Citat:
Ursprungligen postat av vivalarevolucion
Ja, jag har haft avslutning denna vecka på gymnasiet. Jag har länge hatat skolan, och allt som har med det att göra. Men jag insåg verkligen när jag satt i den stora salen att mitt liv är totalt värdelöst. Jag har inga vänner, inget självförtroende, inget hopp. Jag har återigen börjat spendera timmar framför Flashback efter en lång tids frånvaro.
Det som jag tänkte skriva är att jag mår bra av att tänka negativa tankar om mig själv. Jag blir "glad" när jag sitter på bussen och tittar ut mot horisonten tänkandes på hur jävla skönt det skulle vara och dö. Vill göra klart för mig att jag verkligen inte planerar att ta livet av mig. Hursomhelst - mtt hopp är nästintill släckt, och jag är så jävla tom inuti att allt känns åt helvete. Ibland gråter jag mig till sömns med att kontemplera att jag skadas, eller dör. Det känns på något sorligt sätt härligt att tänka dessa tankar bara för att slippa verkligheten. Allt känns så jävla tungt och surrealistiskt. Hade jag haft vänner och självförtroende + ingen social fobi skulle jag supa och knarka och knulla bort problemen. Men iof hade problemen aldrig uppstått om jag hade sådant redan innan. Jag är låst i denna situation - hur i helvete ska jag ta mig till? Visst kan jag gå ut på krogen, eller något - men läs innan vad jag skrev. Blir nog att ge mitt liv åt flashback och vakna upp som 25-30-åring och se världen med nya ögon, eller inte.

Kan det inte vara så att du nu efter gymnasiet inte vet hur du ska identifiera dig och då har detta kommit upp. Det blir ett lugnt för att du kan identifiera dig med att vara den som tänker så, den som är ledsen, nedstämd och djup. Precis så gjorde jag. Dock skedde det första gången redan på högstadiet. Jag blev den djupa, den ledsna osv. Gymnasiet var grymt för mig men jag hade svårt att ta mig ifrån det även om de andra kanske inte märkte det så mkt just då. Jag fick typ ätstörningar istället men var fortf "väldigt synd om mig". Och efter gymnasiet - samma sak. Alla mina vänner flyttade och fick jobb. Jag var arbetslös och hade femtio mil till min pojkvän, som även han - jobbade. Jag blev deprimerad och fick otrolig ångest. Nu, flera år senare har jag tagit mig ur depressionen men ångesten är kvar till och från. DOCK, det jag jobbar mest med är att INTE identifiera mig som en ätstörd, som den ledsna osv. Jag vill ju vara den glada tjejen men eftersom jag inte vet "hur" blir det svårt. Jag har liksom varit den ledsna så himla länge att det BLIVIT JAG. Det är klart det är svårt att ta bort det då. Jag har fortf otroligt svårt att inte vara den det ska vara synd om osv. Det låter jättekonstigt men det är som sagt som att ha en ätstörning man identifierat sig med i flera år som man nu ska ta bort helt. Vad är jag då? Inte en aning! Men det är det jag jobbar med nu
Vad jag menar är att det kanske nu, efter gymnasiet är så att du har svårt att identifiera dig igen. I klassen är man endå med i EN KLASS, i ETT GÄNG, i EN UTBLIDNING, EN SKOLA, EN ÅRSGRUPP, KURS, INRIKTNING osv.. Sen försvinner det bara pang bom och så ska man identifiera sig med massa annat. Det är många som har svårt med det efter just gymn.
Har du jobb? Annars hade jag satsat på det så fort som möjligt.