2012-06-08, 07:13
Medlem
borrizs avatar
Jag tycker det blivit störande många trådar med Kontrafaktisk militärhistoria på Vapen och Militärförumet.
Tyvärr är dessa trådar ofta varianter på samma tema:
Vilken effekt skulle någon viss toppmodern militär utrustning/vapensystem ha i en viss historisk militär konflikt?
Å andra sidan skall man inte klaga på att folk visar intresse, dessa trådar kan med förtjänst samlas i en sammnläggnings-tråd alternativt skulle kanske göra sig bäst i ett militärt underforum.
Senast redigerad av borriz 2012-06-08 kl. 07:22.
Citera
2012-06-08, 11:09
Medlem
negerbarns avatar
Det finns väl inget som hindrar att flertalet trådar i forumet handlar om påhittade situationer? Forumet heter ju inte direkt Korrekt militärhistoria eller Faktisk militärhistoria. Är det så många att du tror att de räcker till ett eget underforum kan du ju dock ta upp det som förslag, men i övrigt så tror jag inte du har mycket att hämta i saken.
Citera
2012-06-08, 11:46
Moderator
Schlesiens avatar
Vi kanske kan konstatera att människans intresse för krig är större än de verkliga krigen? Empirin blir så tunn jämfört med intresset så man måste bygga ut med hypotetiska situationer för att få utlopp för sitt intresse.

Är det så många trådar att det kan bära ett underforum?
Citera
2012-06-08, 11:55
Moderator
^Eazs avatar
Kanske ett forum för Alternativ Historia (Något jag själv uppskattar att läsa, en favorit är bokserien är Worldwar http://en.wikipedia.org/wiki/Worldwar) under historia så behöver det inte bara den militära aspekten som diskuteras, utan alla trådar som bygger alternativa historiska scenarion.
Citera
2012-06-08, 13:06
Medlem
bernad_laws avatar
Att vi beöver ett kontrafaktiskt historieforum har varit uppe till debatt många gånger, och jag har själv önskat det tidigare:

https://www.flashback.org/t912999

Jag hoppas vi kan samla ihop nog med trådar som skulle passa in där för att på så sätt visa på behovet för det aktuella forumet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in