09, 19:13
Medlem
VonKnorrhanes avatar
Arbetsförmedlingen kommer inte att ge dig något jobb om 3 månader heller. Vill bara säga det.
Citera
2012-06-09, 20:50
Medlem
Zijns avatar
Ring till omsorgsansvarig i din hemkommun och säg att du söker jobb som vårdbiträde.

I min lilla sketna kommun saknades det 130 vikarier i sommar för att det skulle gå runt så jag misstänker att det finns jobb även inom din kommun (kolla även privatföretagen). Du har inte råd att vara kräsen just nu, det är bara att ta vad du får.

Tips om att personligen gå till företag med ditt CV är också att ta på allvar: du skapar direkt en personlig kontakt istället för som alla andra via ett vitt papper med svarta bokstäver på. Det väger tyngre.

Socialen brukar inte ge någon ersättning heller förns man varit registrerad som arbetslös i 3 månader. De anser att man alltid under alla omständigheter skall förutse sitt liv 3 månader framåt i tiden och därför spara så man klarar sig 3 månader utan hjälp. Lite väl hårddraget alltså men socialtjänstlagen är enbart en ramlag vilket gör att alla kommuner tolkar lite som de själva vill..

Lycka till TS, och försök lösa konflikten med din mor. Kosta vad det kosta vill. Inget är viktigare än ett tak över huvudet..
Citera
2012-06-09, 22:53
Medlem
klinger75s avatar
Satsa på jobb i norge eller var fan som hellst plantera skog eller plocka jordgubbar , klipp dig ta bort pericingarna ur näsan och sträck på ryggen jobb finns ...

se till att du söker in till någon skola så att du har någon backup till hösten
Citera
2012-06-10, 17:14
Medlem
CsSs avatar
Ännu en moder som inte lärt sin söndercurlade avkomma någonting. Tänk att inbilla sina barn att livet är en smaskig räkmacka med full service, för att sen bara ångra sig och slänga ut det stackars barnet. Fy.
Citera
2012-06-10, 17:27
Medlem
Uppför dig som folk, respektera din mamma. Hjälp till hemma, sök jobb och visa lite drivkraft mot jobb och ev utbildning så kommer hon låta dig bo kvar. Men slappa inte ihop så fort du får stanna kvar. Det är helt enkelt tid för dig att börja bli man.
Citera
2012-06-13, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiberkiller
Hej,
Jag var inte säker på vart jag skulle göra en tråd så jag ber om ursäkt om det är fel subforum för det.

Jag är en arbetslös 20 år gammal loser och min mamma kommer sparka mig ur huset i slutet av Juli, så jag har ungefär 1,5 månader tills jag har ingenstans att bo.
Jag är helt fucking lost och jag har ingen aning om vad jag ska göra.

Jag har skrivit in mig själv på Arbetsförmedlingen och har fått ett plan från de men de sa att de garanterar inte ett jobb förrann om 3 månader och jag tror inte jag kommer kunna hitta nåt job själv innan dess (nå vettig utbildning har jag inte).

Är det nån som kan ge mig några tips om vad jag ska göra? Har jag nån chans för att få social bidrag? Om ja, hur kontaktar man de?

Tack i förväg.

Du kontaktar helt enkelt kommunen om socialbidrag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in